Това с Taper faces ми дойде малко в повече. Все едно си изпил едно голямо на екс.Веднъж избрал лицето, после посока, после градус +/- и ако до час налучкам поне веднъж скосяването - пускам тото!
@Никола
Няма нужда да пускаш тото :)
Нека да дам малко повече разяснения. Опитвам се да не разводнявам уроците, за да не се окаже, че няма да остане време за по-интересни възможности като автоматични разрези и визуализации например.
За това са въпросите, където има нужда от повече информация я давам.
Ето стъпките, които показвам във видеото още веднъж в писмен вид. 1. Избираме командата Taper Faces 2. Избираме лицето, което искаме да скосим и натискаме Enter 3. Следва да изберем ос по която ще скосяваме. AutoCAD ни пита "specify the base point" и в примера избираме долната лява точка. (Точка 1) 4. Аутокад ни пита да изберем втора точка, за да дефинираме оста на скосяване. Тук в примера избираме горната лява точка. (Точка 2) 5. Последното, което Аутокад ни пита е ъгълът на скосяване. Оста дефинирана в посока точка 1 към точка2. Което означава че положителен ъгъл в примера ще бъде намаляване на горното лице, а отрицателен, увеличаване на горното лице (т.е. точка 1 седи непроменена, а се променя точка 2). 6. Натиска се два пъти ENTER, за да се излезне от командата (или два пъти се избира опцията exit)
Може би не е съвсем лесна за употреба командата, но така работи Аутокад. Да се надяваме да я направят по-интуитивна в следващите версии.
За Никола-стъпка по стъпка както е обяснил Иван и накрая пак може да пиеш на екс но от задоволство.
Не мога да направя екструдиране по зададена ос.Ползвам AutoCad 2011.След като начертая полилиния и набера "Path" се появяват всичките опции "Extrude ,Move , Rotate и т. н.отново и отново.Моля за малко помощ.
Георги,
ако полилинията, която се ползва като път е непропорционално малка спрямо лицето може да има проблеми.
Пробвай така - полилиния поне висока толкова колкото два пъти колкото ширината на по-голямата страна от лицето, след това втората част отново толкова дълга колкото първата.
Стъпките са следните 1. Пуска се Extract Faces 2. Избира се лицето и се натиска ENTER 3. Аутокад пита Specify height of extrusion or Path и тук избираме опцията PATH (P и ENTER) 4. Избира се полилинията, която прави пътя 5. AutoCAD ни дава нови опции как искаме да продължим, но ние натискаме ENTER два пъти за излизане от командата
Не става и не става,пробвах всичко - не и не.Сменях мишки ,начертах си ново кубче, само с Enter не и не.Внимавах да селектирам само това лице,проверявах полилинията дали е в тази равнина, дали е с размери повече от два пъти по-голяма от по-голямата страна на лицето и не.
Полилинията /пътя като цяло/ трябва да ти е под някъкъв ъгъл спрямо лицето, което ще се екструдира, различен от 0 - т.е. лицето и пътя да не лежат в една равнина. Това наред ли ти е?
арх. Гърдев, Защо не публикуваш една снимка на това което правиш?! Все пак има подсказка, че не си избрал пътя за екструдиране. А какъв е този път, можем само да гадаем!
Георги,
При отговор "Nothing selected for the Path" означава, че полилинията, която дефинира "пътя", по който се прави екструзията не е избрана. Можеш да пробваш избирането и със прозорец (заградане), за да е сигурно че избираш полилинията.
"Enter a face editing option" дава, когато си излезнал от опцията за екструдиране на лица и трябва да избереш подопция Extrude"
И на мен ми дава същия проблем тази команда, пробвах какво ли не, но при избор на път все едно че не отчита селектирането и изписва "Enter a face editing option". Със AutoCAD 2011 съм. Иначе в help-а на програмата пише че може.
Днеска пробвах с AutoCAD 2012 и работи безотказно, явно в 2011 тази подопция на командата не работи читаво.
В случай, че при избор на пътя в командния ред се изписва:
При мен Taper faces ми засяга и съседния ръб на средния обем , независимо от посоката ,но първия може да си се движи самостоятелно . Това е от старата версия 2009 или от обединяването ?
Радост,
SOLIDEDIT е стара команда, но беше сериозно обновена в 2010, така че може да има разлика в действието и в предишни версии.
При промяна равнината на чертане, обектите, солидите, ортогоналните линии се изчертават в тази равнина, но линия(полилиния) при включен polar, не се изчертава в тази равнина?
