- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Въведение в Surface Noise
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни концепции за Surface Noise в ZBrush
Surface Noise е мощен инструмент в ZBrush, който позволява добавяне на текстурни детайли и деформации върху 3D модели. Чрез него можете да създавате разнообразни ефекти като грапавини, ерозия и други текстурни детайли, преди да ги приложите трайно върху вашия модел. Важно е да разберете, че Surface Noise първоначално показва само предварителен изглед, а за трайно прилагане на ефектите върху геометрията трябва да използвате функцията Apply to Mesh.
Стъпка по стъпка работа със Surface Noise
Отворете Default Project и задайте няколко събдивизии с
Ctrl+E+D
, за да имате достатъчно резолюцияОтворете панела Surface и кликнете върху бутона Noise, за да отворите Noise Maker прозореца
Настройте параметрите на шума:
- Използвайте слайдера Scale за промяна на мащаба на шума
- Регулирайте Strength, за да засилите или намалите ефекта
- Модифицирайте кривата, добавяйки точки за контрол на интензитета в различни области
Добавете допълнителни ефекти чрез Noise Plug:
- Кликнете върху Noise Plug и изберете ефект (например Erosion)
- Настройте параметрите на избрания ефект
- Използвайте Reset, ако искате да премахнете предишните настройки на кривата
Приложете Alpha текстури:
- Активирайте Alpha On Off
- Локализирайте и изберете желаната алфа текстура
- Настройте параметрите на алфата чрез наличните слайдери
Приложете ефектите върху модела:
- Кликнете OK, за да видите предварителния изглед на модела
- За трайно прилагане на ефектите върху геометрията, натиснете Apply to Mesh
- Активирайте Colorize, за да приложите правилно и цветовете
Ключови функции и команди
Ctrl+E+D
- Добавяне на събдивизии към моделаNoise
- Отваря Noise Maker прозореца за добавяне на шумови ефектиNoise Plug
- Позволява добавяне на допълнителни ефекти като ErosionAlpha On Off
- Активира възможността за прилагане на Alpha текстуриReset
- Нулира настройките на кривата за контрол на шумаApply to Mesh
- Трайно прилага шумовите ефекти върху геометрията на моделаColorize
- Активира правилното прилагане на цветовете върху модела