Модификатори CreaseSet and OpenSubdiv

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте! В следващото видео, ще ви покажа следващото нововъведение в "Max", който има за цел да подобри нашия "workflow".
При заобленото на обекти.
Става въпрос за новите два модификатора, които са добавени.
"crease set" и "opnesubdiv".
В тази проста сцена, ще ви покажа, как работят.
Ще използвам един куб, 50 на 50 на 50.
Аз ще го конвертирам в "editable poly" и ще направя още едно кпие.
Да приложим върху единият куб "turbosmooth", с четири итерации.
А върху другия, ще приложа "opensubdiv" Отново с четири интерации.
Доста близки ефекти на заобляне получаваме.
Основната разлика между двата модификатора е в това, както модификатора работят със заоблянето на ръбовете.
Ако искам този куб да бъде само със заоблени ръбове и да използвам "turbosmooth", в досегашния ми работен процес трябваше да добавям допълнителни "support edge", поддържащи робове, които да са близко до съществуващите.
И след това да използвам "turbosmooth".
Това доста увеличава броя на полигоните в сцената.
Тъй като всеки полигон, ще бъде разделен още една четири броя.
независимо, колко малък е, ще бъде разделен допълнително.
Проблемът на този метод е, че сега ако искам да увелича радиуса на заобляне, на този главен ръб.
Пропорционално за всички страни това нещо ще стане доста трудно и е доста неприятно за правене, тъй като всички ръбове, които бяха "support edges", трябва да бъдат преместени на еднакви разстояния.
Това е доста неточно и отнема доста време.
В този простичък модел става бързичко, но когато модела е сложен това нещо дори може да бъде невъзможно да се направи така.
Но при новият тип на заобляне с "opensubdiv" това може да се контролира с "crease edge".
С това, колко остри да бъдат ръбовете.
Когато съм в "editable poly", ще селектирам всички ръбове.
Ще виждам крайният резултат от приложения модификатор.
И ако сега увелича тази стойност на "crease" на самия ръб, ще мога доста точно и доста бързо да определя с цифрова стойност, колко да бъдат заоблени тези ръбове.
Хубавото е, че по всяко време мога да се върна към тази стойност и да я променя.
Също така за отделни ръбове мога да я направя, различна тази стойност.
По принцип "turbosmooth" също работи с "crease edge".
Само, че там има един друг малък проблем.
Изтривам този модификатор и ще сложа един нов "turbosmooth".
Виждате, че мога да контролирам и тук това заобляне с "turbosmooth".
Но проблема на заоблянето по този метод е ...
Сега ще го видим без "edge face".
Тези ръбове всъщност остават доста по-остри.
Прехода между двете повърхности не е плавен и основната, голямата площ отгоре, всъщност от всички страни започва да се заобля.
Това нещо го няма при "opensubdiv".
"turbosmooth" това, което сe опитва да направи е цялото нещо да го направи възможно най-заоблено.
И с "crease edge", с това колко твърд да бъде ръба.
Не може да се контролира добре тази плавност и тази преходност между двете повърхности с "turbosmooth".
Като допълнение към функциите на "opensubdiv", е това, че може да се контролира тип на "UV" на текстурите, които се прилагат върху обектите след това заобляне.
Това ще демонстрираме с този материал.
Ясъщност това е същия материал, просто е добавена едина отметка в "diffuse".
По принцип за различните типове обекти.
Има различни по тип, които са подходящи като тип на мапиране.
В "opensubdiv" типове на границите, "UV boundary".
Преди да сменим тези типове, искам да обърнете внимание на един доста често срещан проблем със заоблянето с "turbosmooth".
Ето това разтегляне по краищата.
Там, където има "support edges" Това по принцип също може да се избегне.
Има методи и за това.
Може да се коригира с ново мапиране.
Но при "opensubdiv", както казахме вече типа на мапирането, вече е въпрос на избор.
Пак казвам за различните типове геометрия.
За различните модели, различните опции тук може да са по-подходящи.
Просто трябва да ги пробвате и да видите, кое приложение е по-подходящо.
Разбрахме, че "opensubdiv" работи като модификатор, който заобля на базата на това, колко остри са ръбовете.
Освен този модификатор е добавен и друг модификатор, който лесно да контролира тази острота на ръбовете.
И този модификатор се нарича "crease edge".
В "editable poly" просто да проверим този пример, ще направя всички ръбове с "crease" 1.
С други думи да бъдат възможно най-остри.
И добавям следващият модификатор, който казахме, че е "crease set".
Този модификатор има за цел да регулира остротата на ръба.
През модификатора, без да сме в "editable poly" Това тук дава допълнителни възможности, тъй като могат да се правят и отделни сетове, или да се запазват различни селекции.
Да се групират и така по групи да имат различен "crease".
Различна острота.
Когато сме в ниво на селекция ръбове.
Можем да селектираме всички ръбове с "ctrl-a" ги селектирах и сега можем да направим един такъв сет, който да се казва "all".
И всички ръбове, които са в този сет да имат острота на ръба, която да е например 0,2.
Ако искаме да извадим някой ръбове и да направим нов сет.
Например да кажем, че искам само ето тези, горните ръбове, да бъдат нов сет.
Те участват в този сет С десен бутон върху сета, мога да ги извадя от текущия сет.
И с тях мога да направя нов сет.
Новият сет може да има различна стойност на заобляне.
Следващия бонус от работата с тези два модификатора "crease set" и "opensubdiv", е че трансфера на тези 3d модели.
Между различните софтуери на "autodesk" Например между "maya" и "Max" става доста по-безпроблемно.
Това бяха двата модификатора "crease set" и "opensubdiv", които дават нови възможности при заоблянето на обекти в "3D Studio Max".

Въпроси и отговори

  • Защо моят обект изчезва, когато му дам editable poly-edges?

    Vesela:

    Здравейте, направих куба, дадох му editable poly, после сложих модификатора open subdiv и когато се върна към editable poly и дам edges, моят обект става невидим и аз не мога да видя къде са еджовете, за да ги селектирам. Знаете ли от къде може да е този проблем ?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, вероятно нещо временно не работи в твоят Мах и не би трябвало да се получава така, но все пак рестартирай програмата и пробвай и с други обекти да видим дали ще продължи този проблем. Ако все пак отново става така, приложи моля те един скрииншот тук да видим от къде идва всичко.

    Vesela:

    Благодаря, мисля че се оправи :)

  • Защо при мен OpenSubDiv не работи в 3ds MAX2016/2018?

    Vicka Dimov:

    Защо когато приложа OpenSubDiv в 3ds MAX2016/2018 за стойности Weight и Crease нямат никакво стойност? Защо когато приложа някакви стойности в OpenSubDiv в 3ds MAX2016/2018 те не се отразяват на обекта по никакъв начин?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за да работят тези стойности, трябва да имаш селектиран ръб от геометрията (или цял loop).

    Vicka Dimov:

    БЛАГОДАРЯ!