Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
0
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на ZBrush
1. Въведение в навигацията на Zbrush
2. Основни инструменти за работа
3. Въведение прототипирането - I
4. Въведение в прототипирането - II
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел
- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes
8. Опознаване на плъгините в Zbrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Въведение в Dynamics симулации - 1
Основи на Dynamics симулациите в ZBrush
Dynamics е мощна система в ZBrush, която позволява симулиране на плат и други меки повърхности, спестявайки време за ръчно скулптиране на гънки. Ключът към успешната симулация е активирането на Collision Volume, което позволява на активния Subtool да взаимодейства с останалите обекти и да се деформира реалистично. Допълнителни функции като Inflate, Deflate, Expand и Contract могат да разширят възможностите за деформация.
Стъпки за създаване на базова Dynamics симулация
- Отворете демо проект и създайте Plane3D от Subtool менюто
- Завъртете равнината на -90 градуса чрез Gizmo
- Поставете равнината над 3D модела
- Закачете Dynamics панела чрез иконката за по-лесен достъп
- Активирайте Collision Volume, за да позволите взаимодействие между обектите
- Натиснете Run Simulation, за да стартирате симулацията
- Експериментирайте с допълнителни функции като Expand, Inflate или Deflate
- Контролирайте скоростта на симулацията чрез настройките на гравитацията
- Прекъснете симулацията с клик върху работното поле или с клавиша Escape
Полезни техники и настройки
- Използване на маски: Приложете маски върху части от обекта, които искате да останат незасегнати от симулацията
- Self Collision: Активирайте тази опция, за да накарате ZBrush да отчита и взаимодействието на обекта със собствената си повърхност
- Floor Collision: Контролира дали обектът ще взаимодейства с виртуалния под в пространството
- Комбиниране на ефекти: Съчетавайте различни функции като Expand с Inflate за по-сложни деформации
- Скорост на симулацията: Работете с по-ниски стойности за по-контролируеми и реалистични деформации
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук