Упражнение – нехомогенни материали за шахматната дъска

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Как да приложа по-вече текстури на един обект?

    Георги Игнатов:

      Здравейте, Какви са начините да променя посоката на текстурата на часовника от сцената но само на едната му страна, примерно на лицето. Или как само на лицето на часовника да наложа друга текстура? Целия корпус на часовника е един обект - Box.  Пробвах да завъртя текстурата с Гизмото на UVW Map  но се завърта цялата текстура, на целия часовник, а не само на желаната от мен страна. 

       Трябва ли  за да се приложи текстурата на избрания обект да се натисне бутонът Shaow Shaded Material in Veawport ? Понякога текстурите се показват във вюпорта само когато натисна бутона Assign Material to Selected но не винаги и не мога да разбера кога и как. Благодаря.
    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    ако искаш да приложиш различни материали на един обект имаш възможност да го направиш по два начина, но първо маркирай с подселекция например Polygon всички полигони, които искаш да имат различна текстура:
    1- първият начин, след като си направил правилната селекция, е да отвориш Material browser-a, да избереш сферата с новия материал и след това да кликнеш върху "Assign material to selection" (или drag and drop). Така Мах автоматично ще направи съставен материал от типа "Multi/Sub-object"
    2-  вторият начин, след като си направил правилната селекция, е да отделиш избраната геометрия като отделен обект с бутона Detach. Това също е удобно защото избраната селекция остава на правилната позиция и от там продължаваш по стандартния начин - прилагаш нов материал.
    След прилагане на материал върху обект, по-принцип текстурата се вижда във viewport-a, но ако това не стане просто кликвай върху бутона Shaow Shaded Material in Veawport. Винаги е добре да виждаш текстурите.
    Марин Петров:

    Случайна ли е грешката със замяната на пешките с коне или това е част от урока ?

    Владимир Господинов:

    Здравейте, имах проблеми със смяната на материала само на черните или само на белите квадрати, пробвах какво ли не,но така и не се получи. Реших проблема като маркирах квадратите един по един и Convert to - Convert to editable poly и така успях да сменя индивидуално материала. :)

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    на белите и на черните квадрати е приложен отделен материал, можеш да използваш Pick Material бутона и само да го модифицираш. Иначе те са отделени и като селекция - като отвориш групата, от падащото меню Create Selection Set можеш също да ги избереш по отделно. Най-важно е първо да отвориш групата и после да селектираш отделните квадрати. А за конвертирането - не е необходимо да го правиш за всеки отделен обект по отделно - маркираш всички на веднъж -> десен бутон -> Convert to -> Convert to editable poly. Просто спестява малко време така :)
  • Защо при прилагането на материала за дъската не се вижда материала във вюпортовете?

    Елена Андонова:

    При прилагането на материала за дъската  той не се показва по повърхността й. Когато обаче се пусне пробен рендър там се вижда, че е приложен. От къде идва проблема?

    Елена Андонова:

    И минути по-късно си открих грешката - Не съм кликнала на Show shaded Material in Viewport. :)

    Лилия:

    Защо независимо,че съм активирала Show shaded Material in Viewport не виждам материала във вюпорта,а при рендериране се появява?

    Ивайло Искренов:

    Ако в материалният редактор е активирана командата "Show shaded Material in Viewport" и във viewport-a не си в wireframe view, би трябвало да виждаш приложеният материал.

    Ивайло Искренов:

    Сега се сетих и за друг вариант ... :)

    може в Display Panel-a да е сложена отметката на "Object Color". Смени я на "Material Color".
    Лилия:

    Този файл сигурно нещо не е ок,защото не се виждат всички материали,но при други сцени няма проблем.Благодаря за отговора все пак,Ивайло!

  • Може ли..

    Ана Апостолова:

    забелязах,че когато изберем arch & design,материала  става рефлектиращ и с бляясък.Има ли как да го махнем,защото примерно в случая часовника отразява дъската.?

    Ана Апостолова:

    ох ами намерих го,преди да избереш bitmap си има отметки за glossines i reflection

  • защо материалите ми не са видими в Viewport-а?

    Yuliya:

    Здравейте,  

    Имам направена сграда с елементите за моделиране от 3dsMax, на която поставих като материали стъкло за прозорци, тухли за стени и бял цвят за колони. При рендериране имам проблем с материала за тухли: poqvqva се единствено Basic цвета от материала, докато във Viewport Perspective обектите остават сиви. Построих едно допълнително кубче, върху което да изпробвам материала на тухлите и във Viewport-a резултатът е същият, но при рендериране текстурата вече е видима. Пробвах да рестартирам програмата и първоначално материалът е видим във Виевпорта единствено върху кубчето. При тази ситуация обаче, в Material Editor не е зададено Show Material in Viewport. Когато го активирам, обктите стават отново сиви. Съветът, които давате по горе във форума относно Utilities, съм го изпълнила, но няма ефект. Относно другите материали - стъкло и бял цвят- няма подобен проблем. Изпробвах и други материали на дърво или камък, но няма разлика. В изцяло нов файл материалът на тухлите работи без проблем. Работя 3ds Max 2012 и Vray Render Engine. Има ли друга настройка която пропускам или файла има дефект? Благодаря!
    Yuliya:

    Сама открих решението на проблема: смених Driver-а на Direct3D v Preferences -> Viewport :)

  • Георги :

    Това е проблем със по-старите версии на програмата. Защо и от къде не мога да кажа. По важно е как да се реши проблема. Съществуват .Reg файлове който би трябвало да се справят с този проблем. Как се използват: Натискате върху файла за вашата операционна система и се съгласявате с промените. Готово. Рестартирате си компютъра и всичко трябва да е наред.Тези файлове решават страшно много проблеми с некоректното показване на надписи по всякакви програми, субтитри по филми и др . От тук

    ЖАНЕТА:

    Благодаря, Георги!

  • Какво означават буквите U, V, W, в името на модификатора UVW Map?

    Betty:

    В името на модификатора UVW Map какво означават буквите U, V, W?

    Ивайло Искренов:

    U, V и W презентират локална координатна система за обекта - най-грубо може да приемеш, че U=X , V=Y , W=Z

  • Защо след като приложа материала, не го виждам във Viewport, а само в тестрендера?

    Мадлен:

    Защо след като приложа материала, не го виждам във Viewport, а само в тестрендера?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, провери дали този бутон ти е активиран. Селектирай текстурата, която искаш да се вижда във viewporta, така че да виждаш параметрите и в материалният редактор и активирай бутона - може да се вижда само една текстура във viewporta, независимо от кой канал е (Diffuse, bump ...)