Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
7. Симулации и въведение в рендерирането на Render Passes

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основи на рендерирането в ZBrush

В ZBrush рендерирането се извършва чрез BPR (Best Preview Render) система, която позволява създаване на финални изображения с реалистични светлини и сенки. Най-важните Render Passes, които ще използвате, са Shadow, Ambient Occlusion и SSS (Sub-Surface Scattering), които могат да бъдат експортирани и композитирани в Photoshop за постигане на професионални резултати.

Стъпки за създаване и настройка на Render Passes

  1. Активирайте BPR рендера чрез бутона в интерфейса
  2. Отворете Render панела за достъп до настройките
  3. Активирайте желаните Render Passes (Ambient Occlusion, SSS) от Render Properties
  4. Натиснете отново BPR бутона, за да генерирате всички активирани Passes
  5. Настройте параметрите на сенките от BPR Shadow меню:
    • Използвайте Angle за контрол на ъгъла на сянката
    • Увеличете Erase стойността за по-меки и реалистични сенки
  6. Експортирайте резултатите като JPEG или PSD файлове

Полезни функции и команди

  • BPR - Генерира рендер с всички активирани Passes
  • Render Properties - Меню за активиране на различни Render Passes
  • BPR Shadow - Настройки за контрол на сенките
  • Ambient Occlusion - Създава реалистично засенчване в ъглите и гънките
  • SSS - Симулира преминаване на светлината през полупрозрачни материали
  • KeyShot Bridge - Позволява експортиране на модела към KeyShot за по-напреднало рендериране

Следващи стъпки

За по-професионални резултати, можете да използвате KeyShot чрез вградената интеграция. Активирайте KeyShot бутона и когато натиснете BPR, ZBrush ще изпрати модела към KeyShot, където можете да приложите специални материали, да настроите осветлението и да създадете висококачествени финални изображения.