Работа с файлове – Import, Export

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Понякога се налага работен файл от една програма да бъде прехвърлен в "max" и след това дори да бъдe прехвърлех в трета програма за доработка.
Командите, с които се извършват тези процедури са импорт и експорт.
Преди да се запознаем с тях, ще покажа един алтернативен метод за отваряне на файлове.
Подновявам прозореца на "3D Studio MAX" Отварям папката, в която се намира файла, който ще отварям.
В момента работя с "Windows 7" като операционна система.
Кликвам върху тази лента, влача докато курсора на мишката не опре в дясната страна на екрана ми.
Това автоматично оразмерява прозореца на половината екран.
Правя същото и с прозореца на "3D Studio MAX".
Искам просто да ги виждам добре подредени прозорците, за да мога да избера файла, който ми трябва.
Kликвам и влача някъде в "viewport".
Пускам и излиза това меню.
С "cancel", ще приключа тази команда.
С "open", ще отвори файла.
Максимизирам изгледа към програмата "3D Studio MAX" и сега ще импортирам файл, който е направен в друга програма, в "AutoCAD 2014".
За импортирането на обекти по принцип същия метод работи.
Дръпване и пускане в "viewport", но не ви съветвам да го правите особено с файлове от Аутокад, тъй като контрола върху операцията ще бъде на практика почти неконтролируем.
Докато ако го направите през менюто импорт, може да изберете два метода на вмъкване на тези файлове в програмата.
Това става с избор на типа файла, който вмъквате.
Специално за Аутокад чертежите виждате, че има два варианта за вмъкване на "dwg" файлове.
Различният избор на типа на файл от този "drop-down box" дава възможност за различно меню по време на вмъкването на файла.
Изберам първият "AutoCAD drawing" и ще селектирам файла, което вече съм направил в Аутокад.
Избирам "open".
Това е менюто, което ми дава възможност за промяна на някои параметри.
Няма да се спираме подробно на него.
С "open" се съгласявам файла да бъде вмъкнат в моят работен файл.
"ctrl-a" за маркиране на всички обекти "z" за "zoom extents".
"zoom out".
"alt" и средния бутон, за да разгледам обектите, които са в маркирал.
Чайника малко пречи на изгледа ми, затова ще го преместя.
Това са обектите, които са вмъкнати.
Те са черни, защото в Аутокад са изчертани с такъв цвят.
Те нямат никакви материали по повърхността.
Като обобщение, използвах командата импорт, за да вмъкна обекти, които съм създал с друга програма.
Ако искам да вмъкна обекти, които са създадени с "3D Studio MAX".
Това нещо става със сливане към моята сцена.
Сега ще ви покажа, как става това.
Преди това изтривам тези обекти, които млъкнах от Аутокад.
Избирам апликейшън бутона, импорт командата е "merge".
Намирам файла, който да обединя с работният ми файл.
Маркирам го и кликвам върху "open".
Излиза това меню Тук отляво е списъка с обектите, които присъстват във файла.
Там имам само един обект, ето този бокс.
Ако са повече, списъка е доста по-дълъг.
Тук се появява спинер, може да избирате обекти от него, или ако искате всички обекти да бъдат вмъкнати кликвате върху бутона "all" и давате окей.
Това е кобчето, което е направено в друг файл.
В "3D Studio MAX" и в момента той се вмъква като използва текущите координати, с които е направен в неговият файл.
Ако искам някой от тези обекти, които вече съм създал в "3D Studio Max", да бъде експортиран и да бъде използван в друга програма, в друг софтуер.
Имам няколко възможности за това.
Първо да поясним, че става въпрос за смяна и на формата на файла.
Трябва да изберем тип на файла, който да не е точка "max".
Eкспорта отново става от апликейшън бутона "export", командата "export".
Iзлиза подобно меню на това, което видяхме.
Избирам пътя до файла, който запазвам.
Изписвам името му.
Избирам файловия формат, в който да бъде запазено.
Изберам "obj" формат като най-популярен и най-съвместими между софтуерите, които прехвърлят 3D обекти.
Избирам бутона "save".
Излиза това меню, в което в момента, ще се съглася с всички настройки по подразбиране.
И натискам бутона "export".
Експорта приключи без грешки по време на експортирането.
Избирам бутона "done".
Това, който направихме е експорт на цялата сцена.
Всички обекти, които присъстват в сцената са експортирани в отделен файл, който е готово да бъде импортиран в друг софтуер.
Тук имам възможността, която имах и в "save as" за експортиране на отделен обект.
Например този чайник, мога да го маркирам.
Aпликейшън бутона, "export, export selected".
Избирам пътя до мястото, където ще бъде запазен този обект.
Пиша името му.
Типа на файла и го това "save".
Отново "export".
Експорт да приключат без грешки.
Давам "done".
Zа да проверя резултата от тази команда, ще импортирам този обект, който току-що експортнах в "zbrush".
Виждате, че всичко работи, както трябва.

