Огледални образи

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Може ли да бъде оставена връзка между обектите при правенето на огледални образи ?
да
не
може, само ако трансформацията е около оста X
може, само ако трансформацията е около оста Z

Въпроси и отговори

  • Може ли

    Десислава :

    Можем ли да правим mirror спрямо точка или ос, както е в autocad?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за жалост в класическата команда Mirror няма такава опция за избор на ос или точка спрямо която да се получи огледалното копие. При командата Mirror огледалния образ се получава спрямо гизмото на обекта и с опцията Offset можеш да го преместиш по някоя от осите на точно разстояние. 
     Ако използваш обаче модификатора Mirror, имаш достъп до атрибута MIrror Center на модификатора, което реално е равнината, спрямо която се получава копието. С други думи имаш достъп до гизмото на модификатора Mirror, което може да го разгледаш като отделен обект - можеш да го местиш, въртиш, подравняваш и така да позиционираш където пожелаеш тази равнина.
     В много случай е по-удобно използването на командата като в AutoCAD ... според мен  са оставили тази основна команда малко "ограничена" (да не споменаваме и бъговете при визуализирането на ръбовете на огледалното копие), но все пак 3ds max не е CAD софтуер, така че му е простено :)
    Десислава :

    Благодаря, а къде се намира модификатора Mirror?

    Ивайло Искренов:

    Модификатора Mirror може да се избере от листа с модификатори, който се намира в Command Panel, табулатора Modify, първият дроп-даун бокс, или от меню Modifiers -> Parametric Deformers -> Mirror (трябва да има маркиран обект).

    В модул 4 можеш да намериш повече информация и отговори за модификаторите като цяло.
    Neli Ivanova:

    Ивайло, при прилагане на модификатора Mirror върху обект и зададено копие за обекта, двата обекта са свързани и се държат като група. Има ли начин да не е така? Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Един от вариантите за който се сещам за разделянето на двата обекта след прилагане на модификатора Mirror  е прилагането на модификатора Edit Poly отгоре, в ниво на селекция "елементи" маркираш огледалното копие и му даваш Detach.

    Vicka Dimov:

    Бих искала да видя как се прави огледален образ спрямо точка?!?!?!, в който и да е софтуер!

  • Защо?

    Boryana.staneva:

    Здравейте. При мен се появи проблем с използването на командата  mirror. Пробвах с дърветата, но те се движеха единствено по ос z. Затова отидох в  Axis Constraints  и видях, че там е маркирана тази ос. Махнах това и пробвах отново. Отново не се получи, ос z беше активна. След което пробвах с изчертаването на нов елемент и пак командата mirror. Този път обаче се получи нещо друго. Маркирайки новия елемент - паралелепипед , се маркират едновременно с него и колите, и дърветата. Къде греша?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    обърни внимание коя ос е маркирана по времето на използване на командата Mirror ... по принцип Axis Constraints нямат влияние докато използваш командата. Пробвай в нов файл с някой примитив, след това пак пробвай в тази сцена, ако не се получи може да ми изпратиш проблемният файл да го погледна.
  • Има ли клавишна комбинация или инструмент, който да повтаря последно извършена команда?

    Виктор Иванов:

    Има ли клавишна комбинация или инструмент, който да повтаря последното извършено действие? Да кажем клонираме един обект и в последствие искаш да го повториш още няколко пъти. Благодаря предварително.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, това за което се сещам за момента е възможността за повторение на същата функция която си използвал преди това, но в режим на редактиране на геометрия. Ако си в Edit Poly за това има бутон - Repeat Last. Иначе може да пробваш и със посочените шорткъти, но аз лично не съм ги ползвал и не знам дали ще свършат работа ->

    Георги :

    Попадна ми из нета следната идея за Repeat Last. Всъщност бутона е заложен по подразбиране в куад менюто на 3ds max. Това е синьото бутонче в средата на куад менюто. Каква е идеята? Менюто е разделено на четири, и всяка четвъртинка си има син бутон с който може да се повтори последното действие от съответното меню. Примерно имам няколко обекта и искам да ги конвертирам в поли. Вместо да натискам върху всеки Convert to > Cotvert to editable.... . Мога да конвертирам само първия и после да натискам върху синьото квадратче. Спестяват се няколко натискания. Ако искам да скривам по-вече обекти избирам горното квадратче. Лично не съм го изпробвал дали работи при всички ситуации.