Описване на фигура около ос чрез REVOLVE

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Назад Алтернативен видео плеър
¿ Напред

Задача


Свалете файла с упражнението и повторете показаното на екрана. Създайте няколко собствени форми и пробвайте командата на тях.

Команди


REVOLVE - Създава 3D обект на базата на сечение и ос. Командата съществува поне от версия 2004 (но е обновявана и в последващи версии)

Въпроси и отговори

  • веселин станчев:

    По-скоро действието е"струговам"! Възможно ли е да се завърти на някакъв градус около оста?

    Иван Цукев:

    ДА, вместо ENTER което приема 360 градуса, просто може да се въведе например 90 градуса и ще се получи.

    Iliya:

    Здравейте, имам един въпрос - когато искам да изпратя обект (да речем солид или обединени солиди) на 3D принтер, бих желал, ако е възможно принтера да не го печата нито само стените (които са да речем 300 микрона), нито плътно, а да речем с ребра вътре в обекта (за да пестя филамент) и също и за здравина на отпечатвания 3D обект. Възможно ли е това, без излишно да проектирам вътре в солида/обединения солид такива ребра? Има ли такава команда или функция? Много благодаря, уроците са чудесни!

  • искам да стане плътно

    Велко:

    когато завъртя на 200 градуса /примерно/ отвътре обекта е кух. Опитвах с mode-surface;solid Но не става. Винаги е кухо.

    Иван Цукев:

    превърни с pedit контура в полилиния и я обедини с подопцията join, за да стане един обект и тогава пробвай.

    Велко:

    Получи се. Значи ако не е полилиния обекта става кух.

  • Как да се коригира 2D профила, от който е създаден 3Д модел?

    Цветомир Ценов:

    Какъв е начинът на показаните команди (падащото меню на изображението) да могат да се коригира профила им (2D)? Ако е Undo, ок, но след Save или по нататък в построенията, как? Версията е 2014.

    Иван Цукев:

    В модул 6 е показано как можем да направим асоциативност между 2д фигурата и 3Д модела, така че при модифициране на 2Д да се модифицира и 3Д модела. Това на този етап става само, когато използваме повърхности, но не и солиди.
    При солиди трябва да се изтрие 3Д модела, да се коригира 2Д фиругата и да се напрви на ново. 

    Ако при създаването на 3д модела е била изтрита 2Д фигурата, то има една настройка, от която зависи, дали първичният 2д обект остава или не.

    Командата е DELOBJ и ако има настройка 0, то първичният обект не се изтрива.

    Цветомир Ценов:

    Благодаря!

    Божидар:

    Може да се маркира солида, тогава се появяват маркери, определени от началната фигура и чрез тях може да променяме получения солид.