Тест за преминаване към следващия урок

 
С коя команда можем да „вмъкнем“ файл, който е направен в програма различна от 3Ds Max ?
Import
Merge
Export
Insert file

Въпроси и отговори

  • Как можем правилно да определим с какви размери се импортира обектът от AutoCad?

    :

    Смятам,че е добре да се знае с какви размери се импортва даден обект. При импортиране на 3D обекти в прозореца AutoCad DWG/DXF Import Options се изписва размерът на импортирания обект(и). Когато се импортват 2D сцени, се изписва съобщението "Drawing extents not known" може би "Размерът на геометрията не е известен". След като проверим размера на получената сцена, и установим,че не сме "налучкали" правилните единици, било то см. мм м, ще трябва да импортираме наново, предполагам. Може ли да се разбере предварително 2D геометрия с какъв размер ще бъде импортирана? Благодаря

    Ивайло:

    Когато се импортират обекти специално от AutoCAD, чрез командата Import е хубаво да се избира типа на файла, който се импортира (под името на файла) да бъде AutoCAD Drawing (.DWG,.DXF), а не другата възможаност - Legacy AutoCAD(*.DWG), за да излезе точно тово меню което е и на този скрийншот. Ако приемем, че нашите мерни единици в МАХ са сантиметри (както е в твоя случай), и сме приели че в AutoCAD една чертожна единица е 1см. също (както е най-логично),то по време на импорта трябва да го укажем на МАХ, и това става точно от dropdown box-a над това което си оградил - Incoming file units :  Centimetrs (при теб специално в момента са избрани милиметри). Хубаво е да има отметка и на "Weld nearby verteces". След импорта можеш да провериш габаритите на обекта който си вмъкнал от Command Panel -> последният табулатор Utilities -> бутона Measure

    Георги Игнатов:

    Благодаря ви за отговора Ивайло. При мене мерните единици в Аутокад са зададени в мм. а в 3ds маx в см. Това аз го знам и при импорт задавам :  Incoming file units - единици - мм. Но при импорт на външна подложка която е чертана с неизвестни мерни единици и опцията Rezulting Model size: изписва - "Drawing extents not known",това ли е пътя да се провери размера Command Panel > Measure ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    Да - това е най-сигурният и най-лесният начин да провериш дали всичко по време на импорта и автоматичното ре-скалиране на обектите е протекло както трябва (с Measure). По принцип в това поле "Resulting model size" би трябвало да видиш габаритните рамери на обекта който импортираш, което е същото което виждаш и при Measure. 
    Проблема идва от там, че в повечето случай импортираме 2D подложка (z=0), а в полето "Resulting model size" не може да изпише "размерХразмерХ0". 
    За това, за да виждаш коректни стойности там трябва да си сигурен че са спазени следните изисквания:
    - в AutoCAD да са определени чертожните единици (най-добре ако са еднакви по тип от AutoCAD и 3da max - мм->см; см->см, а не например инчове->мм)
    - в 3ds max да са определени чертожните единици (drawing) и единиците който виждаш на дисплея (display units) (най-добре да са еднакви)
    - файла който ще се импортира да е запазен в ортогонален изглед - най-добре TOP View
    - файла да съсържа 3D обекти
    ако едно от тези правила е нарушено, там ще виждаш или некоректни стойности или съобщението "Drawing extends not known". Затова импортираш с "Rescale" щом знаеш от какви единици би трябвало да идва файла и проверяваш с Measure.
    Георги Игнатов:

