Персонализиране на работната среда – Interface

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Каква е правилната Гама корекция за 3ds Max 2014

    Георги Игнатов:

    Във версия 2014 може да се задава само Input Gamma -2.2. А в старите версии има и опция и за Output Gamma която е 1. Когато се създава едно изображение не трябва ли Гама корекцията за него ( и съответно за неговите текстури) да бъде 2.2 а полученото изображение се съхрани с гама 1 В версия Мах2014 няма такава опция. Мъчил съм се да си рендвам разни картинки и резултатът е много бледо и безжизнено изображение (V-ray + V-ray frame buffer). Както съм чел из нета това е доста често срещан проблем. Доколкото успях да намеря решение, е промяната на ред от  C:\Users\име\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\2014 - 64bit\ENU\en-US\defaults\MAX файлът е CurrentDefaults където OutputGamma=2.200000 се променя на 1.000000. Дали е правилно? Това ли е изходната гама за версия 2014? В момента като отварям файловете от курса виждам това съобщение...

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    проблема за Gamma корекцията в Мах е много отдавна и е много дискутиран, а специално във версията 2014 според мен е останал като още по-труден за решаване проблем, защото са премахнати контролите от интерфейса, с които се контролираше. Иначе по принцип си прав (за повечето случай) - при създаването на изображението Gamma корекцията е 2.2 а при съхранението на изображението е 1.0 .Това което може да се направи в случая е следното :
    първо да се увериш от менюто за Gamma, че е активирана корекцията и тя е 2.2, и че влияе и на "Color Selector" и на "Material Editor" и след като рендерираш изображението и го сейваш (не затваряш прозореца с рендерираното изображение в Мах), под полето в което пишеш името на файла има поле Gamma, където можеш да избереш Override и да зададеш друга стойност. Ако изображението е прекалено "бледо и светло"- 1,0 ; ако е прекалено тъмно - 2.2.
    На съoбщението което ти излиза можеш да избираш "Keep the System's Gamma..."
    Ивайло Искренов:

    ... само да допълня отговора ако рендерираш с V-ray :

    от менюто Render Setup -> табулатора V-ray -> ролаута Color Mapping -> полето Gamma , контролира тази стойност.
  • Христо Катански:

    Здравей, 

    Някъде бъркам , защото при влизане в Ribbon-a не ми се появяват всички функции. Къде бъркам?
    Ивайло Искренов:

    Здравей Христо,
    никъде не бъркаш, просто всички функции характерни за Ribbon-a, който тук се нарича Graphite Modeling Tool,  стават активни при две условия - 1- да имаш селектиран обект и 2- този обект да е "редактируем". Ти в момента имаш селектиран примитив, той за Мах още не е точно геометрия с която може да работи, а стандартен 3D обект. С други думи трябва да го конвертираш - натисни десен бутон върху обекта и избери 'Convert to Editable Poly". Само като съвет ти давам - преди да го конвертираш, добави още сегменти в куба от табулатора Modify, за да имаш повече "характерни обекти" (точки, ръбове, полигони), с който да експериментираш.

  • Защо ?

    Весела Божкова:

    Здравейте, пиша Ви отново след лека пауза на моята активност :) Имах проблем с това, че обектите не излизат като плътни пространствени тела. Ревимът на viewport-a  e "Shaded + Edged faces", но картината не е същата, както в уроците. По скоро те се показват като " wireframe" .

    Весела Божкова:

    режимът *

    Добрин:

    Здравейте.Защо рендер прозореца ми е с черен фон,а не сив и как се сменя цвета?

    Maria:

    Здравей,Добрин Цветът на рендер прозореца от черен се променя от табулатор Rendering _ environment and effects _icolor в роал Background

  • Как да променя големината на бутоните на тоолбаровете...почти не се виждат

    Виктор Атамян:

    Здравейте имам проблем с настройките на интерфейса. За съжаление снимката ми излиза умалена но се надявам че се вижда колко малки са иконите на маинтоолбара както и всъщност на всички останали тоолбарове...предполагам че е свързано с резолюцията на дисплея която е 2880 по 1620...за сега е почти невъзможно да работя с тях ...Направих нужните промени в настройките за Use Large Toolbars Buttons Благодаря предварително....

