Въведение в Surface Noise
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни концепции за Surface Noise в ZBrush
Surface Noise е мощен инструмент в ZBrush, който позволява добавяне на текстурни детайли и деформации върху 3D модели. Чрез него можете да създавате разнообразни ефекти като грапавини, ерозия и други текстурни детайли, преди да ги приложите трайно върху вашия модел. Важно е да разберете, че Surface Noise първоначално показва само предварителен изглед, а за трайно прилагане на ефектите върху геометрията трябва да използвате функцията Apply to Mesh.
Стъпка по стъпка работа със Surface Noise
Отворете Default Project и задайте няколко събдивизии с
Ctrl+E+D
, за да имате достатъчно резолюцияОтворете панела Surface и кликнете върху бутона Noise, за да отворите Noise Maker прозореца
Настройте параметрите на шума:
- Използвайте слайдера Scale за промяна на мащаба на шума
- Регулирайте Strength, за да засилите или намалите ефекта
- Модифицирайте кривата, добавяйки точки за контрол на интензитета в различни области
Добавете допълнителни ефекти чрез Noise Plug:
- Кликнете върху Noise Plug и изберете ефект (например Erosion)
- Настройте параметрите на избрания ефект
- Използвайте Reset, ако искате да премахнете предишните настройки на кривата
Приложете Alpha текстури:
- Активирайте Alpha On Off
- Локализирайте и изберете желаната алфа текстура
- Настройте параметрите на алфата чрез наличните слайдери
Приложете ефектите върху модела:
- Кликнете OK, за да видите предварителния изглед на модела
- За трайно прилагане на ефектите върху геометрията, натиснете Apply to Mesh
- Активирайте Colorize, за да приложите правилно и цветовете
Ключови функции и команди
Ctrl+E+D
- Добавяне на събдивизии към моделаNoise
- Отваря Noise Maker прозореца за добавяне на шумови ефектиNoise Plug
- Позволява добавяне на допълнителни ефекти като ErosionAlpha On Off
- Активира възможността за прилагане на Alpha текстуриReset
- Нулира настройките на кривата за контрол на шумаApply to Mesh
- Трайно прилага шумовите ефекти върху геометрията на моделаColorize
- Активира правилното прилагане на цветовете върху модела