Групиране

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Може ли една група да съдържа в себе си няколко групи ?
да
не
да – ако групите са с до 5 обекта
да, но само ако са друпирани стандартни примитиви

Въпроси и отговори

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за да "работи" командата select similar, обектите които Max приема за подобни, трябва да бъдат в един и същ слой или да имат еднакъв материал (или без материал). Провери дали обектите ти изпълняват тези условия.
    Neli Ivanova:

    Ивайло, моляте да обясниш разликата между ungroup и exlode за групите. И разликата между group и assembly. Благодаря!

    Ивайло Искренов:

       Да си представим, че обект 1 и обект 2 са една група - Група1, а обект 3 и обект 4 са друга група - Група2. Селектирам и двете групи и правя нова група - Група3. Новата група съдържа две групи. 

       Ако върху Група3 приложа Ungroup, Група3 ще изчезне, но двете групи от който е съставена ще останат. Ако върху Група3 приложа Explode, Група 3 отново ще изчезне, но този път ще се "разбият" и вътрешните групи и вече всеки обект си е отделен и няма съществуваща група от тези обекти. При Ungroup се разрушава общата група, но се запазват вътревшните, докато при Explode се разрушават всички групи.
       И Group и Assembly са методи за групиране на обектите, с тази разлика, че при използването на assembly, автоматично се добавя Luminaire helper object и когато селектираш група от този тип, в Modify панела имаш достъп до параметрите Dimmer и Filter Color, за който има допълнителен метод за обвързването им с Wire Parameters с параметрите Intensity Multiplier и Color на светлина която участва в това assembly. 
       Аз лично използвам само групи, но пък Assembly може и да има някакво много полезно приложение за някои специфични дейности в Мах, но за мен е много по лесно да си отворя групата и да си селектирам всеки обект който ми е нужен, включително и светлинен източник.
    Neli Ivanova:

    благодаря!


  • Как

    Десислава :

    Как да разделя един готов модел на мебел/като го селектирам се селектира целият/ на отделни блокове, за да мога да задам различни материали на отделните елементи /примерно на диван/?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за да сложиш различни материали на назлични елементи от един обект, първо се убеди, че в меню Customize-> Preference -> таб General -> керето Sub-Materials е сложена отметката "Assign Automatically" (1) . Махни отметката на "Use Real-World Texture Coordinates" (2). След това върху целият обект, върху който работиш сложи един материал. От нивото на подселекция - Елемент (3) избери елемента, който ще бъде с различен материал. Ако обекта не е разделен на елементи, ще трябва да селектираш подниво Полигони и да маркираш тези полигони, които ще бъдат с различен материал. След като имаш вече под-селекцията, просто избираш новият материал в материалният редактор и с бутона Assign Material to Selection го прилагаш само върху селектираната част.
    Neli Ivanova:

    Ивайло здравей, При мен с бутона Assign material to Selection се прилага материал върху целия обект не само върху избрания полигон. Защо? Иначе в editable poly мога да трия полигони от обекта, да прилагам операции върху избрания полигон, но не й да слажа само на него материал.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    провери дали в меню Customize-> Preference -> таб General -> керето Sub-Materials е сложена отметката "Assign Automatically".
  • Групи - Има ли удобен панел за визуализиране?

    Светльо:

    Има ли панел, в който да са визуализирани всички обекти в една сцена, подобно на select by name? Но да се визуализират и йерархичните връзки между обектите, така че за да разбера кои обекти са част от дадена група, да не се налага да "изследвам" сцената с кликания. Търся нещо аналогично на панела "Persp/Outliner" или "Hypergraph" в Maya. В тези панели се визуализира както йерархията, така и типа на обектите, независимо от това дали са в група или не, група в групата, скрити обекти и т.н.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, 

    тази информация в Мах можеш да я видиш в Schematic View (1). 
    Светльо:

    Благодаря за отговора! Това върши работа. Изглежда като аналогия на Hypergraph в Maya.

  • Може ли Групите да натоварват  модела?

    Симеон Спасов:

    Здравейте! Задавам този въпрос малко късно, но при повторното преглеждане на някои видеоуроци се появяват нови въпроси. Конkретно ме интересува дали групите увеличават значително размера на файла в MAX? По принцип би трябвало програмата  да помни освен характеристиките на отделните обекти в групата, така и отделно да разполага с информация за самите групи като цяло. Може би за малки модели това не е проблем но за големи сцени и организация на групи в групите, размерът на файла на MAX би трябвало да нарастне. Бихте ли споделили опита си в тази насока. Не е ли по - удачно да използваме различни техники на организация на сцената - като Layers например, които да са по-щадящи към ресурсите в MAX?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    когато ползвах по-старите версии на Мах съм забелязал, че понякога организирането в групи и под групи найстина води до значително увеличаване на размера на файла. Изглежда Мах трябва да пази някаква допълнителна информация, която използва по-късно. Това обаче не го забелязвам в 2014 и 2015 - дори да има някаква сложна структура в групите, размера на файла почти не се влияе. В случая го проверих с две сцени - едната е 57,9 МВ и 3,2 млн полигона и има групи до трето ниво - група-в група- в група. Когато са разгрупирани размера на файла е 57,7 МВ. В другата сцена размера на файла е 115 МВ, 7,2 млн полигона и групи до пето ниво. След разгрупирането размера на файла е 114 МВ.
       Организацията в слоеве също помага, но някак си е по-приложимо за по-мащабно групиране (според мен). Аз лично гелдам да имам повече групи в по-малко слоеве. 
       Нека и някой друг ако има желание да направи този експеримент да видим резултатите за размера на файла и с други версии на Мах.
    Симеон Спасов:

    Благодаря за отговора!

  • Може ли да обединяваме отделни обекти в един общ обект?

    Ilia:

    Здравейте, Можем ли да обединяваме отделни обекти в един общ обект? Например както е във видеото: дървото е съставено от два конуса и две хедри... Като ги маркираме всички да ги обединим в един обект, който да можем да трансформираме свободно? Благодаря предварително за отговора!

    Никола Петров:

    Вижте тази статия на колегата инж.Цанко Дилов от Аула трикове! Лек ден и успехи!

    Ивайло Искренов:

    Освен с булеви команди, което е предложил Никола Петров, и варианта с групите, което е предложено във видеото, обектите могат да се обединят и с командата Attach. Когато са редактируеми обекти (Edit Poly), в ниво на селекция точки, избираш бутона Attach и избираш другият обект.

    Никола Петров:

    Мисля, че думата " булеви" трябва да се напише с главна буква - Булеви! Все пак, това е реално живял човек - Джордж Бул - английски математик, на когото дължим много! Лек ден и успехи!