    Много подробно. Благодаря Ивайло.

  • как мога да оправя геометрията

    Иво Попов:

    Как да оправя в случая тази мивка импотрвам я от аутокад но в макса не излиза кръгла а по показания начин като начупени линии

    Иво Попов:

    когато изчертавам кръгли обекти и ги импортвам в макса няма проблем но когато използвам блокове тогава се получава разликата в геометрията в аутокад мивката е кръгла

    Иво Попов:

    ето мивката и в аутокад за сравнение

    Ивайло Искренов:

    Здравей, 

    "закръглянето" на солидите от AutoCAD при импорта се контролира от опцията 'Maximum deviation for 3D solids' от менюто на импорта. Провери дали там стойността е ниска (например 0,01), колкото по висока е тази стойност толкова "по-ръбести" са обектите. На първият screenshot обекта изглежда като със стойност около 10.
    P.S. унифицирай мерните единици в двете програми и ако със стандартни solid-и няма проблем, може би е най-добре да explode-ваш блоковете преди да ги импортнеш.
    Иво Попов:

    да направих го вече мивката е кръгла и в макса мерси за отговора

    Иво Попов:

    беше с стоиност 25 въпросната отметка

    Vicko Dimov:

    маже да използате и TurboSmooth от Modifier (но това е за по-напреднали)

  • Защо не ми позволява да Import-на файл?

    Габриела Панайотова:

    С 3ds Max 2012 съм. Когато дам командата Import ми се показва Alert Message. Как мога да оправя?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Габриела, това съобщение излиза в два случая - 1) от голямата разликата във версиите между AutoCAD и 3ds Max - dwg файла е от AutoCAD 2015 а твоята версия на Мах е 2012 ако има възможност ползвай по-висока версия на Мах - например 2014 ; 2) ако в името на файла има символи на кирилица. 

    Предполагам че е втората причина - в "пътя" до файла има папки, коита са на български - пробвай да ги промениш с англииски букви да видим дали ще се оправи.
    Габриела Панайотова:

    Здравейте, пробвах да сменя имената на папките, но и така не става. Предполагам, че е от разликата във версиите. Ще се опитам да изтегля 3Ds Max 2014 и ще пробвам тогава. :)

    Ивайло Искренов:

    Ok, тествай с новата версия - не би трябвало да има никакъв проблем :)

    Mela:

    Здравейте, опитвам да импортирам файл с векторно изображение направено в Coreldraw експортирано във файл Adobe Ilustrator, но ми излиза съобщение Improper file format, къде греша?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    в какъв формат е файла който ползваш? За да можеш да импортираш файл в Мах, той трябва да бъде в един от следните файлови формати :
    • Autodesk (FBX)
    • 3D Studio Mesh, Projects, and Shapes (3DS, PRJ, SHP)
    • Adobe Illustrator (AI)
    • Autodesk Alias/Showcase (APF, WIRE)
    • Collada (DAE)
    • LandXML/DEM/DDF
    • AutoCAD and Legacy AutoCAD (DWG, DXF)
    • Flight Studio OpenFlight (FLT)
    • Motion Analysis (HTR, TRC)
    • Initial Graphics Exchange Standard (IGE, IGS, IGES)
    • Autodesk Inventor (IPT, IAM)
    • Lightscape (LS, VW, LP)
    • OBJ Material and Object (OBJ)
    • ACIS SAT (SAT)
    • Google SketchUp (SKP)
    • StereoLitho (STL)
    • VIZ Material XML Import (XML)

    Mela:

    Да, но когато се опитам да импортна файла който е във формат Adobe Illustrator (AI) ми излиза следното съобщение Improper file format.

