Работа с файлове – Import, Export

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
С коя команда можем да „вмъкнем“ файл, който е направен в програма различна от 3Ds Max ?
Import
Merge
Export
Insert file

Въпроси и отговори

  • Как можем правилно да определим с какви размери се импортира обектът от AutoCad?

    :

    Смятам,че е добре да се знае с какви размери се импортва даден обект. При импортиране на 3D обекти в прозореца AutoCad DWG/DXF Import Options се изписва размерът на импортирания обект(и). Когато се импортват 2D сцени, се изписва съобщението "Drawing extents not known" може би "Размерът на геометрията не е известен". След като проверим размера на получената сцена, и установим,че не сме "налучкали" правилните единици, било то см. мм м, ще трябва да импортираме наново, предполагам. Може ли да се разбере предварително 2D геометрия с какъв размер ще бъде импортирана? Благодаря

    Ивайло:

    Когато се импортират обекти специално от AutoCAD, чрез командата Import е хубаво да се избира типа на файла, който се импортира (под името на файла) да бъде AutoCAD Drawing (.DWG,.DXF), а не другата възможаност - Legacy AutoCAD(*.DWG), за да излезе точно тово меню което е и на този скрийншот. Ако приемем, че нашите мерни единици в МАХ са сантиметри (както е в твоя случай), и сме приели че в AutoCAD една чертожна единица е 1см. също (както е най-логично),то по време на импорта трябва да го укажем на МАХ, и това става точно от dropdown box-a над това което си оградил - Incoming file units :  Centimetrs (при теб специално в момента са избрани милиметри). Хубаво е да има отметка и на "Weld nearby verteces". След импорта можеш да провериш габаритите на обекта който си вмъкнал от Command Panel -> последният табулатор Utilities -> бутона Measure

    Георги Игнатов:

    Благодаря ви за отговора Ивайло. При мене мерните единици в Аутокад са зададени в мм. а в 3ds маx в см. Това аз го знам и при импорт задавам :  Incoming file units - единици - мм. Но при импорт на външна подложка която е чертана с неизвестни мерни единици и опцията Rezulting Model size: изписва - "Drawing extents not known",това ли е пътя да се провери размера Command Panel > Measure ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    Да - това е най-сигурният и най-лесният начин да провериш дали всичко по време на импорта и автоматичното ре-скалиране на обектите е протекло както трябва (с Measure). По принцип в това поле "Resulting model size" би трябвало да видиш габаритните рамери на обекта който импортираш, което е същото което виждаш и при Measure. 
    Проблема идва от там, че в повечето случай импортираме 2D подложка (z=0), а в полето "Resulting model size" не може да изпише "размерХразмерХ0". 
    За това, за да виждаш коректни стойности там трябва да си сигурен че са спазени следните изисквания:
    - в AutoCAD да са определени чертожните единици (най-добре ако са еднакви по тип от AutoCAD и 3da max - мм->см; см->см, а не например инчове->мм)
    - в 3ds max да са определени чертожните единици (drawing) и единиците който виждаш на дисплея (display units) (най-добре да са еднакви)
    - файла който ще се импортира да е запазен в ортогонален изглед - най-добре TOP View
    - файла да съсържа 3D обекти
    ако едно от тези правила е нарушено, там ще виждаш или некоректни стойности или съобщението "Drawing extends not known". Затова импортираш с "Rescale" щом знаеш от какви единици би трябвало да идва файла и проверяваш с Measure.
    Георги Игнатов:

    Много подробно. Благодаря Ивайло.

  • как мога да оправя геометрията

    Иво Попов:

    Как да оправя в случая тази мивка импотрвам я от аутокад но в макса не излиза кръгла а по показания начин като начупени линии

    Иво Попов:

    когато изчертавам кръгли обекти и ги импортвам в макса няма проблем но когато използвам блокове тогава се получава разликата в геометрията в аутокад мивката е кръгла

    Иво Попов:

    ето мивката и в аутокад за сравнение

    Ивайло Искренов:

    Здравей, 

    "закръглянето" на солидите от AutoCAD при импорта се контролира от опцията 'Maximum deviation for 3D solids' от менюто на импорта. Провери дали там стойността е ниска (например 0,01), колкото по висока е тази стойност толкова "по-ръбести" са обектите. На първият screenshot обекта изглежда като със стойност около 10.
    P.S. унифицирай мерните единици в двете програми и ако със стандартни solid-и няма проблем, може би е най-добре да explode-ваш блоковете преди да ги импортнеш.
    Иво Попов:

    да направих го вече мивката е кръгла и в макса мерси за отговора

    Иво Попов:

    беше с стоиност 25 въпросната отметка

    Vicko Dimov:

    маже да използате и TurboSmooth от Modifier (но това е за по-напреднали)

  • Защо не ми позволява да Import-на файл?

