- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Разбиране на MatCap и Standard Materials в ZBrush
В ZBrush материалите са ключов елемент за визуализация на вашите 3D модели. MatCap материалите имат предварително запечатана информация за осветление, докато стандартните материали позволяват пълен контрол над светлината чрез настройките в Light панела. Изборът на подходящ материал е важен за постигане на желания визуален ефект във вашите проекти.
Как да прилагате материали върху вашите модели
- Отворете модел (например demo head)
- Разгледайте панела с материали в лявата част на интерфейса
- Изберете желания материал - ще видите предварителен изглед без да го прилагате
- Активирайте
MRGB
режим - Изберете
Fill Object
от Color менюто, за да приложите материала върху SubTool-а
За рисуване с материали:
1. Активирайте MRGB
режим и се уверете, че polypaint е включен
2. Изберете четката Paint с клавиш P
, последван от A
3. Изберете опцията Reflected
4. Започнете да рисувате върху модела, за да приложите материала
Полезни техники за работа с материали
MRGB
- активира режим за работа с материалиFill Object
- прилага избрания материал върху целия обектCtrl + Shift + клик
върху полигрупа - избира конкретна полигрупа за прилагане на материал- Иконка с четка - включва/изключва приложения материал или polypaint
P
последван отA
- избира четката Paint- Комбиниране на
MRGB
сZAdd
- едновременно деформиране и прилагане на материал
Експериментирайте с различни материали и техники за прилагането им, за да постигнете разнообразни и впечатляващи резултати според спецификата на вашия проект.