Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush
2. Основни инструменти за работа
3. Въведение прототипирането - I
4. Въведение в прототипирането - II
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел
- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes
8. Опознаване на плъгините в Zbrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Опознаване на четките Trim, Clip и Slice
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови инструменти за проектиране в ZBrush
В този урок се разглеждат три основни четки за моделиране в ZBrush - Trim, Clip и Slice. Всяка от тях има специфично предназначение: Trim отсича части от модела и създава нова топология, Clip модифицира повърхността без промяна в топологията, а Slice разделя модела на полигрупи без видима промяна на повърхността.
Работа с четките за моделиране
Trim четки:
- Отворете Dynamesh сфера и деактивирайте режима за перспектива
- Натиснете
Ctrl+Shift
, кликнете на прозореца Brush и изберете Trim Curve - Активирайте четката с
Ctrl+Shift+ляв бутон
и начертайте пунктирана линия - Затъмнената част показва областта, която ще бъде отсечена
- Пуснете бутона, за да създадете сечение
- Натиснете
Shift+F
, за да видите новата полигрупа и топология - Използвайте
Space
, за да преместите линията без промяна на ъгъла - С
Ctrl+Shift+Alt
(1 път) линията се накривява - С
Ctrl+Shift+Alt+Alt
(2 пъти) се създава ъгъл
Clip четки:
- Изберете Clip Curve от прозореца Brush
- Активирайте с
Ctrl+Shift+ляв бутон
и начертайте линия - При пускане се създава разрез, но без нова полигрупа
- Топологията остава непроменена
- Модифицира само повърхността на 3D модела
- Същите комбинации с
Alt
работят и тук за изкривяване или ъгли
Slice четки:
- Изключете полигоналната мрежа с
Shift+F
- Изберете Slice Curve от прозореца Brush
- Активирайте с
Ctrl+Shift+ляв бутон
и начертайте линия - При пускане няма видима промяна по повърхността
- Натиснете
Shift+F
, за да видите новосъздадените полигрупи - Тези полигрупи могат да се използват с инструменти като Panel Loops
- Изключете полигоналната мрежа с
Полезни команди и комбинации
Ctrl+Shift+ляв бутон
- Активира избраната четка (Trim, Clip или Slice)Shift+F
- Показва/скрива полигрупитеSpace
- Премества линията без промяна на ъгъла (при активна четка)Ctrl+Shift+Alt
- Изкривява линията при чертаенеCtrl+Shift+Alt+Alt
- Създава ъгъл при чертаенеMirror and Weld
- Функция в меню Geometry > Modify Topology за създаване на симетрияKnife
- Алтернативен инструмент в по-новите версии на ZBrush с по-добра топология и симетрия
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук