Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
AutoCAD Формула 3D
1. Основни принципи при 3D моделирането
- 1. Работа с работно пространство за 3D
- 2. Специфични елементи на интерфейса за 3D
- 3. Произволни погледи и стилове за визуализиране
- 4. Работа със солиди - паралелепипед, конус и цилиндър
- 5. Работа със солиди - сфера, пирамида, призма и пръстен
- 6. Модифициране на геометрия в 3D
- 7. 3D Прилепвания (3D Object Snap)
- 8. Координатни системи част 1
- 9. Координатни системи част 2
- 10. Координатни системи част 3
- 11. Как да "вдигнем" в 3D един етаж от къща
2. Създаване на сложни солиди
- 1. Бързо "качване" в 3D чрез PressPull
- 2. Обединяване, изваждане и пресичане на солиди
- 3. Разпадане на солиди. Особености при explode в 3D
- 4. "Екструдиране" на 2D фигури към 3D обекти
- 5. Създаване на сложни обекти чрез LOFT
- 6. Използване на подопциите при LOFT
- 7. Описване на фигура около ос чрез REVOLVE
- 8. Фигура на база сечение и ос чрез SWEEP
- 9. Работа с региони и граници
- 10. Упражнение първо за работа със солиди
- 11. Упражнение второ за работа със солиди
- 12. Упражнение 3 пример с английски двор
3. Модифициране на солиди
- 1. Методи за избиране на подобекти
- 2. Екструдиране и скосяване на лица
- 3. Местене, копиране, завъртане и изтриване на лица
- 4. Модифициране на ръбове
- 5. Работа с инструмента Gizmo
- 6. Подравняване в 3D пространството
- 7. Скосяване и заобляне на ръбове
- 8. Как да модифицираме солиди след обединяване чрез Solid History
- 9. Модифициране на стар чертеж
- 10. Практически пример с етаж от къща
- 11. Четири упражнения със солиди
4. Автоматични 2D планове и разрези от 3D Модел
- 1. Създаване на 2D поглед чрез SolView
- 2. Подобряване на външния вид на плановете
- 3. Създаване на 2D разрез от 3D модел
- 4. Актуализиране на чертежите при промяна на модела
- 5. Създаване на 2D/3D профил от 3D солид
- 6. Разрязване и създаване на разрез в моделното пространство
- 7. Помощни разрези по време на работа
- 8. Един по-модерен начин за създаване на планове и разрези
- 9. Стилове за документация - планове и разрези "по калъп"
- 10. Упражнение с пример
5. Моделиране с 3D мешове
- 1. Моделиране с 3D мешове
- 2. Първични меш обекти и гъстота на мрежата
- 3. Модифициране чрез лица, ръбове и възлови точки
- 4. Сгъстяване на мрежата чрез Refine Mesh
- 5. Добавяне и премахване на ръбове
- 6. Обработване на мрежата чрез разрязване и обединяване на лица
- 7. Екструдиране на лица на мешове
- 8. Създаване на мешове чрез RuleSurf
- 9. Създаване на мешове чрез TabSurf
- 10. Създаване на мешове чрез RevSurf
- 11. Сваляне на готови блокове и обекти от Интернет
- 12. Импортиране на обекти от 3D Studio Max
6. Моделиране с 3D повърхности
- 1. Моделиране с 3D повърхности
- 2. NURB повърхности и асоциативност
- 3. Шест команди за създаване на различни повърхности
- 4. Автоматично "продължаване" на повърхности
- 5. Запълване на "дупки" в повърхности
- 6. Специфични моменти при 3D офсет на повърхности
- 7. Работа с командите Fillet, Trim и Extend при повърхности
- 8. Модифициране на NURB повърхности
- 9. Пример със създаване на часовник
- 10. Zebra анализ за повърхности
- 11. Създаване на 3D терен на базата на хоризонтали
7. Комбиниране на различни команди в практически пример
- 1. Интродукция и моделиране на стълби
- 2. Създаване на основи на сградата
- 3. Създаване на прозорци в 3D
- 4. Монтаж на прозорци в модела
- 5. Създаване на територията около сградата
- 6. Моделиране на ограда около къщата
- 7. Подготовка на 2-ри етаж. Създаване на покрив.
- 8. Как да направим парапет на балкон
- 9. Завършване на модела на 2-ри етаж
- 10. Как да моделираме покрив
- 11. Готов модел на 3D сграда
- 12. Асемблиране на модел (работа при тежки файлове и в екип)
8. Създаване на визуализации с AutoCAD
- 1. Основни принципи при визуализациите
- 2. Работа с погледи и камери
- 3. Библиотека с материали. Задаване на материали
- 4. Прилагане на материали към отделни лица
- 5. Настройка на мащаб и завъртане на материали
- 6. Редактор на материали. Създаване на собствени материали
- 7. Основни принципи при създаването на осветление
- 8. Използване на изкуствено осветление
- 9. Осветление и визуализация на интериорен пример
- 10. Създаване на файл с визуализация
- 11. Създаване на анимации с AutoCAD
- 12. Примери с визуализации създадени с AutoCAD
Описване на фигура около ос чрез REVOLVE
Задача
Свалете файла с упражнението и повторете показаното на екрана. Създайте няколко собствени форми и пробвайте командата на тях.
Команди
REVOLVE - Създава 3D обект на базата на сечение и ос. Командата съществува поне от версия 2004 (но е обновявана и в последващи версии)
Дискусия към урока
Въпроси
Отговори