    Mela:

    Затова правя следното отварям корелски файл в Adobe Illustrator и го експортирам в dwg и тогава го импортирам в 3D Max

    Катя:

    Здарвей Мела, пробвай да експортнеш файла от Корел във ai 8-ма версия и ако при вкарването в Макс има проблем, например Extrud не работи правилно,    експортни отново кривата, като объренеш посоката и. Прави се, в Корел - F10  и с бутона Reverse Direction.

    Mela:

    Здравей, последвах съвета ти и се получи това което ми трябваше,  Благодаря :)

    Mela:

    Здравей, друг проблем, като конвертирам изображението в Convert to Editable Poly, част от него изчезва и на практика не мога да правя нищо с него.

    Mela:

    Намерих решение - Вмъквам обект съставен от няколко части /линии/, след което от менюто Modify - Editable Spline - избирам Vertex, след това маркирам всички точки от обекта и от под меню Geometry задавам Weld и обекта може да се конвертира в Editable Poly.

    Vicko Dimov:

    Не разбрах защо е нужно файл, направен на CorelDRAW, първо да бъде експортван към Illustrator и после към 3ds MAX? Защо не пробвате още в CorelDRAW да експортвате файла като *.DWG?

  • Как да импортирам файл с векторно изображение направено в Coreldraw експортирано във файл Adobe Ilustrator?

    Mela:

    Как да импортирам файл с векторно изображение направено в Coreldraw експортирано във файл Adobe Ilustrator?

    Rafik.Byalev:

    Menu>Import>Import =>Files of type > Adobe Illustrator(*.AI)

    Hristo Gyuzelev:

    Привет, занимавам се от скоро с 3d max. Може ли в 3D MAX да се импортира снимка (jpg, png..) и от нея да се извадят размерите на обектите, както и да се направи 3D модел от снимката ?

  • Как да импортирам правилно Archi Cad файл?

    Весела Савова:

    Какъв е най-правилния начин за импортване на файл, работен в Archi cad? Пробвах два варианта- в първия записах файла с разширение 3ds. Предварително съм задала мерни единици сантиметри. Но размерите на обектите след измерване са точно 100 пъти по-малки. В другия вариант пробвах да запиша в перспектива файла с разширение DWG. Отново задавам правилно

    /според мен/ работните единици да са сантиметри. Тук обаче обектите ми след измерване са 100 пъти по-големи, grid=1000, който не ми се показва нито с "G", нито със Show grids. Уточнявам, че става въпрос за един и същи файл. Черното е DWG. ? Благодаря предварително