    3ds max 2014

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    големината на иконките в интерфейса със сигурност се влияе от разделителната способност на екрана. Така че, колкото по-голяма стойност там, толкова по-малки иконки. Освен опцията "Use Large Toolbars Buttons", мисля че няма друга възможност за увеличаване на размера им. До колкото знам когато не е маркирана опцията използва 16х16 пиксела иконки, а когато е маркиран - 32х32 пиксела. Това като големина от твоят екран е ... доста малко найстина :) . Колко инча е екрана на който работиш - това нормалната разделителна способност ли му е? Търсих и скрипт, който да се справя с този проблем, но не успях да намеря - повечето хора имат обратният проблем - мястото на екрана не им е достатъчно за всички иконки. Другото което се сещам, което може и да окаже влияние е да смениш "скина" на Мах - Customize-> Custom UI and Defaults Switcher... Избери например "ame-dark", да видим дали ще има промяна, защото тези "скинове" са със собствена информация за интерфейса.
    Виктор Атамян:

    Здравейте Ивайло, 

    15,6 инчов WQHD е екрана и за съжаление това е препоръчителната резолюция.Комютъра е Lenovo W540 с Windows 8.1 Пробвах с по-малка резолюция, с всички възможни настройки на уиндоуса но само се влошиха нещата. Смяната на скиновете също не помогна. Изглежда ще се наложи да свикна с малките икони. Въпреки всичко ви благодаря много за информацията и отделеното време.
    Ивайло Искренов:

    Няма проблеми :) ... ти вече каза че си пробвал по-малки резолюции, но все пак пробва ли с 1280х720? Съотношението на резолюцията на екрана ти в момента е 16:9, както е и на 1280х720. Така има логика да се подобрят нещата.

  • Защо натискането на десен бутон на мишката върху обект дава грешка?

    Valia Kitkarska:

    Здравейте,

    Селектирах цилиндър и се натиснах десен бутон върху обекта, за да избера 'Convert to Editable Poly". Излезе ми съобщение за грешка, което може да видите по-долу. Как да го оправя? Благодаря предварително.

    Ивайло Искренов:

    Здравей Валя,
    за момента мога да ти предложа две решения за този проблем - или по-скоро опити за решение :) . Първата причина за проблема, може да бъде заради работата на някой антивирусни програми - най-често AntiVirus Panda. Пробвай да я спреш временно да видим дали ще помогне. Другият вариант е да си инсталирала наскоро plugin, който да пречи по някакъв начин на StateSets на Max - пробвай да uninstall-неш плъгина ако трика с антивирусната не помогне.

    Valia Kitkarska:

    Благодаря за отговора. Антивирусната ми програма е Panda AntiVirus. Изключих я и първоначално не стана. Но след като затворих и след това отново стартирах 3D Max, при изключена антивирусна, вече не излизаше съобщението за грешка, а контекстното меню.

  • Защо не мога да си уголемя прозореца на Layer color, за да дам ОК?

    Денис:

    Работя с 3ds max 2014, пробвах да преинсталирам програмата и резултата е същия, бутнах настроийките на лаптопа за големината на иконите на менютата и пак нищо?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    пробвай следното решение да видим дали ще сработи : затвори Мах, отиди в тази директория
    C:\Users\USER\AppData\Local\Autodesk\3dsMaxDesign\2014 - 64bit
    (може да се наложи да направиш видими всички файлове - и скритите, ако нямаш достъп до папката) и преименувай папката EDU на EDU.old
    Стартирай Мах и провери дали работи коректно.

  • Как преминавате от една програма към друга?

    Ralitsa Krushkova:

    Въпросът ми не е свързан конкретно с 3ds Max, но все пак за мен е важно. Как преминавате от една програма към друга ( 3ds Max 2014 към 3ds Max 2013) ? Не съм виждала такова меню (3:36 мин) в Windows. Благодаря предварително :)

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    в случая имам инсталирани и отворени и двете верси на 3ds Max - 2013 и 2014 и ги сменям с Alt+Tab.

    Ralitsa Krushkova:

    Благодаря много!

  • Как се сменя цвета на линиите?

    Dilian:

    Как да сменя цвета на линиите за да се виждат? Благодаря!

    Dilyana Yaneva:

    Customize / Customize User Interface / Colors. От падащото меню Elements избираме Grids. В дясно има правоъгълник с цвета, който можем да променим както желаем.

  • Защо при мен липсва Bitmap files?

    Миглена:

    Защо при мен липсва Bitmap files (input gamma/output gamma)? Благодаря предварително :)

    Миглена:

    (http://upload.aula.bg/screenshot10611cb-a53b5e6.jpg)

    Миглена:

    (http://upload.aula.bg/screenshot105df6d-5add153c.jpg)

    Миглена:

    извинявайте не знам как да продължа след принтскрийн-а...сейвам го и се превръща в това по-горе

    Ивайло Искренов:

    Здравей Миглена, имаше временен технически проблем с прилагането на изображения, но мисля, че сега трябва да е оправен и всичко да е ок. Иначе ако разбирам правилно въпроса ти - не виждаш отметките за гама корекцията в Preferences - Gamma and LUT . Това са опции окйто са активни само до версия 2014, след това ги премахнаха и потребителите нямат достъп до тях от там.

