Основен прозорец на рендеринга – Rendered frame window

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Прозореца, в който се появява изображението, след рендерирането се нарича "rendered frame window" и можем да го отворим от втория бутон от тези три, които са характерни за рендерирането или от менюто рендеринг "rendered frame window".
Ще пуснем един рендер на нашето изображение през камерата.
Възможностите, които ни дават този прозорец са доста полезни и ще започнем разглеждането им от този ред с икони, който започва с "save image".
Бутона "save image" ни дава възможност за запазване на 2D изображението, което сме получили от рендерирането с избор на място, къде това да се случи, избор на името на файла и типа на поддържаните файлови формати, които можем да изберем за запазване на изображението.
Освен това можем да копираме това изображение, което с натискането на този бутон видимо нищо не се случва, но изображението отива в буфера на нашия компютър и в момента, с команда за тестване можем да го използваме в друго приложение като Фотошоп.
Този прозорец, който имаме може да бъде клониран и така лесно да се наблюдават промените, които сме направили и да бъдат сравнени с предишен резултат, който сме имали.
Ще затвора клонирането изображение и ще върна отново основният материал, на чайниците да бъде бял.
Следващият бутон ни дава възможност за принтиране на изображението.
С последният можем да изчистим това изображение и отново да започнем на черен фон.
Също така казахме, че можем да заключим погледа, през който да става рендерирането.
В момента аз съм избрал камерата.
И ако този избор не е заключен, който прозорец е активен, през неговият поглед ще става рендирането.
Също така имам възможност за избор на присет.
Като за "Mental Ray" има няколко вече, запазени такива присети, с които има подбор на различни параметри в зависимост от типа на рендера, който искаме.
С тези бутони отново имаме достъп до сетъпа или до по-специфичните настройки на рендера, както и до това меню, за околната среда и ефектите.
От тук можем да изберем, в какъв канал да виждаме нашите изображение, черно бяло или в някои от трите основни цвята, или както е по подразбиране в "rgb" вид на изображението.
Но може би най-важните и най-често използваните контроли на този прозорец, са свързани с областта за рендериране.
По подразбиране тази област е "view", което значи, че всичко, което е в "save frame" на камерата или това, което се вижда през перспективата, ще бъде рендерирано.
Но имаме възможност и за промяна на тази опция.
Като например да рендерираме само обектите, които са маркирани.
Всички чайници в момента са групирани в една група.
Когато тук изборът е селектед, при рендерирането се проявяват само те.
Освен избор са селектирани обекти, мога да избера и регион, което значи, че мога да избера само определена част да се рендерира.
И тази част, която се рендерира я виждам и в "viewport", откъдето също мога да я контролирам, ако първият бутон "edit region" е активен.
И оттук също мога да местя този регион и да го оразмерявам.
Когато съм избрал, какъв да бъде региона, който ще резервирам мога да пусна рендера или също така, могат да работят заедно за избора на региони за избора на селекция.
Ще избера отново чайниците и ще им приседнат червеният цвят.
в момента съм избрал да се рентира регион, който виждам и в "viewport".
И едновременно с това ще задам да се рендерират само селектираните обекти.
Освен избор на регион мога да избера и "crop" функцията, която когато отново е активно "edit region", мога да избера, коя част от изображението да се рендерира като цяло изображение.
с други думи, тази част, която е извън този регион е отрязана.
Другата възможност и последната, е "blow up".
С активна команда "edit region" мога да избера такъв регион, който да се рендерира с размер на изображението обаче, което съм задал в "output size".
Работи един вид като зумирана част на изображението, което се рендерира в регион, за който е активен размера на цялото изображение, което сме дали в команд табулатора.
Това, което по подразбиране почти винаги искаме е рендериране на цялата изображение през "viewport" или през камерата.
С по-специфичните настройки за самият рендер и с това, как светлината взаимодейства с материалите и обектите, ще се запознаем в следващото видео.

Тест за преминаване към следващия урок

 
През основният прозорец на рендеринга ?
можем да изберем площа за рендериране (дори и малък регион, а не цялото изображение)
можем да променим разделителната способност на изображението
не можем да изберем през кой изглед да рендерираме
не можем да запазим 2D изображението (задължително трябва да се укаже предварително)

Въпроси и отговори

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    резолюцията на изображението се контролира от м Rendering -> Render Setup... -> таб Common -> каре Output size ( размера е в пиксели)
    {* маркирай вюпорта на изгледа през камерата и натисни Shift + F,  ако искаш да видиш какво реално ще се рендерира *}
  • Ивайло Искренов:

    Здравей, ще те помоля да прикачиш един screenshot тук, да видим какъв е резултата и ако можем да помогнем :)

    Мария Димова:

    Здравейте,защо след като сложа правен от мен материал на даден обект,когато започна да рендирам ми излиза съобщение,че обектът липсва?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, прикачи един screenshot на съобщението и на рендер настройките в табулатора Common, да видим къде може да е проблема

    Мария Димова:

    Здравейте,не знам как ,но проблема се оправи.Благодаря все пак!

    Стела Димитрова:

    В прозореца Rendered Frame Window има червен, зелен и син бутон - трябва да са маркирани и трите, за да излиза цветно изображение. Ако си маркирала последния бутон - monochrome, е нормално да излиза черно-бяло изображение.

  • Как мога да 

    Albena:

    Здравейте, във връзка с принтирането. Разработвам модели който се принтират на 3D принтер, много често размерите които аз задавам в 3ds max не съвпадат с тези на програмата с която работи принтера. Къде може да е проблема

    Ивo:

    Здравей, първото, което може да провериш са работните и системните единици на Мах - Customize-Units Setup. След това може да провериш Scale-а на модела - или направо за по-сигурно да му приложиш един Reset XForm и да колапснеш геометрията, за да си сигурна че е на 100%, както е показано на прикаченото изображение ->

    Albena:

    Много благодаря ще пробвам! Имам още един въпрос, тук има ли курс или някаква тема за 3D принтиране

    Ивo:

    За момента няма такъв курс на тема 3Д принтиране, но ако изникват други въпроси, може да питаш отново във форума и ако можем ще помагаме :)