- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Какво е Decimation Master?
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Какво е Decimation Master и защо е важен инструмент
Decimation Master е мощен плъгин в ZBrush, който позволява намаляване на резолюцията (броя полигони) на 3D модели, запазвайки всички детайли и форми. За разлика от ZRemesher, Decimation Master запазва визуалните детайли, като променя само топологията, правейки модела по-лек и по-лесен за обработка. Това е изключително важно при работа със сложни сцени, където високата резолюция може да доведе до забавяне или срив на програмата.
Как да използвате Decimation Master стъпка по стъпка
- Отворете ZPlugin и изберете Decimation Master
Настройте опциите според нуждите си:
- Активирайте "Use and Keep Polypaint", ако искате да запазите оцветяването
- Изберете дали да обработите само активния subtool или всички видими subtools
Натиснете "Pre-Process Current", за да анализирате модела
- Изчакайте ZBrush да завърши изчисленията
- Натиснете "Decimation Current", за да приложите намаляването на резолюцията
- Проверете резултата - значително намален брой полигони без видима загуба на детайли
Важни функции и опции
Pre-Process Current
- анализира модела преди намаляване на резолюциятаDecimation Current
- прилага намаляването на резолюцията след анализаUse and Keep Polypaint
- запазва оцветяването на модела при намаляване на резолюциятаKeep UV's
- запазва UV регионите при намаляване на резолюцията
Кога да използвате Decimation Master
Най-добре е да използвате Decimation Master в края на работния процес, след като сте завършили всички процедури като позиране на модела, оцветяване и създаване на UV региони. За разлика от ZRemesher, който създава по-чиста топология, но губи детайли, Decimation Master запазва всички форми, като поставя повече триъгълници в зоните със сложни деформации и по-малко в равните части на модела.