Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
8. Опознаване на плъгините в Zbrush

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от урока

UV Master е най-бързият и контролиран начин да създадеш качествени UV координати в ZBrush. Най-важното: работи върху клонинг с Work on Clone, насочи шевовете с Protect и Attract, и после прехвърли UV-тата върху оригинала с Copy UVs/Paste UVs. Стреми се шевовете да са на по-малко видими места (напр. гърба). Провери разгъвката с Morph UV, за да избегнеш изненади при текстуриране.

Повтори показаното – стъпка по стъпка

  1. Отвори ZPlugin и избери UV Master (по желание закачи менюто за удобство).
  2. Активирай нужните опции: Symmetry (по-симетрична разгъвка) и/или Use Polygroups (UV по полигрупи), ако са подходящи за модела.
  3. Натисни Work on Clone, за да работиш безопасно върху клонинг на най-ниската subdivision.
  4. Избери Unwrap (за активния SubTool) или Unwrap All (за всички видими SubTools).
  5. Прегледай разгъвката с Flatten и върни триизмерния вид с Unflatten.
  6. Провери местата на шевовете с Check Seams. Ако шевове минават през видими зони (например отпред), включи контролирано рисуване:
    • Protect – маркирай участъци, където НЕ искаш шевове.
    • Attract – маркирай предпочитани зони за шевове (напр. гърба).
  7. Натисни отново Unwrap, после пак Check Seams, докато позицията на шевовете е оптимална.
  8. Когато си доволен от разгъвката, избери Copy UVs, върни се на оригиналния модел и натисни Paste UVs.
  9. Провери UV-тата от UV Map с Morph UV. По желание ползвай Polypaint и маски, за да оцветиш в 2D (докато е „разгънато“), после Morph UV за връщане. Така постигаш по-прецизни цветови ефекти, отколкото ръчно в 3D.
  10. С вече готови UV координати можеш да експортираш модела и да текстурираш в софтуери като Substance Painter или 3D Coat, и да зареждаш резултата в различни енжини.

Ключови инструменти и команди от урока

  • Work on Clone – създава клонинг на модела на най-ниската subdivision за безопасна работа по UV.
  • Unwrap и Unwrap All – разгъва активния SubTool или всички видими SubTools.
  • Protect и Attract – контролирано рисуване, с което забраняваш или насочваш позиционирането на шевовете.
  • Check Seams – визуализира текущите UV шевове за бърза проверка.
  • Copy UVs и Paste UVs – копира и поставя UV координатите от клонинга към оригиналния модел.