Линия се чертае в тази равнина, която се определя от равнината XY на настоящата система.
Пробвах с SPL да определя път. Получи се един празен клин в солида. Бихте ли обяснили защо се получава този ефект?
Виктор, защо не покажеш този клин в солида и твоята SPL?! Може да се предполага, че при остър ъгъл на SPL спрямо маркираната повърхност не се получава екструдирането и, а при по-голям от 90 гр. става.
Имах точно това предвид което се получава на позиция 3 от твоята снимка.
Имах точно това предвид което се получава на позиция 3 от твоята снимка.
Какво се получи при екструдиране по различни пътища: 1. Полилиния перпендикулярна на екструдираната повърхност 2. Полилиния наклонена към повърхността 3. SPL към същата повърхност 4. Арка 5.Отделни линии, екструдирани една след друга Само при SPL има въпросният "клин". Нямам обяснение защо е така. Възможно е да става въпрос за тангенти в началните им точки.
Получават се невероятни неща! Ако не ходя на работа, бих си чертала по цял ден. :)
Аз точно затова не ходя на работа. Държавен стипендиант съм.
Според мене си се е получило правилно, ако наложиш полилията върху горния ръб на извивката, ще видиш че съвпадат. Понеже е по-къса и от вътрешната страна на извивката ти се струва, че не е по цялата линия.
Здравейте, искам да попитам каква е разликата между offset faces и extrude faces?
Здравей, ето най - накратко каква е идеята за това как да се прави разлика между offset faces и extrude faces.
Ако имам един паралелепипед ( опорен блок ) с размери 25/25/60 и искам да
стане 25/25/100, ще селектирам избраната от мен страна и с extrude faces от
60 ще я направя на 100 ( както е показано и в урока още в самото начало ).
Тук може да се направи аналогия със Stretch при 2D чертането ( НЕ Е Stretch, но
прилича доста нали :) ). Имам една линия 60 units и искам да я направя на 100,
ами най - лесно съ Stretch мога да си я удължа :)
Ако имам една основа ( стена ) в която имам отвор ( за тръба например в някой
резервоар или ревизионна шахта ) и този отвор ми е 800 units искам да стане на
1000 units еми ето тук ще използвам offset faces на 1000 units. Т.е. тук НЕ
мога да направя Extrude за лицето на отвора.И да направя пак аналогия с 2D
чертеж там Offset - a ни върши същата работа, ако искам да направя по -
бързо окръжност от 800 на 1000 мога да я offset - на, НЕ мога да я Stretch - на.
Надявам се да съм бил полезен с отговора и да си хванала основната различка между двете.
Да, мисля че сега е по ясно. А гледах и видеото към следващия урок и там е показано.Мерси за отговора!
Добър ден! Въпросът ми е следния... Възможно ли е след като сме приложили командата Extrude Faces с примерно 5 единици и ъгъл на скосяване 3, после да върна полученото лице (1) на 3 единици надолу, запазвайки получените размери, без да ми "издълбава" фигурата.
Искам новият правоъгълник със същите си размери да слезе на долу към основния куб и да си запази размерите, но с вече актуален ъгъл (наклон) на стените. За сега единственото което ми хрумва е след ката го направя до тук и видя размерите, които се получават на новия правоъгълник, да си начертая в страни правоъгълници (2) с необходимите размери и на нужните разстояния един от друг по Z, и вече да ползвам Loft (3). Ако е за една фигура, да става. Но за повече фигури с различни размери... Дано да ме разбрахте какво се опитвам да обясня.
Може и с Presspull или друга от командите за редактиране на тела да се свали надолу полученото лице. Тялото се вдлъбва. Тогава се маркират четирите стърчащи върха и се свалят до пониженото, вече, лице.
Здравейте,
по какъв начин бих могъл да създам крайната част от стъпалата (която съм отбелязал с червен цвят), изкачвайки се нагоре да изглежда като изгладена част ?
Screenshot 1
Пробвах, като маркирам със Spline ръбовете на стълбището и така да създам един затворен контур (screenshot 2), но след създаването на затворения контур използвах командата Extrude и за съжаление получих Surface, което при изглед отпред ми се получава желания от мен ефект, но при изглед отгоре ясно се виждат стъпалата (screenshot 3)
Screenshot 2
Screenshot 3
Предполагам че ти се получава повърхност, а не лице понеже геометрията е сложна и вероятно не може да се развие в равнина. Тази горна част на бордюра която искаш е доста сложна, просто опитай да направиш BLEND на двете повърхности, които ти е създалa EXTRUDE командата.