Опознаване на функциите Split и Merge
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови функции за сегментиране и обединяване на модели в ZBrush
В този урок се разглеждат две основни функции в ZBrush - Split и Merge, които ви позволяват да разделяте модела на отделни subtool-ове и след това да ги обединявате отново. Тези функции са изключително полезни за детайлна работа върху различни части от вашия 3D модел независимо една от друга.
Как да сегментирате модел в ZBrush
Съществуват два основни метода за разделяне на модел:
Разделяне чрез полигрупи:
- Отворете Subtool панела
- Изберете Split > Group Split
- Потвърдете действието (това е необратим процес)
- Всяка полигрупа ще се превърне в отделен subtool
Разделяне чрез маски:
- Използвайте инструмент като Mask Lasso, за да маскирате част от модела
- Изберете Split Masked Points
- Маскираната част ще се отдели като нов subtool
Работа с отделени елементи и обединяване
За да обедините разделените части отново:
- Използвайте Merge > Merge Down за последователно обединяване на subtool-ове
- Използвайте Merge > Merge Visible за обединяване на всички видими subtool-ове
За премахване на нежелани елементи от subtool: - Активирайте Solo режим за изолиране на subtool - Маскирайте нежеланите части с Ctrl+Shift и Alt - Отидете в Geometry > Modify Topology > Delete Hidden - Деактивирайте Solo режима, за да продължите работата
Полезни команди и функции
Group Split- Разделя модела на отделни subtool-ове според полигрупитеSplit Masked Points- Отделя маскираните части в нов subtoolMerge Down- Обединява текущия subtool със следващия в списъкаMerge Visible- Обединява всички видими subtool-ове в един новSoloрежим - Изолира избрания subtool за по-лесна работаCtrl+Shift+ маркиране - Създава маска върху избраната областAlt- Инвертира маскатаDelete Hidden- Премахва скритите (маскирани) части от модела