Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на ZBrush
9. Упражнителен проект: Създаване на стилизиран персонаж

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното от финалните корекции

  • Асиметрията прави героя убедителен: изключи симетрията и насочи очите надолу, за да подсилиш емоцията и посоката на погледа.
  • Малките добавки разказват история: бърза „капка пот“ със сфера и Move/Gizmo 3D може силно да подчертае напрежението.
  • Проверявай от всички ъгли, за да уловиш и коригираш проблемните зони навреме.

Повтори показаното – стъпка по стъпка

  1. Избери SubTool-а с очите и включи Solo, за да работиш изолирано. Ако Symmetry е активна, изключи я с X.
  2. Постави маска на едното око (Ctrl), активирай Gizmo 3D и го центрирай към активната част на SubTool-а. Завърти/премести така, че и двете очи да гледат надолу.
  3. Смени към SubTool-а с веждите (без subdivisions).
  4. Избери четката IMM Basic и постави нова Polysphere. Увери се, че симетрията е изключена.
  5. Използвай Split Masked, за да отделиш сферата в нов SubTool.
  6. Смени цвета на сферата (например син), за да бъде „капка пот“.
  7. С Move четката и Gizmo 3D оформи силуета на сферата като реалистична капка.
  8. Върти модела често и преглеждай от всички ъгли; коригирай проблемни зони до чист и четим силует.

Ключови инструменти и команди

  • X – Включва/изключва симетрията за асиметрично позициониране и по-живо изражение.
  • Solo – Изолира текущия SubTool за по-лесна работа без визуален шум.
  • Ctrl – Рисуване/изтриване на маска за контрол върху трансформации и модификации.
  • W – Активира Gizmo 3D за преместване, завъртане и скалиране; подходящ за позициониране на очи и капката.
  • Split Masked – Разделя маскираната геометрия в нов SubTool за по-удобно оцветяване и редакция.