- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Опознаване на функциите Split и Merge
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови функции за сегментиране и обединяване на модели в ZBrush
В този урок се разглеждат две основни функции в ZBrush - Split и Merge, които ви позволяват да разделяте модела на отделни subtool-ове и след това да ги обединявате отново. Тези функции са изключително полезни за детайлна работа върху различни части от вашия 3D модел независимо една от друга.
Как да сегментирате модел в ZBrush
Съществуват два основни метода за разделяне на модел:
Разделяне чрез полигрупи:
- Отворете Subtool панела
- Изберете Split > Group Split
- Потвърдете действието (това е необратим процес)
- Всяка полигрупа ще се превърне в отделен subtool
Разделяне чрез маски:
- Използвайте инструмент като Mask Lasso, за да маскирате част от модела
- Изберете Split Masked Points
- Маскираната част ще се отдели като нов subtool
Работа с отделени елементи и обединяване
За да обедините разделените части отново:
- Използвайте Merge > Merge Down за последователно обединяване на subtool-ове
- Използвайте Merge > Merge Visible за обединяване на всички видими subtool-ове
За премахване на нежелани елементи от subtool: - Активирайте Solo режим за изолиране на subtool - Маскирайте нежеланите части с Ctrl+Shift и Alt - Отидете в Geometry > Modify Topology > Delete Hidden - Деактивирайте Solo режима, за да продължите работата
Полезни команди и функции
Group Split
- Разделя модела на отделни subtool-ове според полигрупитеSplit Masked Points
- Отделя маскираните части в нов subtoolMerge Down
- Обединява текущия subtool със следващия в списъкаMerge Visible
- Обединява всички видими subtool-ове в един новSolo
режим - Изолира избрания subtool за по-лесна работаCtrl+Shift
+ маркиране - Създава маска върху избраната областAlt
- Инвертира маскатаDelete Hidden
- Премахва скритите (маскирани) части от модела