Параметри на камерата

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
При работа със стандартна камера ?
нямаме възможност за избор на стандартни големини на лещите
параметрите за големини на лещите и ъгъл на зрителното поле са динамично свързани
не можем да избираме големината на изображението в пиксели
във viewport-a няма как да видимреалният размер на изображението което ще се рендерира

Въпроси и отговори

  • За какво се използват другите Safe Frames 

    Георги Игнатов:

    Здравейте, В някой готови проекти като този например, има по-вече от един Safe Frames. За какво служат те и как могат да се добавят. В случая това е готов проект на Evermotion vol.16. и се използва в-реевска физическа камера. Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    Safe Frames се активират с клавишната комбинация Shift+F, настройките и активирането на вътрешните рамки става от [+] менюто пред името на viewport-a->Configure Viewports-> табулатора Safe Frames. Като значението име е следното - най-външната жълта рамка е Live Area и определя видимата част след рендера; следващата синя рамка - Action Safe - между нея и рамката на Live Area е площта, която е в края на монитора и се очаква там да има разтегляне на изображението (това беше полезно и приложимо, когато мониторите не бяха плоски ;) ); кафява рамка - Title Safe - определя площта, където би трябвало да се появят субтитрите; розовата (най - вътрешната), която не е активирана в сцената от която е screenshot-a, е User Safe - определя вътрешна площ, дефинирана от потребителя за специфични нужди. Моята лична гледна точка е, че само Live Area има практическо значени, но за конкретните специфични нужди модат да се включват/изключват и другите.
  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    Show Safe Frame показва само рамката на изображението което ще се генерира след рендера. За коректен контрол на осветлението в сцената е добре да се използва "фотографски метод" в околната среда. Говорим за това в някой от уроците по обстойно, тук само напомням :
    след като сме избрали и позиционирали светлините и камерите, можем да регулираме общият exposure от м. Rendering -> Environment. С избор на mr Photographic, работим като с реална камера - f-number / shutter speed / ISO. Ако след използването на този режим още е тъмно изображението, намали  f-number и/или shutter speed и така ще позволиш повече светлина да влезе и рендера ще е по светъл.
    Maria:

    Г-н Искренов пробвах ,но пак не се получава .След което изтрих камарата и когато в Perspectiva задам изображение  realistic то е черно .Което предполагам е от самото осветление ,а не от камерата. Благодаря Ви.

    Ивайло Искренов:

    Здравей Мария,

    ако е удобно изпрати ми файла да го погледна ако може да решим този проблем :)
    Maria:

    Проблема е в дневната система . Картата която приложих е  много тъмна ,след като я промених всичко се оправи. благодаря Ви

    Maria:

    Господин Искренов искам да Ви попитам може ли да се направи библиотека с обекти ,който ползваме често както е в AUTO CAD .Благодаря

    Ивайло Искренов:

    Може да се направи нещо подобно, но в 3ds Max не е "изгодно" да са организирани така нещата, особено в един файл. Много бързо файла ще стане прекалено голям и тежък за работа. За това обикновено всеки файл съдържа само един обект, който е готов да се импортира в Мах (завършена и правилна геометрия, текстури, материали). Oбединяваме го с главният файл (merge) и повече не се занимаваме с него :) . Главно организацията е на такива отделни папки с подобни обекти, така че лесно да ги намираш по типове когато ти потрябват. Аз лично мойте "библиотеки" от 3D модели съм ги разделил по производители и източници - тъй като те вече имат някаква изградена структура, в която лесно се ориентирам и също така лесно спазвам. Повечето от тях имат и някакви каталози (jpg / pdf), от където може и по самото изображение да се ориентираш кой модел ще ти свърши работа, защото е трудно еднотипните обекти да имат достатъчно описателни имена.

    Maria:

    Много Ви Благодаря .