Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
6. Работата с Instanced meshes, IMMs и други инструменти за прототипиране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни принципи на Curve четките в ZBrush

Curve четките в ZBrush позволяват създаването на триизмерни обекти чрез рисуване на криви върху повърхността на модела. Подобно на IMM четките, те не могат да работят с модели, които имат субдивизии. След начертаване на крива, тя се трансформира в 3D обект, който може да бъде манипулиран, докато пунктираната линия е активна.

Как да използвате Curve четките стъпка по стъпка

  1. Отворете модел и премахнете всички субдивизии

  2. Отворете панела с четките и натиснете C за достъп до Curve четките

  3. Изберете тип четка (например Multitube)

  4. Начертайте крива върху повърхността на модела

  5. Докато пунктираната линия е активна, можете да:

    • Регулирате размера чрез Draw Size
    • Променяте плътността чрез Z Intensity
    • Прихванете и придърпате части от кривата за промяна на формата
    • Удължите кривата чрез червените индикатори в краищата
  6. Използвайте опцията Curve > Snap, за да напаснете кривата към повърхността на модела

  7. Когато сте готови с модификациите, кликнете встрани, за да финализирате обекта

  8. След финализиране можете да:

    • Зашиете обектите с Dynamesh
    • Разделите ги като отделни subtool-и

Полезни функции и команди

  • C - Отваря панела с Curve четките
  • Draw Size - Контролира размера на създадения 3D обект
  • Z Intensity - Регулира плътността/височината на обекта
  • Curve > Snap - Напасва кривата към повърхността на модела под нея
  • Curve Alphas - Позволява създаване на 3D обекти на базата на Alpha текстури