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    home grid-а винаги се вижда (освен ако не е изключен с клавиша G), но в прозореца в перспектива той има размер, който е 14х14 квадрата с големина по 10см всеки, което прави квадрат с големина 140х140см. Основата на колоната коята е селектирана в случая е с размери 300х300см ... идеята е че конструктивният грид е там, но е прекалено малък за да го видиш. 
     Най-бързото решение на проблема е да се рескалира ръчно след импортирането на файловете, но това не решава проблема с причината за появяването на проблема. Ще опиша с няколко стъпки как да го направиш :
    1- след импорта маркирай всички обекти който са импортирани. По подразбиране те ще са селектирани след импорта, така че тази стъпка е направена. Ако сецената е празна и в нея импортваш обектите, натисни Ctrl+A (шорткът за маркиране на всички обелти) и ще се селектират отново
    2- след като са селектирани направи една група с тях -> меню Group->Group
    3- вече имаш селектирана група с импортираните обекти. Направи активна командата за скалиране (бутона R) и кликни с десен бутон върхи иконката на командата от Main toolbar-a ще излене Scale Transform Type-In прозореца. От дясната страна Offset : World, в момента е 100%, ако трябва да намалиш обекта 10 пъти го промени на 10 и е готово
    4- можеш да премахнеш групата -> м. Group ->Ungroup
     Приемните единици в Мах са важни найстина, при теб са см, но и изходните също са важни. Аз лично не използвам ArchiCAD, но мисля че и там могат да се зададат чертожни единици и ако е така, то е най-добре и те да бъдат също сантиметри.
    Във форума вече сме разисквали въпроса за импорта на dwg файлове. Темата я започна Георги и се казва "Как можем правилно да определим с какви размери се импортира обекта от AutoCad?". Въведи някой от тези думи горе в полето "Търсене" и ще намериш темата.
    Надявам се да е полезен отговора, ако имаш други въпроси ще продължим темата.
    Весела Савова:

    Благодаря за бързия и изчерпателен отговор. Момента с процентното увеличаване /намаляване не ми беше ясен. Пробвах горният пример и ми се получи. За сега метода с ръчното скалиране ме задоволява, но това важи само в случаите когато имам файла оригинал за сравнение на размерите. Проверявам с Utilities--Measure. Ще използвам този метод, докато не разбера къде бъркам с импорта. В Archi Cad също работя в сантиметри, така, че най-вероятно нещо друго не правя както трябва. 

    Успешен ден!
    Vicko Dimov:

    Обърнете внимание на настройките при Export от ArchiCAD 

    Vicko Dimov:

    за съжаление не знам как да приложа изображение и да допълня коментара си :

    :-(
    Vicko Dimov:

    прочетох как се качват снимки - Весела, обърнете внимание на оградените в червено полета

  • Как да си преместя чайника ! 

    Албена Христова:

    3 DS MAX DESING 2014  Извинете за елементарния въпрос, но аз съм начинаеща и не знам как да преместя маркиран обект в пространството. 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за да можеш да преместиш даден обект в сцената, той трябва да е маркиран. Кликни върху обекта и натисни "W" от клавиатурата, след това избираш дадена ос, по която искаш да преместиш обекта, кликваш върху самата ос и влачиш. В урок 5 от модул 2 тези команди за преместване/завъртане/скалиране са обяснени по-подробно, а малко по-напред в курса има и примери как да преместваме на точно разстояние и как да измерваме разстояния.
    Албена Христова:

    Благодаря !

  • Как да оправя този проблем?

    Йорданка Димова:

    Здравейте. Преинсталирах си програмата , импортирах фаил .dwg ,всичко беше ок.Когато започнах да слагам да слагам стени,кубове или каквото и да е се получава ето това.Прегледах всички настройки на програмата,но не успявам да се справя с този проблем.При работа с програмата всичко излиза по този начин,няма значение дали сцената е нова или не.Имате ли представа как да оправя това?

    Ивайло Искренов:
    Здравей,
    можеш да провериш следното нещо :
    отвори от меню Edit-> Manage Layers, в нов файл тук имаш само един слой - 0 (default), кликни с десен бутон върху него и избери първо "Layer Properties ..." и ако има отметка на "Display as Box" я махни, направи същата процедура и с кликване с десен бутон -> "Object Properties" и ако има отметка на "Display as Box" я махни.
    Мисля че някоя от тези двете опции е маркирана и трябва да се махне. 
  • Как да работя с импортиран файл от AutoCad ?

    Савина:

       Извинете за въпроса, но за пръв път се запознавам с 3Ds Max и срещам следната трудност: След импортиране на файл от AutoCad не мога да изтрия  линия, нито да конвертирам каквото и да било. Всички линии в един и същи цвят като един обект ли се възприемат от програмата?

