- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Какво е Sculptris Pro?
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Sculptris Pro - Динамично теселиране за бързо скулптиране
Sculptris Pro е уникален режим в ZBrush, който динамично добавя резолюция (теселира) към вашия 3D модел точно там, където работите с четката. Това позволява да създавате детайли без предварително да увеличавате резолюцията на целия модел, като системата автоматично добавя полигони само в зоните, където са необходими за поддържане на детайла.
Как да използвате Sculptris Pro
- Активирайте режима чрез бутона Sculptris Pro (четката ще промени цвета си от червена на лилава)
- Започнете да скулптирате върху модела - ще забележите как автоматично се добавя резолюция в зоните на работа
- Можете да използвате различни четки в този режим:
- Стандартни четки за добавяне на форми
- Smooth четки за заглаждане
- Snake Hook за издърпване на форми от повърхността
Важни команди и функции
Sculptris Pro бутон
- Включва/изключва режима на динамично теселиране
Snake Hook
- Четка за издърпване на форми от повърхността (достъпна чрез натискане на прозореца с четките и избиране на "S")
Active Points
- Показател за броя точки в модела, който нараства при работа в Sculptris Pro режим
Ограничения и препоръки
Sculptris Pro е мощен инструмент, но има своите ограничения. Прекомерната употреба води до натрупване на твърде много полигони, което забавя работата и създава "лаг". За оптимални резултати:
- Използвайте умерено, особено в началните етапи на моделиране
- Следете индикатора Active Points за нивото на натоварване
- След работа с Sculptris Pro, използвайте ZRemesher за оптимизиране на топологията