    Габриела Панайотова:

    С 3ds Max 2012 съм. Когато дам командата Import ми се показва Alert Message. Как мога да оправя?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Габриела, това съобщение излиза в два случая - 1) от голямата разликата във версиите между AutoCAD и 3ds Max - dwg файла е от AutoCAD 2015 а твоята версия на Мах е 2012 ако има възможност ползвай по-висока версия на Мах - например 2014 ; 2) ако в името на файла има символи на кирилица. 

    Предполагам че е втората причина - в "пътя" до файла има папки, коита са на български - пробвай да ги промениш с англииски букви да видим дали ще се оправи.
    Габриела Панайотова:

    Здравейте, пробвах да сменя имената на папките, но и така не става. Предполагам, че е от разликата във версиите. Ще се опитам да изтегля 3Ds Max 2014 и ще пробвам тогава. :)

    Ивайло Искренов:

    Ok, тествай с новата версия - не би трябвало да има никакъв проблем :)

    Mela:

    Здравейте, опитвам да импортирам файл с векторно изображение направено в Coreldraw експортирано във файл Adobe Ilustrator, но ми излиза съобщение Improper file format, къде греша?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    в какъв формат е файла който ползваш? За да можеш да импортираш файл в Мах, той трябва да бъде в един от следните файлови формати :
    • Autodesk (FBX)
    • 3D Studio Mesh, Projects, and Shapes (3DS, PRJ, SHP)
    • Adobe Illustrator (AI)
    • Autodesk Alias/Showcase (APF, WIRE)
    • Collada (DAE)
    • LandXML/DEM/DDF
    • AutoCAD and Legacy AutoCAD (DWG, DXF)
    • Flight Studio OpenFlight (FLT)
    • Motion Analysis (HTR, TRC)
    • Initial Graphics Exchange Standard (IGE, IGS, IGES)
    • Autodesk Inventor (IPT, IAM)
    • Lightscape (LS, VW, LP)
    • OBJ Material and Object (OBJ)
    • ACIS SAT (SAT)
    • Google SketchUp (SKP)
    • StereoLitho (STL)
    • VIZ Material XML Import (XML)

    Mela:

    Да, но когато се опитам да импортна файла който е във формат Adobe Illustrator (AI) ми излиза следното съобщение Improper file format.

    Mela:

    Затова правя следното отварям корелски файл в Adobe Illustrator и го експортирам в dwg и тогава го импортирам в 3D Max

    Катя:

    Здарвей Мела, пробвай да експортнеш файла от Корел във ai 8-ма версия и ако при вкарването в Макс има проблем, например Extrud не работи правилно,    експортни отново кривата, като объренеш посоката и. Прави се, в Корел - F10  и с бутона Reverse Direction.

    Mela:

    Здравей, последвах съвета ти и се получи това което ми трябваше,  Благодаря :)

    Mela:

    Здравей, друг проблем, като конвертирам изображението в Convert to Editable Poly, част от него изчезва и на практика не мога да правя нищо с него.

    Mela:

    Намерих решение - Вмъквам обект съставен от няколко части /линии/, след което от менюто Modify - Editable Spline - избирам Vertex, след това маркирам всички точки от обекта и от под меню Geometry задавам Weld и обекта може да се конвертира в Editable Poly.

    Vicko Dimov:

    Не разбрах защо е нужно файл, направен на CorelDRAW, първо да бъде експортван към Illustrator и после към 3ds MAX? Защо не пробвате още в CorelDRAW да експортвате файла като *.DWG?

  • Как да импортирам файл с векторно изображение направено в Coreldraw експортирано във файл Adobe Ilustrator?