    инж. Михаела Карагенова:

    Здравей! Може би трябва да погледнеш слоевете в Auto Cad. Имам в предвид в какъв слой е чертано Auto Cad и дали всички слоеве са включени. После при  Import-a трябва да изпълниш точно стъпките описани в урока. Успех!

    Савина:

    Благодаря!!!!


  • Защо,когато искам да мърджна 3d файл всички други обекти изчезват и остава само обекта,който искам да мърджна?

    Лилия:

    Правя кухня и искам да вкарам готов смесител към останалите мебели,но когато мърджна смесителя всичко останало изчезва и остава само той...Къде е проблема и защо се получава така?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Лилия,

    след като импортираш новият обект, провери в списъка с обекти ("Н" от клавиатурата) в сцената дали найстина е само той или се случва нещо друго (скриват се обектите / изолират се / мащабират се ... ).
    Лилия:

    Благодаря,Ивайло...Оказа се,че обекта е импортиран,но се намира на много голямо разстояние от кухнята и затова виждах само смесителя.Сега всичко е ок

  • Може ли да ми помогнете за импортирането на файл от "Google Sketchup"

    Виолета Иванова:

    Здравейте,

    когато опитвам да импортирам *SKP файл но ми излиза следното съобщение

    Ивайло Искренов:

    Здравей, от Google Sketchup, направи първо export на файла в *.3ds, формат и след това ще можеш да го import-неш в Мах.

    Виолета Иванова:

    Благодаря!

  • Как да използвам Merge?

    Магдалена Тодорова:

    Здравейте! Искам да merge-на готов 3ds max обект, но ми излиза в черен цвят, който не се променя. Също така, обектът не се рендва. Как мога да го оправя?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, вероятно върху обекта са приложени типове материали, който не се поддържат от текущият рендер енджин. Например, може да са използвани V-Ray материали, а да нямаш инсталиран V-Ray и да използваш Mental Ray като рендер енджин. Може да се оправи по няколко начина, но мисля, че е най-лесно да приложиш върху обекта нови материали, който се поддържат в Мах-а, който използваш.

  • Как се наричат тези изображения в сцената?

    Ivan:

    Здравейте от скоро се занимавам с програмата 3DS MAX 2015 .Виждам ,че за по лесно моделиране се използват в сцената рисунки като фон по които се изгражда 3 d модела .Моля да ми обясните от къде се теглят прилагат в max за да мога да използвам за по симетрично изграждане на 3d.Това много би ме улеснило при моделирането на съществуващи образи.Предварително ви благодаря .

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    тези изображения обикновено се наричат референции за моделиране, но според мен ще ти е много по-полезно ако в търсачките използваш тагове, като orthogonal, drawing, top view или най-често използваните blueprint (пробвай например да търсиш airplane blueprint). Идеята е самите изображения да са с възможно най-малко перспективни съкращения (като изискване за снимки) или без берспективни съкращения (чертежи). Хубаво е да имаш три такива ортогонални референции на три основни изгледа- отпред, отгоре, отляво.
    Прилагането на изображенията става с помощта на материал, който е приложен върху равнина, като изображението е използвано като diffuse в самият материал.

    Ivan:

    Много благодаря .

  •    Не ми става ясно, как правите проверката в ZBrush.

    ЖАНЕТА:

    Не ми става ясно, как правите проверката в ZBrush.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    в Zbrush просто импортвам обекта, за да видя дали ще се визуализира правилно и дали няма да излезе някакво съобщение за грешка.

    ЖАНЕТА:

    Благодаря!

  • Как да приложа материал?

    Eliz:

    Здравейте! Възможно ли е да се прилагат материали на обекти импортирани от Sketchup в 3ds MAX и как става?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    след като импортнеш обектите в Мах, няма никакъв проблем да им приложиш различни материали. Подробно обяснение за прилагането и използването на материалите може да намериш в модул 5 - "Избор на подходящи материали и текстури".

    Eliz:

    Благодаря :)

  • Как да Import-на коректно файл, чертан в AutoCad?

