“Extrude”

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Модификаторът “Extrude” :
превръща избраната линия в ротационен 3D обект
превръща избраната затворена 2D крива в обемно 3D тяло чрез „издължаване“
дава възможност за избор и редакция чрез контролни точки
дава ефект за разтопяване на обекта

Въпроси и отговори

  • Защо се получава това?

    Албена Христова:

    3 Ds MAX 2014

    Използвах по урока Edit Poly - Poligon - правоъгълна селекция - Window/Crossing. Но когато свалих горния полигон се оказа,че не всичко е изрязано от текста ? Къде греша и може ли постфактум да се поправи ?
    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    след всяка булева операция, може върху обекта да приложиш един модификатор EditPoly и да продължиш да го променяш и модифицираш. 
    Албена Христова:

    Благодаря !

    Нели Симеонова Борисова:

    Здравейте! Искам да попитам за рендерирането на вътрешните стени на обектите - с друг вид рендер предполагам става?

    Георги :

    Може да използваш V-ray (картинка1) и там няма да има такива проблеми. Ако все пак държиш да използваш рендъра по подразбиране (Defaut Scanline Render) може да добавиш материал Standart със сложена отметка 2-Sided и пак ще се получи желания резултат(картинка 2).

    Boyan:

    Когато съм екструдирал текст или фигура, импортнати примерно от Illustrator, понякога съм имал проблем със запълването на фигурите. Оказа се, че има препокриване на някои от вертексите. На едно и също място се получават две точки. Затова експортвам от Illustrator на най-ниската версия -Illustrator 8. Или маркирам всички точки от кривата и натискам Weld с много малък коефицент.

  • Защо?

    Betty:

    Защо се получава така, когато се опитвам да свия надписа както в края на видеото? Опишете стъпките отново, уж ги изпълнявам както е показано, а не се получава..Мога да местя обекта нагоре-надолу, но не мода да го свивам или ако успея някак си да го свия се получава това...тези части от надписа стърчат или нагоре или надолу... Max 2017

    Ивайло Искренов:

    Здравей Бети, в края на видеото, са селектирани горните полигони на обекта и се преместват с Move Tool надолу. Натисни F4 за да виждаш по-добре какво е селектирано и дали трябва да промениш селекцията си.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, опиши ако обичаш стъпките по които го правиш и опиши какво искаш да получиш и ще се опитаме да помагаме.

    Darina:

    Здравей, отново следвам стъпките от видеото - създаване на елипса + други три обекта вътре, конвертиране Editable Spline на елипсата, атачвам, след което Extrude и това е. Единственото по-различно е фигурата, която направих от Egg (5 копия, групирани )

    Darina:

    Здравей! Искам да попитам, защо след като отворя файл, който сама създадох не изглежда така както е запаметен. Примерно шах-матната дъска, изглеждаше като вашата, а като отврорих файла излизат само линии, не са запълнени 3D обекти

    Ивайло Искренов:

    Относно булевите команди с елипсите - пробвай обектите да не са група, а да са една атачната геометрия. Обектите, с които изрязваш ги прави малко по-дълги, така че да преминават през основния обект (да го пробождат), за да нямят полигони в една равнина, което може да е причина за бъгове. Провери дали Egg формите, нямат пресичащи се линии помежду си. Пробвай примера с по-прости форми и постепенно го усложнявай, за да може да видиш от къде идва проблема.
    Ако виждаш обектите във Wireframe, а не плътни, натисни F3 (F4) и изгледа ще се промени. Иначе е добре, когато има някакъв такъв "визуален" проблем, да причачваш по един (няколко) скрииншот (PrtScr от клавиатурата и Ctrl+V тук в полето за писане), за да се ориентираме по-бързо къде може да е проблема.

    Darina:

    ОК, Благодаря!