Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
8. Рендериране на сцената

Ключови аспекти на рендерирането на видео в Blender

В този урок научаваме как да създадем видео презентация на 3D проект чрез анимиране на камера, която се върти около обект. Процесът включва създаване на ключови кадри (keyframes), настройване на времевата линия и експортиране на готовото видео с подходящи настройки за рендериране.

Стъпки за създаване на анимация с въртяща се камера

  1. Преминете към Animation таб и превключете на Rendered View с клавиша Z
  2. За по-малкия прозорец натиснете 0 на numpad, за да виждате през камерата
  3. Добавете празен обект с Shift + A → Empty → Plane Axis
  4. Маркирайте камерата, след това с Shift + клик изберете празния обект
  5. Натиснете Ctrl + P и изберете Object, за да създадете връзка между обектите
  6. Активирайте режима за записване на keyframes чрез кликване върху бялата точка
  7. Използвайте R + Z за завъртане на празния обект и създаване на първия keyframe
  8. Преместете се напред по времевата линия (например на 50-ти кадър)
  9. Отново завъртете обекта с R + Z и създайте втори keyframe
  10. За циклична анимация, преминете към Graph Editor и добавете модификатор Cycles

Полезни команди и функции

Z - Превключване към Rendered View

0 (numpad) - Преглед през камерата

Shift + A - Меню за добавяне на нови обекти

Ctrl + P - Създаване на връзка родител-дете между обекти

R + Z - Завъртане по оста Z

Space - Възпроизвеждане на анимацията

Ctrl + C / Ctrl + V - Копиране и поставяне на keyframes

Рендериране на видеото

  1. В Output панела променете файловия формат на Video
  2. Намалете броя на семплите (например до 16) за по-бързо рендериране
  3. Задайте подходящ брой кадри (например 120)
  4. Изберете папка за съхранение на видеото от Output настройките
  5. Натиснете Render → Render Animation и изчакайте процеса да приключи

Дискусия към урока