Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на Dynamics симулациите в ZBrush

В тази част на урока се разглеждат разширените възможности на Dynamics симулациите в ZBrush. Най-важното е, че можете да комбинирате Dynamics с Dynamics Subdivisions за по-детайлни симулации, да използвате специализираните Cloth четки за прецизен контрол и да работите с Transpose Cloth инструмента за реалистични деформации при взаимодействие между обекти.

Разширяване на Dynamics функционалността

Комбинирането на Dynamics с Dynamics Subdivisions предлага значително разширени възможности:

  • Отворете Geometry > Dynamics Subdiv и активирайте режима
  • Можете да добавите по-висока резолюция в предварителен изглед
  • Активирайте Micropoly, за да замените повърхността на 3D модела с друг 3D модел
  • Имате възможност да променяте 3D модела, с който се заменя повърхността на вашия subtool
  • Тествайте различни типове симулации преди да приложите реални subdivisions

Специализирани инструменти за Dynamics

За по-прецизен контрол върху симулациите можете да използвате:

  • Cloth четки - достъпни от менюто с четки (натиснете C)

    • Z-Intensity - контролира силата на ефекта (по-ниска стойност = по-мек ефект)
    • Четките се съобразяват с настройките в Dynamics панела
    • Важно: Първо активирайте Dynamics панела, преди да използвате Cloth четките
  • Transpose Cloth - специален инструмент за работа с Dynamics

    • Достъпен от панела с четки (натиснете T)
    • За разлика от стандартния Gizmo, позволява деформации съобразени с Dynamics
    • Позволява активният subtool да взаимодейства правилно с останалите обекти

Забележка: Ако използвате стандартния Gizmo/Transpose без да превключите на Transpose Cloth, няма да получите правилни деформации при взаимодействие между обектите.