    Mela:

    Как да импортирам файл с векторно изображение направено в Coreldraw експортирано във файл Adobe Ilustrator?

    Rafik.Byalev:

    Menu>Import>Import =>Files of type > Adobe Illustrator(*.AI)

    Hristo Gyuzelev:

    Привет, занимавам се от скоро с 3d max. Може ли в 3D MAX да се импортира снимка (jpg, png..) и от нея да се извадят размерите на обектите, както и да се направи 3D модел от снимката ?

  • Как да импортирам правилно Archi Cad файл?

    Весела Савова:

    Какъв е най-правилния начин за импортване на файл, работен в Archi cad? Пробвах два варианта- в първия записах файла с разширение 3ds. Предварително съм задала мерни единици сантиметри. Но размерите на обектите след измерване са точно 100 пъти по-малки. В другия вариант пробвах да запиша в перспектива файла с разширение DWG. Отново задавам правилно

    /според мен/ работните единици да са сантиметри. Тук обаче обектите ми след измерване са 100 пъти по-големи, grid=1000, който не ми се показва нито с "G", нито със Show grids. Уточнявам, че става въпрос за един и същи файл. Черното е DWG. ? Благодаря предварително

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    home grid-а винаги се вижда (освен ако не е изключен с клавиша G), но в прозореца в перспектива той има размер, който е 14х14 квадрата с големина по 10см всеки, което прави квадрат с големина 140х140см. Основата на колоната коята е селектирана в случая е с размери 300х300см ... идеята е че конструктивният грид е там, но е прекалено малък за да го видиш. 
     Най-бързото решение на проблема е да се рескалира ръчно след импортирането на файловете, но това не решава проблема с причината за появяването на проблема. Ще опиша с няколко стъпки как да го направиш :
    1- след импорта маркирай всички обекти който са импортирани. По подразбиране те ще са селектирани след импорта, така че тази стъпка е направена. Ако сецената е празна и в нея импортваш обектите, натисни Ctrl+A (шорткът за маркиране на всички обелти) и ще се селектират отново
    2- след като са селектирани направи една група с тях -> меню Group->Group
    3- вече имаш селектирана група с импортираните обекти. Направи активна командата за скалиране (бутона R) и кликни с десен бутон върхи иконката на командата от Main toolbar-a ще излене Scale Transform Type-In прозореца. От дясната страна Offset : World, в момента е 100%, ако трябва да намалиш обекта 10 пъти го промени на 10 и е готово
    4- можеш да премахнеш групата -> м. Group ->Ungroup
     Приемните единици в Мах са важни найстина, при теб са см, но и изходните също са важни. Аз лично не използвам ArchiCAD, но мисля че и там могат да се зададат чертожни единици и ако е така, то е най-добре и те да бъдат също сантиметри.
    Във форума вече сме разисквали въпроса за импорта на dwg файлове. Темата я започна Георги и се казва "Как можем правилно да определим с какви размери се импортира обекта от AutoCad?". Въведи някой от тези думи горе в полето "Търсене" и ще намериш темата.
    Надявам се да е полезен отговора, ако имаш други въпроси ще продължим темата.
    Весела Савова:

    Благодаря за бързия и изчерпателен отговор. Момента с процентното увеличаване /намаляване не ми беше ясен. Пробвах горният пример и ми се получи. За сега метода с ръчното скалиране ме задоволява, но това важи само в случаите когато имам файла оригинал за сравнение на размерите. Проверявам с Utilities--Measure. Ще използвам този метод, докато не разбера къде бъркам с импорта. В Archi Cad също работя в сантиметри, така, че най-вероятно нещо друго не правя както трябва. 

    Успешен ден!
    Vicko Dimov:

    Обърнете внимание на настройките при Export от ArchiCAD 

    Vicko Dimov:

    за съжаление не знам как да приложа изображение и да допълня коментара си :

    :-(
    Vicko Dimov:

    прочетох как се качват снимки - Весела, обърнете внимание на оградените в червено полета

  • Как да си преместя чайника ! 

