Общо (глобално) осветяване. Global Illumination

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Global Illumination ?
е вид осветително тяло
е тип стандартна светлина
е процес на симулиране на непраяко осветление в 3Ds MAX
не е физически базиран процес

Въпроси и отговори

  • Как да  редактирам менюто Render setup?

    Елица Енчева:

     При мен Global Illumination е заменено с Indirect Illumination?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    Render Setup Dialog менюто на Mentalray за версия 2013 на Мах просто изглежда така и няма как да го промениш. Има наистина малка "козметична" промяна в това меню в сравнение с 2014, но в него има същите опции и същите възможности. В случая може да приемеш, че Global Illumination (GI) и Indirect Illuminatio имат едно и също значение - става въпрос за осветяване на сцената с отразената от обектите светлина.
  • Защо не продължава да рендерира?

    Denitza Dintcheva:

    Здравейте, пиша Ви със следния въпрос: Нагласила съм рендера, натискам "Render" копчето. В прозореца "Rendering" обикновено са появява първо надписът "Gathering final gather points" и след това "Rendering"  и вече колкото време отнема, но в моя случай веднага се появява надписът "Rendering", стига почти до края за секунди и там си и остава. Не продължава по-нататък и екранът остава черен. Подозирам, че съм объркала нещо по настройките на рендера, затова копирах обектите в друг файл, но настройките на рендера остават същите. Как мога да реша този проблем или евентуално как да върна един вид настройките отново в "default" състоянието, за да ги наглася ноново?   

    C:\Users\21343\Desktop\3dMax.png
    Denitza Dintcheva:

    Оправих се, оправих се! Рестартирах програмата и този път се получи :)

    Георги :

    В настройките на рендърите не знам дали има опцията "По подразбиране" . За да си възстановиш настройките по подразбиране, без да рестартираш програмата, можеш да пробваш следното: От Render Setup (F10) избираш най-долния ролаут от където се сменят рендърите (Asign render). От там сменяш на някой друг рендър енджин, без да има значение на кой, и после пак връщаш на този на който работиш, без да затваряш програмата или да я рестартираш. При това всички настройки който са направени ще бъдат занулени.

  • Защо не мога да рендерирам?

    Миглена Петрова:

    Когато върна рендер ейджина от V-ray на Mental Ray и натисна бутона за рендериране на сцената ми излиза следното съобщение за грешка. Опитвах с рестартиране на програмата и нищо не се променя. Вмъкнах файла в нова сцена и отново не мога да рендвам. Знаете ли как мога да реша проблема?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, проблема идва от някоя от светлните в сцената. Околната среда и слънцето са ОК, но някоя от светлините в помещението не може да се зареди и Мах-а крашва. Съвета ми е да използваш всичко от сцената без светлините и тях да ги направиш отново ... малко е кофти тая ситуация, но не с есещам за друго по-бързо и по-лесно решение.

    Миглена Петрова:

    Много благодаря за помощта. Получи се. :) Бяха останали две от V-RAY -ските светлини и след като ги изтрих рендерирането започна.

  • Каква е разликата между Caustic Photons и GI Photons?

    Betty:

    Каква е разликата между Caustic Photons и GI Photons?

    Кирил Пеков:

    Здравей. Най-просто казано GI фотоните се "изстрелват" от източника на светлина в случайни посоки, след което се разпръскват по повърхността на обектите. След това всеки фотон се тества дали е пречупен, или абсорбиран. Ако е пречупен, фотона се отразява в случайна посока, след което трасирането на фотоните продължата. Ако не се пречупва то тогава фотона се терминира.

    Тоест един фотон може да се нарече каустик фотон само ако се отразява или пречупва поне един път, по време на неговото движение.

    Разликата между GI и Caustic фотоните в тази фаза е, че при caustic фотоните, само тези фотони които спомагат за каустиците на обектите се запаметяват. Това е основната идея, заради която в Mental Ray примерно има отделни настройки за Caustics фотоните.Те се смятат отделно, и може въобще да не ги смяташ, ако не ти е нужно.

    Кирил Пеков:

    .

    Тук има информация

    Прозрачните отражения които се виждат на сивата повърхност, всъщност са каустик отраженията, които се генерират от caustic фотоните. Точно те са тези които се смятат отделно, ако сме пуснали тази опция на рендер като Mental Ray. GI фотоните са фотоните, които отговарят за цялостното осветяване на сцената ни.