Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно ChatGPT предизвикателство Регистрация тук.
Какво представлява UV Master?
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното от урока
UV Master е най-бързият и контролиран начин да създадеш качествени UV координати в ZBrush. Най-важното: работи върху клонинг с Work on Clone, насочи шевовете с Protect и Attract, и после прехвърли UV-тата върху оригинала с Copy UVs/Paste UVs. Стреми се шевовете да са на по-малко видими места (напр. гърба). Провери разгъвката с Morph UV, за да избегнеш изненади при текстуриране.
Повтори показаното – стъпка по стъпка
- Отвори
ZPluginи избериUV Master(по желание закачи менюто за удобство). - Активирай нужните опции:
Symmetry(по-симетрична разгъвка) и/илиUse Polygroups(UV по полигрупи), ако са подходящи за модела. - Натисни
Work on Clone, за да работиш безопасно върху клонинг на най-ниската subdivision. - Избери
Unwrap(за активния SubTool) илиUnwrap All(за всички видими SubTools). - Прегледай разгъвката с
Flattenи върни триизмерния вид сUnflatten. - Провери местата на шевовете с
Check Seams. Ако шевове минават през видими зони (например отпред), включи контролирано рисуване:Protect– маркирай участъци, където НЕ искаш шевове.Attract– маркирай предпочитани зони за шевове (напр. гърба).
- Натисни отново
Unwrap, после пакCheck Seams, докато позицията на шевовете е оптимална. - Когато си доволен от разгъвката, избери
Copy UVs, върни се на оригиналния модел и натисниPaste UVs. - Провери UV-тата от
UV MapсMorph UV. По желание ползвай Polypaint и маски, за да оцветиш в 2D (докато е „разгънато“), послеMorph UVза връщане. Така постигаш по-прецизни цветови ефекти, отколкото ръчно в 3D. - С вече готови UV координати можеш да експортираш модела и да текстурираш в софтуери като Substance Painter или 3D Coat, и да зареждаш резултата в различни енжини.
Ключови инструменти и команди от урока
Work on Clone– създава клонинг на модела на най-ниската subdivision за безопасна работа по UV.UnwrapиUnwrap All– разгъва активния SubTool или всички видими SubTools.ProtectиAttract– контролирано рисуване, с което забраняваш или насочваш позиционирането на шевовете.Check Seams– визуализира текущите UV шевове за бърза проверка.Copy UVsиPaste UVs– копира и поставя UV координатите от клонинга към оригиналния модел.