    Албена Христова:

    3 DS MAX DESING 2014  Извинете за елементарния въпрос, но аз съм начинаеща и не знам как да преместя маркиран обект в пространството. 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за да можеш да преместиш даден обект в сцената, той трябва да е маркиран. Кликни върху обекта и натисни "W" от клавиатурата, след това избираш дадена ос, по която искаш да преместиш обекта, кликваш върху самата ос и влачиш. В урок 5 от модул 2 тези команди за преместване/завъртане/скалиране са обяснени по-подробно, а малко по-напред в курса има и примери как да преместваме на точно разстояние и как да измерваме разстояния.
    Албена Христова:

    Благодаря !

  • Как да оправя този проблем?

    Йорданка Димова:

    Здравейте. Преинсталирах си програмата , импортирах фаил .dwg ,всичко беше ок.Когато започнах да слагам да слагам стени,кубове или каквото и да е се получава ето това.Прегледах всички настройки на програмата,но не успявам да се справя с този проблем.При работа с програмата всичко излиза по този начин,няма значение дали сцената е нова или не.Имате ли представа как да оправя това?

    Ивайло Искренов:
    Здравей,
    можеш да провериш следното нещо :
    отвори от меню Edit-> Manage Layers, в нов файл тук имаш само един слой - 0 (default), кликни с десен бутон върху него и избери първо "Layer Properties ..." и ако има отметка на "Display as Box" я махни, направи същата процедура и с кликване с десен бутон -> "Object Properties" и ако има отметка на "Display as Box" я махни.
    Мисля че някоя от тези двете опции е маркирана и трябва да се махне. 
  • Как да работя с импортиран файл от AutoCad ?

    Савина:

       Извинете за въпроса, но за пръв път се запознавам с 3Ds Max и срещам следната трудност: След импортиране на файл от AutoCad не мога да изтрия  линия, нито да конвертирам каквото и да било. Всички линии в един и същи цвят като един обект ли се възприемат от програмата?

    инж. Михаела Карагенова:

    Здравей! Може би трябва да погледнеш слоевете в Auto Cad. Имам в предвид в какъв слой е чертано Auto Cad и дали всички слоеве са включени. После при  Import-a трябва да изпълниш точно стъпките описани в урока. Успех!

    Савина:

    Благодаря!!!!


  • Защо,когато искам да мърджна 3d файл всички други обекти изчезват и остава само обекта,който искам да мърджна?

    Лилия:

    Правя кухня и искам да вкарам готов смесител към останалите мебели,но когато мърджна смесителя всичко останало изчезва и остава само той...Къде е проблема и защо се получава така?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Лилия,

    след като импортираш новият обект, провери в списъка с обекти ("Н" от клавиатурата) в сцената дали найстина е само той или се случва нещо друго (скриват се обектите / изолират се / мащабират се ... ).
    Лилия:

    Благодаря,Ивайло...Оказа се,че обекта е импортиран,но се намира на много голямо разстояние от кухнята и затова виждах само смесителя.Сега всичко е ок

  • Може ли да ми помогнете за импортирането на файл от "Google Sketchup"

    Виолета Иванова:

    Здравейте,

    когато опитвам да импортирам *SKP файл но ми излиза следното съобщение

    Ивайло Искренов:

    Здравей, от Google Sketchup, направи първо export на файла в *.3ds, формат и след това ще можеш да го import-неш в Мах.

    Виолета Иванова:

    Благодаря!

  • Как да използвам Merge?

    Магдалена Тодорова:

    Здравейте! Искам да merge-на готов 3ds max обект, но ми излиза в черен цвят, който не се променя. Също така, обектът не се рендва. Как мога да го оправя?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, вероятно върху обекта са приложени типове материали, който не се поддържат от текущият рендер енджин. Например, може да са използвани V-Ray материали, а да нямаш инсталиран V-Ray и да използваш Mental Ray като рендер енджин. Може да се оправи по няколко начина, но мисля, че е най-лесно да приложиш върху обекта нови материали, който се поддържат в Мах-а, който използваш.

  • Как се наричат тези изображения в сцената?

    Ivan:

    Здравейте от скоро се занимавам с програмата 3DS MAX 2015 .Виждам ,че за по лесно моделиране се използват в сцената рисунки като фон по които се изгражда 3 d модела .Моля да ми обясните от къде се теглят прилагат в max за да мога да използвам за по симетрично изграждане на 3d.Това много би ме улеснило при моделирането на съществуващи образи.Предварително ви благодаря .

