Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
5. Ефекти и създаване на деформации върху модел

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови аспекти на Bevel четките в ZBrush

В най-новата версия на ZBrush са въведени две специални четки за създаване на bevel деформации - Bevel Arc и Bevel Flat. Bevel Arc създава плавни, заоблени преходи между ъглите, докато Bevel Flat генерира по-агресивни, ясно изразени ъгли. Тези инструменти са изключително полезни за създаване на машинни компоненти, роботи, оръжия и други обекти, които изискват прецизни ръбове и преходи.

Как да използвате Bevel четките стъпка по стъпка

  1. Отворете базов обект (например куб)
  2. От Geometry менюто добавете няколко subdivision нива (използвайте Ctrl+D два пъти или кликнете два пъти върху Divide)
  3. Отворете менюто с четки с клавиша B и натиснете отново B
  4. Изберете една от двете bevel четки - Bevel Arc или Bevel Flat
  5. Увеличете размера на четката според нуждите
  6. Кликнете и издърпайте линия по повърхността
  7. Започнете да скулптирате, за да създадете bevel ефект между ъглите

Полезни команди и функции

  • B - Отваряне на менюто с четки
  • Ctrl+D - Добавяне на subdivision ниво
  • Bevel Arc - Четка за създаване на плавни, заоблени преходи между ъглите
  • Bevel Flat - Четка за създаване на по-агресивни, ясно изразени ъгли
  • ZRemesher - Инструмент за оптимизиране на топологията след концептуалната работа
  • ZModeler - Инструмент за прецизен контрол, позволяващ превключване между ниска и висока резолюция