Превю на рендеринга – ActiveShade

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
В ActiveShade режим на рендериране ?
виждаме промяната на цвета на светлината
виждаме динамично промяната на текстурите
не виждаме промяна в изображението при промяната на местоположението на даден обект
не виждаме промяна в изображението при създаване на нов обект

Въпроси и отговори

  • Как да подкарам Active Shade ?

    Stanislav:

    Когато избера Active Shade ми излиза този прозорец и когато му дам continue не ми се получава нищо 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    кой рендер използваш в момента за Production и кой за ActiveShade?
    Ако за Production използваш Vray, тогава за ActiveShade трябва да използваш Vray RT. Провери това в менюто Rendering->Render setup-> първият табулатор Common -> последният ролаут Assign render -> от бутона с трите точки ги избери от списъка.
  • Как да активирам  Active Shade?

    ЖАНЕТА:

    1.Защо ми се появява този прозорец? 2. Защо не мога да активирам Active Shade?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    1.Защо ми се появява този прозорец? - появява се защото пътя до текстурите е различен при теб от зададените в Мах. За да го оправиш, първо сложи всички текстури от урока в една папка. След това, когато отвориш Мах файла, натисни Shift + T и ще се отвори Asset Tracking. Там може да видиш кой текстури не са намерени - те ще са със статус Missing. При теб сигурно всички ще липсват, защото са в една папка, пътя до която не отговаря на тази която имаш. За това селектирай всички липсващи текстури и натисни десен бутон бутон Set Path. Сега ще излезе нов прозорец в който трябва да посочиш пътя до тези текстури. В същият прозорец, срещу Path избери бутона с трите точки и посочи папката в която първоначално си събрала текстурите от урока. Така ще се оправи проблема с пътищата и съобщението което излиза.

    Ивайло Искренов:
    1. Защо не мога да активирам Active Shade? - кликни и задръж върху бутона на рендера и ще се отвори подменю. От него смени от Production на Active Shade
    Betty:

    И при мен се появява това съобщение, просто натиснете Continue и би трябвало да е наред.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, проблема с визуализирането на сферите, най-често идва при смяната на рендеренджина. Провери дали в настройките на рендера (F10) всичко е наред и е избран коректен енджин. Ако там всичко е наред, може да Reset-неш материалният редактор от меню Utilities, но така ще изгубиш материалите, който са върху сферите (след това може пак да си ги pick-неш от сцената)

    Люба:

    Благодаря за отговора! Оправих този проблем, но ми изникна нов въпрос...ако Reset-на материалите, а те са Mul-sub object - дали ID-то ще се запази?И съответно ако имам даден обект с приложен материал, от къде мога да видя кой материал който е приложен ?!

    Ивайло Искренов:

    Сферите имат за цел да са само превюта на материалите, от който да имаш достъп до техните настройки. Ресетването им не променя техните параметри (включително и ID-тата) и не изтрива приложени в сцената материали. Превютата - сферите, са ограничени до 24 броя, но материалите в сцената не са - може да имаш 100 (примерно) материала върху различни обекти в сцената, но си лимитирана да имаш само 24 sample slot-a. След като си разработиш един материал и го приложиш на обект, може да ресетнеш слотовете, да си направиш нов материал отгоре и да го приложиш на нов обект, пак да ресетнеш да си направиш и приложиш нов материал и т.н. Материалите който са приложени върху обекти не се губят, може по всяко време да си ги пикнеш (избереш) с пикъра и той ще се появи на маркирания семпъл слот. Така може да видиш и кой материал е приложен в момента на даден обект ->

    Люба:

    Много много благодаря :)