Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Силата на VDM четките в ZBrush

VDM (Vector Displacement Map) четките са мощен инструмент в ZBrush, който улавя триизмерната дълбочина на деформациите, позволявайки ви да приложите сложни детайли върху различни модели. За разлика от стандартните 2D алфи, VDM четките запазват пълния 3D детайл на създадената от вас форма, което ги прави изключително полезни за бързо добавяне на сложни елементи към вашите модели.

Създаване на персонализирана VDM четка стъпка по стъпка

  1. Започнете от Plain 3D обект

  2. Натиснете Make Poly Mesh, за да можете да работите със скулптурските инструменти

  3. Увеличете събдивизиите, като изключите изглаждането (smoothing), за да запазите оригиналната форма на обекта

  4. Натиснете X за активиране на симетрията

  5. Добавете маска с Ctrl върху краищата на Plain 3D, за да ги защитите от деформации

  6. Изберете Move четка с M, V и създайте желаната деформация

  7. Добавете допълнителни детайли с други четки (например Dam Standard за пукнатини)

  8. Когато сте доволни от резултата, отидете в Alpha панела и изберете From Mesh

  9. ZBrush ще разпознае, че започвате от Plain 3D и ще създаде 3D алфа (VDM)

  10. Потвърдете със OK и вашата нова VDM четка е готова за използване

Ключови команди и функции

  • Make Poly Mesh - Трансформира обекта в полигонален меш, върху който можете да скулптирате

  • X - Активира/деактивира симетрията

  • Ctrl + четкане - Създава маска върху модела

  • M, V - Бърз избор на Move четката

  • Alpha > From Mesh - Създава алфа от текущия меш

  • DragRect - Режим на четката, който позволява прецизно прилагане на VDM ефекта

  • ZIntensity - Контролира силата на деформацията при използване на VDM четката

Важни съвети за създаване на VDM четки

При създаването на VDM четки винаги трябва да започвате от Plain 3D обект и да работите със събдивизии. Не можете да използвате Dynamesh за постоянно актуализиране на топологията. За по-сложни и детайлни VDM четки е необходимо да добавите достатъчно резолюция, която да поддържа желаните деформации.