- 1. Какво представлява History Recall?
- 2. Опознаване на Bevel четките
- 3. Въведение в Deformation
- 4. Задълбочен поглед върху Gizmo - 1
- 5. Задълбочен поглед върху Gizmo - 2
- 6. Задълбочен поглед върху Gizmo - 3
- 7. Какво представлява работата с Polypaint?
- 8. Въведение в Surface Noise
- 9. Текстуриране със Spotlight
- 10. Проектиране със Snapshot3D
- 1. Въведение в Array Mesh - 1
- 2. Въведение в Array Mesh - 2
- 3. Опознаване на Nanomesh
- 4. Какво представлява FiberMesh?
- 5. Проектиране със ZSpheres
- 6. Бързо проектиране с VDM четки
- 7. Създаване на персонализирани VDM четки
- 8. Какво представляват четките IMM
- 9. Създаване на персонализирани IMM четки
- 10. Въведение в работата с Curve четки
- 11. Създаване на персонализирани Curve четки
- 12. Работа с функцията Stager
- 13. Опознаване на опцията AdjustLast
- 14. Какво представляват Matcaps и Standard Materials?
- 15. Основни настройки на Materials
- 1. Преустройване на интерфейса
- 2. Създаване на основа за тялото на персонажа
- 3. Създаване на основа за тялото на персонажа - 2 част
- 4. Поставяне на очи
- 5. Поставяне на очи - 2 част
- 6. Създаване на уста и зъби
- 7. Създававане на уста и зъби - 2 част
- 8. Основни корекции на модела
- 9. Прибавяне на крайници
- 10. Прибавяне на длани и ходила
- 11. Оформяне на дланите и ходилата
- 12. Доразвиване на цветовете на модела
- 13. Ретопология и прехвърляне на детайли
- 14. Разчупване на симетрията на персонажа
- 15. Цялостно доразвиване на модела
- 16. Финални корекции по модела
- 17. Записване на turnable video с персонажа
- 18. Рендериране и композит на проекта във Photoshop
Работа с Crease
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на Crease функцията в ZBrush
Crease функцията в ZBrush позволява да добавяте остри ръбове към вашите 3D модели. Освен чрез Zmodeler, можете да използвате и алтернативния вариант, намиращ се в менюто Geometry > Crease. Тази функция е особено полезна при работа с модели с ниска резолюция, като ви дава възможност за бърз и прецизен контрол върху остротата на ръбовете.
Как да използвате Crease функцията
- Отворете менюто Geometry и намерете опцията Crease
- Изберете критерий за поставяне на crease ефекти:
- Използвайте опцията за автоматично добавяне на crease към ръбове с 45-градусов ъгъл
- Опцията Crease All добавя ефекта навсякъде (рядко използвана)
- Регулирайте Bevel слайдъра, за да трансформирате crease ефектите в заоблени ръбове
- При нужда използвайте:
- Uncrease All - премахва всички crease ефекти
- Uncrease PG - премахва ефектите само по границите на полигрупите
Важни команди и функции
Geometry > Crease
- основно меню за достъп до crease функциите
Crease All
- добавя crease ефект към всички ръбове на модела
Bevel
слайдър - трансформира острите ръбове в заоблени
Uncrease All
- премахва всички crease ефекти от модела
Uncrease PG
- премахва crease ефектите само по границите на полигрупите
Препоръки за употреба
Crease функцията работи най-добре при модели с ниска резолюция и добра топология. Избягвайте използването ѝ върху високочестотни детайли, Dynamesh или Sculptris Pro модели, тъй като неравномерната топология няма да позволи постигането на добър резултат.