Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
4. Въведение в прототипирането - II

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на Alpha Maps в ZBrush

Alpha Maps са мощен инструмент в ZBrush, който ви позволява да придадете уникален характер и текстура на вашите 3D модели. Те променят поведението на четката, създавайки различни текстурни ефекти върху повърхността. Интензитетът на ефекта се контролира чрез ZIntensity параметъра, като по-ниските стойности създават по-фини и естествени резултати.

Как да използвате Alpha Maps стъпка по стъпка

  1. Натиснете на Alpha прозореца в интерфейса на ZBrush
  2. Изберете желаната Alpha карта от библиотеката (например Alpha 61)
  3. Оставете StrokeDots като настройка по подразбиране или изберете друг тип щрих
  4. Започнете да манипулирате повърхността на 3D модела с четката
  5. За различни ефекти, променете типа на щриха:
    • DragDot - позволява ви да поставите текстурата на конкретно място
    • DragRectangle - дава възможност да придърпате ефекта и да го поставите плавно
    • Spray - разпространява текстурата на произволни места

Полезни команди и техники

  • X - включва/изключва симетрията (препоръчително е да работите с изключена симетрия за по-естествени резултати)
  • Shift + четка - активира четката за заглаждане, която помага за омекотяване на текстурата
  • ZIntensity - контролира силата на ефекта (препоръчителни са по-ниски стойности между 20-30 за по-фини резултати)
  • Можете да импортирате собствени Alpha текстури, които не са включени в библиотеката на ZBrush
  • Комбинирайте Alpha текстуриране със заглаждане за постигане на по-реалистични резултати