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    тези изображения обикновено се наричат референции за моделиране, но според мен ще ти е много по-полезно ако в търсачките използваш тагове, като orthogonal, drawing, top view или най-често използваните blueprint (пробвай например да търсиш airplane blueprint). Идеята е самите изображения да са с възможно най-малко перспективни съкращения (като изискване за снимки) или без берспективни съкращения (чертежи). Хубаво е да имаш три такива ортогонални референции на три основни изгледа- отпред, отгоре, отляво.
    Прилагането на изображенията става с помощта на материал, който е приложен върху равнина, като изображението е използвано като diffuse в самият материал.

    Ivan:

    Много благодаря .

  •    Не ми става ясно, как правите проверката в ZBrush.

    ЖАНЕТА:

    Не ми става ясно, как правите проверката в ZBrush.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    в Zbrush просто импортвам обекта, за да видя дали ще се визуализира правилно и дали няма да излезе някакво съобщение за грешка.

    ЖАНЕТА:

    Благодаря!

  • Как да приложа материал?

    Eliz:

    Здравейте! Възможно ли е да се прилагат материали на обекти импортирани от Sketchup в 3ds MAX и как става?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    след като импортнеш обектите в Мах, няма никакъв проблем да им приложиш различни материали. Подробно обяснение за прилагането и използването на материалите може да намериш в модул 5 - "Избор на подходящи материали и текстури".

    Eliz:

    Благодаря :)

  • Как да Import-на коректно файл, чертан в AutoCad?

    Теди:

    Здравей, Ивайло! Прехвърлям файл от AutoCad 2016 в МАХ 2014 с Import > Import, избирам AutoCAD Drawing (.DWG,.DXF), съгласявам се с AutoCad DWG/DXF Import Options. Файлът се отваря изцяло в черно, трудно се различават отделните елементи, за да ги селектирам и при селекция на един елемент се маркират всички, чертани в този слой, което не ми позволява да работя върху тях. Как да се справя с този проблем? Благодаря ти предварително!

    Ивайло Искренов:

    Здравей Теди,
    според мен черният цвят идва от това, че в AutoCAD всички обекти са изчертани с бял цвя ... в Мах мпже да го корегираш ако селектираш обекта и му смениш цвета на wireframe-a от Modify панела или със скрипт, който да присъедини пройзволен цвят на всеки обект. Относно селектирането - при импорта избирай Import by Entity (виж по-нагоре коментарите под този урок) и всеки обект от AutoCAD ще е отделен обект в Мах.

    Теди:

    Благодаря!

    Теди:

    Току-що пробвах импорта с Import by Entity, работи перфектно, прехвърля чертежа с цветовете и слоевете от AutoCAD. :-))

  • Как мога да инсталирам скриптове в 3Ds Max?

    васил:

    Здравейте някой може ли да помогне как да инсталирам скриптове в макса.тоест къде се поставят в програмните файлове, и има ли някакви особенности, въобще стъпките за инсталация на скрипта.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    виж отговора на Георги под тази тема, ще те насочи много добре

    васил:

    благодаря ще видя

  • Как да импортиране на снимка

    Hristo Gyuzelev:

    Привет, занимавам се от скоро с 3d max ползвам версия 2015. Може ли в 3D MAX да се импортира снимка (jpg, png..) и от нея да се извадят размерите на обектите, както и да се направи 3D модел от снимката ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    за импорта на изображение в Max и ползването му като референция, може да видиш тези две теми - тема_1 и тема_2 в които вече сме дискутирали този въпрос. Иначе относно свалянето на размери от изображението - ако не е поставен нито един размер, който да е верен, няма как да ги измериш и да ги извадиш точно, но ако имаш един размер и моделираш целият обект от референцията, той ще е пропорционален и другите размери ще са верни (приблизително верни, не съвсем точни, тъй като се моделира върху растерно изображение) и могат да с извадят от обекта. Ако трябва нещо да се моделира с точност, не се ползват изображения като референции, а чертежи с изгледи, разрези и точни размери.

    Hristo Gyuzelev:

    Благодаря

  • Как мога да импортирам файл от Solidworks в MAX, за да му приложа материали и да го рендвам?

