Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни концепции за Surface Noise в ZBrush

Surface Noise е мощен инструмент в ZBrush, който позволява добавяне на текстурни детайли и деформации върху 3D модели. Чрез него можете да създавате разнообразни ефекти като грапавини, ерозия и други текстурни детайли, преди да ги приложите трайно върху вашия модел. Важно е да разберете, че Surface Noise първоначално показва само предварителен изглед, а за трайно прилагане на ефектите върху геометрията трябва да използвате функцията Apply to Mesh.

Стъпка по стъпка работа със Surface Noise

  1. Отворете Default Project и задайте няколко събдивизии с Ctrl+E+D, за да имате достатъчно резолюция

  2. Отворете панела Surface и кликнете върху бутона Noise, за да отворите Noise Maker прозореца

  3. Настройте параметрите на шума:

    • Използвайте слайдера Scale за промяна на мащаба на шума
    • Регулирайте Strength, за да засилите или намалите ефекта
    • Модифицирайте кривата, добавяйки точки за контрол на интензитета в различни области
  4. Добавете допълнителни ефекти чрез Noise Plug:

    • Кликнете върху Noise Plug и изберете ефект (например Erosion)
    • Настройте параметрите на избрания ефект
    • Използвайте Reset, ако искате да премахнете предишните настройки на кривата
  5. Приложете Alpha текстури:

    • Активирайте Alpha On Off
    • Локализирайте и изберете желаната алфа текстура
    • Настройте параметрите на алфата чрез наличните слайдери
  6. Приложете ефектите върху модела:

    • Кликнете OK, за да видите предварителния изглед на модела
    • За трайно прилагане на ефектите върху геометрията, натиснете Apply to Mesh
    • Активирайте Colorize, за да приложите правилно и цветовете

Ключови функции и команди

  • Ctrl+E+D - Добавяне на събдивизии към модела
  • Noise - Отваря Noise Maker прозореца за добавяне на шумови ефекти
  • Noise Plug - Позволява добавяне на допълнителни ефекти като Erosion
  • Alpha On Off - Активира възможността за прилагане на Alpha текстури
  • Reset - Нулира настройките на кривата за контрол на шума
  • Apply to Mesh - Трайно прилага шумовите ефекти върху геометрията на модела
  • Colorize - Активира правилното прилагане на цветовете върху модела