Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни компоненти на Tool секцията в ZBrush

Tool секцията е една от най-важните в ZBrush, която съдържа множество функционалности за работа с 3D модели. За успешно моделиране е достатъчно да се запознаете с няколко ключови подсекции: Subtool, Geometry, Layers, Masking, Polygroups и Polypaint. Тези инструменти ви дават необходимата свобода за създаване на детайлни 3D модели без ограничения.

Ключови подсекции в Tool панела

  • Subtool - тук се съхраняват вашите 3D модели, които можете да организирате по имена, папки и последователност. Позволява копиране и изтриване на елементи.

  • Geometry - контролира резолюцията на модела, като предлага различни нива на детайлност. По-високата резолюция позволява добавяне на по-фини детайли към модела.

  • Layers - мощен инструмент, който позволява запазване на всяка деформация на отделен слой. Дава възможност за контрол на видимостта на различните промени и преливане на ефектите.

  • Masking - разширява функционалността на маските в ZBrush, позволявайки автоматично създаване на маски според различни критерии:

    • Mask by Cavity - маскиране според вдлъбнатините
    • Mask by Smoothness - маскиране според кривините
    • Mask by Occlusion - маскиране според сенките
    • Mask by Polypaint - маскиране според цвета
  • Polypaint - режим за оцветяване на модела, който позволява добавяне на цветове и материали към повърхността.

Полезни команди в Tool секцията

  • P - активира режима за оцветяване (Paint)
  • Fill Object - запълва модела със стандартен цвят
  • Mask by Cavity - създава маска според вдлъбнатините на модела
  • Mask by Polypaint - създава маска на базата на оцветените части