    Красимир Мичев:

    Как мога да импортирам файл от Solidworks в MAX за да му приложа материали и да го рендвам. Опитвам с командата импорт но нещо не ми се получава. Къде може да бъркам. Благодаря предварително

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    За да можеш да импортираш файл в Мах, той трябва да бъде в един от следните файлови формати :
    • Autodesk (FBX)
    • 3D Studio Mesh, Projects, and Shapes (3DS, PRJ, SHP)
    • Adobe Illustrator (AI)
    • Autodesk Alias/Showcase (APF, WIRE)
    • Collada (DAE)
    • LandXML/DEM/DDF
    • AutoCAD and Legacy AutoCAD (DWG, DXF)
    • Flight Studio OpenFlight (FLT)
    • Motion Analysis (HTR, TRC)
    • Initial Graphics Exchange Standard (IGE, IGS, IGES)
    • Autodesk Inventor (IPT, IAM)
    • Lightscape (LS, VW, LP)
    • OBJ Material and Object (OBJ)
    • ACIS SAT (SAT)
    • Google SketchUp (SKP)
    • StereoLitho (STL)
    • VIZ Material XML Import (XML)
    Експортни го от Solidworks в някой от тези формати (като най-добре да тестваш с obj според мен) и след това не би трябвало да има проблеми с импорта в Мах.

    Красимир Мичев:

    Здравей Иво. Благодаря за отговора,но защо е нужно да експортвам файла след като от менюто импорт във падащия списък с файлови разширения се съдържа solidworks.sldprt и .sldasm

    Ивайло Искренов:

    Ok, тогава какво става когато се опиташ да импортнеш файла, какво съобщение излиза? Може би е най-добре да прикачиш тук един screenshot (PrtScr на екрана и Ctrl+V тук в полето за писане) да видим какво се случва.

    Красимир Мичев:

    Оказа се че след рестарт и нов импотр няма проблеми и всичко е ок. Но тук на този фаил се вмъква с някаква излишна периферия на корпуса. На какво би могло да се дължи.

    Това би трябвало да се импортне:

    Красимир Мичев:

    И Иво има ли начин даден файл да бъде импортнат заедно с материалите които вече са му приложени в друг софтуер.

    Ивайло Искренов:

    След като тази геометрия се е повила след импорта, значи я е имало и във файла - виж дали не е отделен обект и проста да можеш да го изтриеш. Може да е била някакв апомощна част, предишен вариант на геометия, равнина за референция ... Относно импорта на обекти с приложени материали - не е невъзможно, но доста зависи в какъв софтуер са правени и с какви материали е обекта. Важното в случая е, че по принцип, материалите са много обвързани с програмата с която ще се рендерират. Ако са на един и същи рендер енджин, е много по-лесно и много по-точно се запазват свойствата. В противен случай материалите се апроксимират - заместват се с поддържан тип материали и техните параметри се заменят също с тези параметри, които основният (приемният) материал поддържа. С други думи клкото по-сложен материал се прехвърля от колкото по неподдържан рендерер, толкова по вероятно е да не получиш резултатите който очакваш и с който е рендериран и представен модела.
    Най-универсалният метод който мога да ти предложа, ако експорта на материалите между различните софтуери не е организиран от самия рендер енджин (както е V-Ray например) е да експотнеш модела в *.obj формат и да му дадеш да експортне и материалите с него (има го като опция в експорта). Но ако материалите са например 3 в целия обект, може би е най-разумно и най-бързо да си ги направиш в съответният софтуер с поддържаните материали на съответният рендер енджин.

    Красимир Мичев:

    Благодаря за отговора. Основно работя със Solidworks и търся най-подходящата програма за рендериране и съответно вмъкване на допълнителни обекти към сцените ми. По тази причина записах курса за MAX ,но не зная дали той ще е най-подходящия за тази цел.

  • Как да отворя проекта?

    Hristo Gyuzelev:

    Когато работих върху проекта бях с версия на МАХ 2017, сега ползвам версия МАХ 2016. Има ли начин да отворя този файл в MAX 2016 ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, има начин да - изпрати ми файла си и ще ти го пресейвна- трябва да се отвори с по-високата серсия.

    Hristo Gyuzelev:

    Благодаря

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, коя версия на Мах ползваш и от коя версия на AutoCAD е записан файла? Как се опитваш да импортнеш файла - през менюто или с влачене и пускане?