Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Разбиране на MatCap и Standard Materials в ZBrush

В ZBrush материалите са ключов елемент за визуализация на вашите 3D модели. MatCap материалите имат предварително запечатана информация за осветление, докато стандартните материали позволяват пълен контрол над светлината чрез настройките в Light панела. Изборът на подходящ материал е важен за постигане на желания визуален ефект във вашите проекти.

Как да прилагате материали върху вашите модели

  1. Отворете модел (например demo head)
  2. Разгледайте панела с материали в лявата част на интерфейса
  3. Изберете желания материал - ще видите предварителен изглед без да го прилагате
  4. Активирайте MRGB режим
  5. Изберете Fill Object от Color менюто, за да приложите материала върху SubTool-а

За рисуване с материали: 1. Активирайте MRGB режим и се уверете, че polypaint е включен 2. Изберете четката Paint с клавиш P, последван от A 3. Изберете опцията Reflected 4. Започнете да рисувате върху модела, за да приложите материала

Полезни техники за работа с материали

  • MRGB - активира режим за работа с материали
  • Fill Object - прилага избрания материал върху целия обект
  • Ctrl + Shift + клик върху полигрупа - избира конкретна полигрупа за прилагане на материал
  • Иконка с четка - включва/изключва приложения материал или polypaint
  • P последван от A - избира четката Paint
  • Комбиниране на MRGB с ZAdd - едновременно деформиране и прилагане на материал

Експериментирайте с различни материали и техники за прилагането им, за да постигнете разнообразни и впечатляващи резултати според спецификата на вашия проект.