    Миглена:

    Благодаря ви за отговора ще пробвам да видя дали ще мога да приложа принтскрийн. Относно горния въпрос - да прав сте,просто липсват отметки, изобщо няма текст за отмятане. Имам още два въпроса, които съм задала малко по-напред, но нямам отговор на тях и ще се осмеля да ги задам тук. Единият е - имам проблеми с изчертаването на врати и прозорци. Състоят се в това, че когато започна да ги изчертавам с вкл снапинг прозореца или вратата изчертаването започва настрани по диагонал или нещо такова и изобщо не се движи по осите на стената (прилагам снимка с начало на изчертаване). Вторият ми проблем е,настройките на самите прозорци и врати.След като ги изчертая, трябва много да си играя и да ги наместя, за да заприличат на такива, но после не се сейват тези "настройки". Третият ми въпрос е - когато направя прозорец в стена и той е отворен, когато го превърна в редактируем обект в поли отворът на прозореца се запълва.

    Миглена:

    искам само да отбележа, че преди редактирането си имаше отвор от прозореца. Наясно съм,че трябва хубаво да прилепне към съответните точки от стената. Голямо наместване падна на рамката и другите насройки,докато стане нормален прозорец и с дебелината на стената. Може би аз пропускам нещо. Моля за помощ. Извинявайте , че стана толкова дълго !

    Миглена:

    така вече ми изглежда прозорец когато го начертая :( моля помощ...

    Миглена:

    в момента на изчертаване

    Ивайло Искренов:

    Извинявам се за пропуснатите въпроси преди това - някак си са се изплъзнали :) Правенето на врати и прозорци от стандартните архитектурни примитиви може да се окаже доста коварно, както се оказва :) По този повод ще направим допълнително видео за използването на врати и прозорци от библиотеки от 3D обекти. Но все пак конкретно по въпросите ти : 1- изчертаването "настрани" според мен идва от там че са ти останали точки за прилепване по грид - може да ги изключиш тези нсапове при изчертаването на прозореца и да оставиш само по точки - vertex, и да видим дали ще се оправи. 2- Сейването на направените промени - къде по-точно не се запазват в самия обект ли, или след сейване на файла има някакъв проблем ... по принцип тук не би трябвало да има проблем и Мах ги помни тези неща ... 3- когато са готови и поставени по позициите си и вратите и прозорците, ако искаш да ги правиш редактируеми, пробвай първо да направиш такава стената и след това прозорците, но ако почнеш от прозорците - напрактика вече няма динамичен обект, който да остава свързан с обекта стена.

    Миглена:

    Мн благодаря за отговора! Не става само с вертекс в снапинга,бих казала,че изобщо не се появяват точки, които да захвана в такъв случай. Включени са ми винаги само vertex,midpoint и end point,но след сто опита, стигнах до извода, че прозорците се изчертават "легнали" върху грида и един час настройки успях да докарам нормално изглеждащ прозорец пивот, но не се сейваха параметрите му, а се сейват параметрите само на фрейма му при следващо изчертаване. И така всяко започване на прозорец изглежда ето така като на снимката по-долу и не мога да го снапна със стената по дълбочина и да я контролирам, а само по точката от която започвам. Ето така изглежда независимо , че посочвам всички правилни точки за снапване и си светват в зелено.Може би има още нещо, което пропускам от Axis Contrains? Отделения прозорец показва, че ги изчертавам легнали, но пък отворен няма отвор....Луда работа :) Според мен това,че се запълва отвора при отворен прозорец, когато редактирам стената и прозореца е от неправилното снапване и има мн минимално разминаване, поради което прозореца "потъва" в стената... Извинете, пак стана мн дълго...

    Ивайло Искренов:

    Когато е стартирана командата за създаване на прозореца, пробвай да смениш Creation Method-a от първият ролаут на командата в Modify панела. Това ще определи как ще се създаде обекта. Иначе тук може да видиш оптимизиран вариант на снапинга по face, което май доста ще улесни нещата :)

  • защо при мен липсва bitmap files (input/autput gamma)? с версия 2016г съм. Имам проблем с прилагането на принтскрийн шотове. 

    Миглена:

    Защо при мен липсва bitmap files (input/autput gamma)? с версия 2016г съм. Имам проблем с прилагането на принтскрийн шотове. Изгледах указанията "как се прикачват изображения" и прилагам всичко правилно, но когато стигна до ctrl+v не мога да оперирам с нито един инструмент ( стрелки, изрязване или каквото и да е), сейвам изображението, за да го изпратя и се превръща в този надпис "". Моля помощ

    Ивайло Искренов:

    Здравей Миглена, имаше временен технически проблем с прилагането на изображения, но мисля, че сега трябва да е оправен и всичко да е ок. Иначе ако разбирам правилно въпроса ти - не виждаш отметките за гама корекцията в Preferences - Gamma and LUT . Това са опции окйто са активни само до версия 2014, след това ги премахнаха и потребителите нямат достъп до тях от там.