Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
2. Основни инструменти за работа

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основи на Subdivision моделинга в ZBrush

Subdivision моделингът е мощен метод в ZBrush, който позволява започване с обект с ниска резолюция и постепенното му превръщане във високодетайлен модел. Чрез добавяне на subdivisions (подразделения) значително се увеличава броят на полигоните, което прави обекта по-загладен и способен да съдържа фини детайли и високочестотни текстури.

Как да работите със Subdivisions

  1. Отворете меню Geometry
  2. Натиснете бутона Divide, за да добавите ниво на subdivision
  3. Повторете няколко пъти, за да създадете повече нива (до 5 subdivisions)
  4. За големи промени в силуета, първо превключете на най-ниското ниво на subdivision
  5. Направете желаните деформации (например с четката Snake Hook)
  6. Върнете се на най-високото ниво, за да видите резултата с гладки повърхности

Полезни команди за управление на Subdivisions

  • Divide - Добавя ново ниво на subdivision, увеличавайки резолюцията на модела
  • Delete Lower - Изтрива всички нива под текущото избрано ниво
  • Delete Higher - Изтрива всички нива над текущото избрано ниво
  • Freeze Subdivisions - Замразява нивата, позволявайки работа само с текущото ниво

Subdivision моделингът е особено полезен, защото позволява превключване между различни нива на детайлност - можете да работите на ниско ниво за основната форма и силует, а след това да преминете към високи нива за добавяне на фини детайли, използвайки инструменти като ZModeler.