Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
2. Основни инструменти за работа

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Какво представлява Dynamesh и защо е толкова полезен

Dynamesh е мощен инструмент в ZBrush, който позволява преизчисляване на топологията на 3D модела при нужда. За разлика от Sculptris Pro, Dynamesh не актуализира топологията динамично, а само когато потребителят избере. Това дава възможност за създаване на драстични промени и креативни ефекти, като същевременно поддържа чиста топология на модела чрез периодично преизчисляване.

Как да използвате Dynamesh стъпка по стъпка

  1. Активирайте Dynamesh от менюто Geometry > Dynamesh
  2. Задайте подходяща резолюция (препоръчително е да започнете с по-ниска стойност)
  3. Използвайте инструменти като SnakeHook (бърз достъп: S + H) за деформиране на модела
  4. Когато забележите артефакти или разтегнати полигони, преизчислете топологията с комбинацията Ctrl + клик и придърпване извън модела
  5. Продължете да моделирате и периодично актуализирайте топологията с Ctrl + клик и придърпване
  6. За комбиниране на модели, използвайте Subtool > Append, за да добавите нов обект
  7. Преместете новия обект в желаната позиция
  8. Използвайте Merge > Merge Down, за да комбинирате обектите
  9. Активирайте Dynamesh и преизчислете топологията с Ctrl + клик и придърпване

Полезни команди и функции

  • Geometry > Dynamesh - активира режима Dynamesh
  • Ctrl + клик и придърпване извън модела - преизчислява топологията
  • S + H - бърз достъп до четката SnakeHook
  • Subtool > Append - добавя нов обект към сцената
  • Merge > Merge Down - комбинира избрания обект с обекта под него
  • Настройка на резолюцията - определя детайлността на модела (по-ниската резолюция осигурява по-бърза работа)