Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes

Основи на Dynamics симулациите в ZBrush

Dynamics е мощна система в ZBrush, която позволява симулиране на плат и други меки повърхности, спестявайки време за ръчно скулптиране на гънки. Ключът към успешната симулация е активирането на Collision Volume, което позволява на активния Subtool да взаимодейства с останалите обекти и да се деформира реалистично. Допълнителни функции като Inflate, Deflate, Expand и Contract могат да разширят възможностите за деформация.

Стъпки за създаване на базова Dynamics симулация

  1. Отворете демо проект и създайте Plane3D от Subtool менюто
  2. Завъртете равнината на -90 градуса чрез Gizmo
  3. Поставете равнината над 3D модела
  4. Закачете Dynamics панела чрез иконката за по-лесен достъп
  5. Активирайте Collision Volume, за да позволите взаимодействие между обектите
  6. Натиснете Run Simulation, за да стартирате симулацията
  7. Експериментирайте с допълнителни функции като Expand, Inflate или Deflate
  8. Контролирайте скоростта на симулацията чрез настройките на гравитацията
  9. Прекъснете симулацията с клик върху работното поле или с клавиша Escape

Полезни техники и настройки

  • Използване на маски: Приложете маски върху части от обекта, които искате да останат незасегнати от симулацията
  • Self Collision: Активирайте тази опция, за да накарате ZBrush да отчита и взаимодействието на обекта със собствената си повърхност
  • Floor Collision: Контролира дали обектът ще взаимодейства с виртуалния под в пространството
  • Комбиниране на ефекти: Съчетавайте различни функции като Expand с Inflate за по-сложни деформации
  • Скорост на симулацията: Работете с по-ниски стойности за по-контролируеми и реалистични деформации

Дискусия към урока