    Теди:

    Здравей, Ивайло! Прехвърлям файл от AutoCad 2016 в МАХ 2014 с Import > Import, избирам AutoCAD Drawing (.DWG,.DXF), съгласявам се с AutoCad DWG/DXF Import Options. Файлът се отваря изцяло в черно, трудно се различават отделните елементи, за да ги селектирам и при селекция на един елемент се маркират всички, чертани в този слой, което не ми позволява да работя върху тях. Как да се справя с този проблем? Благодаря ти предварително!

    Ивайло Искренов:

    Здравей Теди,
    според мен черният цвят идва от това, че в AutoCAD всички обекти са изчертани с бял цвя ... в Мах мпже да го корегираш ако селектираш обекта и му смениш цвета на wireframe-a от Modify панела или със скрипт, който да присъедини пройзволен цвят на всеки обект. Относно селектирането - при импорта избирай Import by Entity (виж по-нагоре коментарите под този урок) и всеки обект от AutoCAD ще е отделен обект в Мах.

    Теди:

    Благодаря!

    Теди:

    Току-що пробвах импорта с Import by Entity, работи перфектно, прехвърля чертежа с цветовете и слоевете от AutoCAD. :-))

  • Как мога да инсталирам скриптове в 3Ds Max?

    васил:

    Здравейте някой може ли да помогне как да инсталирам скриптове в макса.тоест къде се поставят в програмните файлове, и има ли някакви особенности, въобще стъпките за инсталация на скрипта.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    виж отговора на Георги под тази тема, ще те насочи много добре

    васил:

    благодаря ще видя

  • Как да импортиране на снимка

    Hristo Gyuzelev:

    Привет, занимавам се от скоро с 3d max ползвам версия 2015. Може ли в 3D MAX да се импортира снимка (jpg, png..) и от нея да се извадят размерите на обектите, както и да се направи 3D модел от снимката ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    за импорта на изображение в Max и ползването му като референция, може да видиш тези две теми - тема_1 и тема_2 в които вече сме дискутирали този въпрос. Иначе относно свалянето на размери от изображението - ако не е поставен нито един размер, който да е верен, няма как да ги измериш и да ги извадиш точно, но ако имаш един размер и моделираш целият обект от референцията, той ще е пропорционален и другите размери ще са верни (приблизително верни, не съвсем точни, тъй като се моделира върху растерно изображение) и могат да с извадят от обекта. Ако трябва нещо да се моделира с точност, не се ползват изображения като референции, а чертежи с изгледи, разрези и точни размери.

    Hristo Gyuzelev:

    Благодаря

  • Как мога да импортирам файл от Solidworks в MAX, за да му приложа материали и да го рендвам?

    Красимир Мичев:

    Как мога да импортирам файл от Solidworks в MAX за да му приложа материали и да го рендвам. Опитвам с командата импорт но нещо не ми се получава. Къде може да бъркам. Благодаря предварително

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    За да можеш да импортираш файл в Мах, той трябва да бъде в един от следните файлови формати :
    • Autodesk (FBX)
    • 3D Studio Mesh, Projects, and Shapes (3DS, PRJ, SHP)
    • Adobe Illustrator (AI)
    • Autodesk Alias/Showcase (APF, WIRE)
    • Collada (DAE)
    • LandXML/DEM/DDF
    • AutoCAD and Legacy AutoCAD (DWG, DXF)
    • Flight Studio OpenFlight (FLT)
    • Motion Analysis (HTR, TRC)
    • Initial Graphics Exchange Standard (IGE, IGS, IGES)
    • Autodesk Inventor (IPT, IAM)
    • Lightscape (LS, VW, LP)
    • OBJ Material and Object (OBJ)
    • ACIS SAT (SAT)
    • Google SketchUp (SKP)
    • StereoLitho (STL)
    • VIZ Material XML Import (XML)
    Експортни го от Solidworks в някой от тези формати (като най-добре да тестваш с obj според мен) и след това не би трябвало да има проблеми с импорта в Мах.

