Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основи на Array Mesh в ZBrush

Array Mesh е мощна система в ZBrush, която позволява създаването на множество инстанции (копия) на един subtool. Тази функционалност е изключително полезна за бързо прототипиране на сложни структури, повтарящи се елементи и създаване на комплексни обекти без необходимост от моделиране на всеки компонент поотделно.

Как да използвате Array Mesh стъпка по стъпка

  1. Отворете модел (например QCubeBevel)
  2. Деактивирайте перспективата за по-добра видимост
  3. Включете Array Mesh от панела с инструменти
  4. Настройте параметъра Repeat, за да определите броя на инстанциите
  5. Използвайте Offset по X, Y и Z осите, за да раздалечите инстанциите
  6. Експериментирайте със Scale, за да промените мащаба на последователните инстанции
  7. Използвайте Rotate, за да завъртите инстанциите по трите оси
  8. Настройте Pivot (центъра), спрямо който се изчисляват Offset, Scale и Rotate

Работа с Transpose Line за прецизен контрол

  • Transpose бутон - Активира специалния режим на Transpose Line за Array Mesh
  • Move/Scale/Rotate - Избор на режим за манипулация на инстанциите
  • Gizmo - Трябва да бъде деактивиран, за да се появи Transpose Line
  • Transpose Line - Визуален инструмент, който наследява функциите на Offset, Scale и Rotate
  • Жълт кръг - Визуално обозначение на Pivot точката, което позволява прецизно позициониране

Чрез комбиниране на тези инструменти можете да създавате сложни структури от множество инстанции, подредени по различни начини, което значително ускорява процеса на моделиране и прототипиране в ZBrush.