Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основи на Primitives в ZBrush

Primitives са геометрични фигури, които служат като отправна точка за създаване на 3D модели в ZBrush. Достъпът до тях става чрез Tool менюто и Simple Brush. За да работите с примитив, трябва първо да го изтеглите на платното, след което да активирате Edit режима с клавиш T, и накрая да го превърнете в PolyMesh 3D, за да можете да скулптирате върху него.

Работа с Primitives стъпка по стъпка

  1. Отворете Tool менюто и кликнете на Simple Brush
  2. От Settings изберете желаната геометрична фигура (например конус)
  3. Затворете Lightbox менюто
  4. Изтеглете фигурата на платното с натискане и дърпане на левия бутон на мишката
  5. Активирайте 3D режима чрез бутона Edit или с клавиш T
  6. Настройте параметрите на примитива от Initialize менюто:
    • Променете размера по X, Y и Z оси
    • Регулирайте резолюцията чрез H Divide и V Divide
    • Настройте Inner Radius и Taper Top за промяна на формата
  7. Кликнете Make PolyMesh 3D, за да можете да скулптирате върху обекта

Полезни команди и функции

  • T - Активира Edit режима за работа в 3D
  • Ctrl + N - Изчиства платното
  • Shift + F - Активира Line Fill режим за визуализация на полигоните
  • H Divide - Увеличава резолюцията и гладкостта на модела по хоризонтала
  • V Divide - Увеличава резолюцията и гладкостта на модела по вертикала
  • Inner Radius - Контролира вътрешния радиус на обекта
  • Taper Top - Регулира формата на горната част на обекта

Инструкция за гледане на уроците:

  1. Изгледайте видеоурока.
  2. Повторете показаното в урока.
  3. Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
  4. Задайте въпрос, ако имате такъв.
  5. Преминете към следващият урок.