Modifiers - Array
Най-важното за Array модификатора в Blender
Array модификаторът в Blender позволява създаване на множество копия (инстанции) на обект по неразрушителен начин. Основното предимство е, че промените в оригиналния обект автоматично се отразяват във всички копия, докато модификаторът е активен. Това е изключително полезно за създаване на сложни модели с повтарящи се елементи, като стени, огради или други подобни структури.
Как да използвате Array модификатора стъпка по стъпка
- Селектирайте обекта, който искате да дублирате
- Отидете в панела с модификатори (иконката с ключ)
- Изберете Add Modifier → Generate → Array
Настройте параметрите:
- Count - определя броя на копията (например 8)
- Factor X/Y/Z - контролира разстоянието между копията по съответната ос
За създаване на по-сложни структури:
- Преминете в Object Mode с
Tab
- Създайте свързани дубликати с
Alt + D
- Заключете движението по определена ос (например Y) и изместете
- Използвайте
Shift + R
за повтаряне на последното действие
- Преминете в Object Mode с
За прилагане на модификатора:
- Преминете в Object Mode
- От падащото меню на модификатора изберете Apply
Полезни команди и функции
Tab
- превключване между Object Mode и Edit ModeAlt + D
- създаване на свързан дубликатShift + R
- повтаряне на последното действиеG
- преместване на селектирани елементиI
- екструдиране на полигони3
- превключване към селекция на полигони
Задача за упражнение
Създайте стена с прозорци, използвайки Array модификатора. Първо моделирайте един сегмент от стената, след което приложете Array модификатор по хоризонтала. Създайте свързан дубликат и го преместете нагоре, за да формирате втори етаж. Експериментирайте с промени в оригиналния сегмент и наблюдавайте как те се отразяват във всички копия.