Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
2. Основни инструменти за работа

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Същността на Subtools в ZBrush

Subtools са сърцето на ZBrush - това са 3D моделите, с които работите в програмата. Чрез Subtool менюто можете да организирате, преименувате и управлявате всички 3D обекти в проекта си. Важно е да запомните, че изтриването на subtool е необратимо действие и не може да бъде възстановено с Ctrl+Z.

Основни операции със Subtools

  1. Организация на Subtools:

    • Отворете Subtool менюто за достъп до всички 3D модели
    • Преименувайте subtools чрез опцията Rename
    • Създавайте папки за групиране на subtools (например Main)
    • Преименувайте папки чрез зъбното колело и Rename Folder
  2. Управление на видимостта:

    • Скривайте subtools чрез иконката с око (не работи за активния subtool)
    • Използвайте Transparency режим за по-добра видимост на активния subtool
    • Активирайте/деактивирайте Transparency с бутона в интерфейса
  3. Манипулиране на Subtools:

    • Добавяйте нови примитиви чрез Append
    • Копирайте или изтривайте subtools (внимание: изтриването е необратимо)
    • Пренареждайте subtools чрез стрелките или с директно влачене

Работа с Gizmo и деформъри

  • Превключвайте между режим Draw (Q) и Gizmo (W)
  • Използвайте Gizmo за трансформации и деформации на обекти
  • Достъпвайте примитиви и деформъри чрез зъбното колело на Gizmo
  • Контролирайте резолюцията на полигоналната мрежа чрез дръжките
  • Прилагайте деформъри като Extender за промяна на формата
  • Потвърждавайте промените с Accept от зъбното колело