    Красимир Мичев:

    Здравей Иво. Благодаря за отговора,но защо е нужно да експортвам файла след като от менюто импорт във падащия списък с файлови разширения се съдържа solidworks.sldprt и .sldasm

    Ивайло Искренов:

    Ok, тогава какво става когато се опиташ да импортнеш файла, какво съобщение излиза? Може би е най-добре да прикачиш тук един screenshot (PrtScr на екрана и Ctrl+V тук в полето за писане) да видим какво се случва.

    Красимир Мичев:

    Оказа се че след рестарт и нов импотр няма проблеми и всичко е ок. Но тук на този фаил се вмъква с някаква излишна периферия на корпуса. На какво би могло да се дължи.

    Това би трябвало да се импортне:

    Красимир Мичев:

    И Иво има ли начин даден файл да бъде импортнат заедно с материалите които вече са му приложени в друг софтуер.

    Ивайло Искренов:

    След като тази геометрия се е повила след импорта, значи я е имало и във файла - виж дали не е отделен обект и проста да можеш да го изтриеш. Може да е била някакв апомощна част, предишен вариант на геометия, равнина за референция ... Относно импорта на обекти с приложени материали - не е невъзможно, но доста зависи в какъв софтуер са правени и с какви материали е обекта. Важното в случая е, че по принцип, материалите са много обвързани с програмата с която ще се рендерират. Ако са на един и същи рендер енджин, е много по-лесно и много по-точно се запазват свойствата. В противен случай материалите се апроксимират - заместват се с поддържан тип материали и техните параметри се заменят също с тези параметри, които основният (приемният) материал поддържа. С други думи клкото по-сложен материал се прехвърля от колкото по неподдържан рендерер, толкова по вероятно е да не получиш резултатите който очакваш и с който е рендериран и представен модела.
    Най-универсалният метод който мога да ти предложа, ако експорта на материалите между различните софтуери не е организиран от самия рендер енджин (както е V-Ray например) е да експотнеш модела в *.obj формат и да му дадеш да експортне и материалите с него (има го като опция в експорта). Но ако материалите са например 3 в целия обект, може би е най-разумно и най-бързо да си ги направиш в съответният софтуер с поддържаните материали на съответният рендер енджин.

    Красимир Мичев:

    Благодаря за отговора. Основно работя със Solidworks и търся най-подходящата програма за рендериране и съответно вмъкване на допълнителни обекти към сцените ми. По тази причина записах курса за MAX ,но не зная дали той ще е най-подходящия за тази цел.

  • Как да отворя проекта?

    Hristo Gyuzelev:

    Когато работих върху проекта бях с версия на МАХ 2017, сега ползвам версия МАХ 2016. Има ли начин да отворя този файл в MAX 2016 ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, има начин да - изпрати ми файла си и ще ти го пресейвна- трябва да се отвори с по-високата серсия.

    Hristo Gyuzelev:

    Благодаря

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, коя версия на Мах ползваш и от коя версия на AutoCAD е записан файла? Как се опитваш да импортнеш файла - през менюто или с влачене и пускане?

  • Какъв проблем може да има при импорта на файл от AutoCAD към MAX

    ДАНИЕЛА ДИМОВА:

    Здравейте, опитвам се да импортирам файл от AutoCAD в 3ds Max през менюто, като следвам стъпките от урока, но излиза това съобщение. Работя с версия AutoCAD 2018, на 3ds max 2017. В името на файловете няма символи на кирилица. Видях, че този въпрос е задаван, но не намерих отговора. Благодаря!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, пробвай да сейвнеш .dwg файла за по ниска версия на AutoCAD и тогава да го импортнеш в Max.

    ДАНИЕЛА ДИМОВА:

    Така направих и се получава. Благорадя!