Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови разлики между Matcap и стандартните материали в ZBrush

В ZBrush съществуват два основни типа материали - Matcap и стандартни. Matcap материалите имат запечатана светлина на базата на изображение и не реагират на промени в осветлението, докато стандартните материали динамично отразяват промените в светлинните източници. Тази фундаментална разлика определя как ще работите с всеки тип материал при създаването на вашите 3D модели.

Как да модифицирате материалите в ZBrush

За да настроите параметрите на всеки материал:

  1. Отворете панела Material, като го закачите чрез иконката за закачане
  2. Използвайте секцията Modifiers за промяна на различни параметри
  3. Експериментирайте с настройките за отразяване, металност и шум
  4. Променете цветовете чрез Diffuse и Colorize Diffuse за плавни преходи между цветове
  5. При Matcap материалите използвайте Orientation A и B за промяна на посоката на осветление

Полезни команди и настройки

  • Material панел - Съдържа всички настройки за модификация на материалите
  • Modifiers - Секция с основните параметри за настройка на материалите
  • Orientation A/B - Контролира посоката на осветление при Matcap материалите
  • Colorize Diffuse - Позволява плавно преливане между цветове
  • Light панел - Влияе само върху стандартните материали, но не и върху Matcap

Въпреки че ZBrush предлага възможности за настройка на материали, за професионално текстуриране е препоръчително да използвате специализирани програми като Substance Painter, които са по-усъвършенствани в тази област.