Създаване на нови материали - Arch & Design (Diffuse)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Със слота Diffuse се контролира ?
степента на пречупване на светлината през обекта
какво да виждаме на повърхността – цвят или текстура
неравността по повърхността на обекта
отраженията по повърхността на обекта

Въпроси и отговори

  • Как се поставят прозорци в стените? 

    Сузане Караманова:

    Здравейте!
    Може ли да обясните по-подробно как се поставят прозорците ( предполагам от падащото меню при раздела Create), дали автоматично се изрязват отворите на повърхността на стената или сте използвали пробулевите операции? Благодаря предварително! 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    по принцип има два основни метода за поставянето на прозорци/врати :
    1- ако стените са от стандартният типа Wall, при изчертаването на обект Window (независимо от кой тип са прозорците) направо върху стените ( с използването на Snap командата), отворите се изрязват автоматично. При преместването на обекта прозорец - отвора се премества автоматично.
    2- виж кометарите под урока "Сложни/съставни обекти (proboolean compound objects)". Лично аз предпочитам този метод, защото не използвам стандартни прозорци, а готови 3D модели, а и в повечето случай използвам "AutoCAD подложка" за стените.
    Ekaterina:

    А когато използвате подложка от AutoCad след това как вдигате стените с box или с extrude?как е по - правилно?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, не мога да кажа дали има правилно или не- подхода зависи от отва което ти е по-лесно и какво предпочиташ. Когато използвам подложка от AutoCAD, в много от случайте правя следното, което изглежда е нещо като смесен вариант : първо замразявам слоя на подложката, така че да съм сигурен, че няма да променя нещо инцидентно в процеса на работа, след това включвам 2D снапинга и с линия започвам да избирам точките от вътрешната страна на една стена. Продължавам до там до където свършва само една стена или започва архитектурен отвор (врати/прозорци). Там се премества изчертаването от вътрешната страна, където съм започнал към външната - идеята е да затворя вече контура. Това го правя така за всяка стена и това което се получава до тук е всяка стена е отделен обект и там където има врати/прозорци няма нищо. След това избирам от shapes - правоъгълник и за всяка врата и всеки прозорец правя по един правоъгълник (с включен 2D снап). След това на всички стени слагам един инстанс Extrude и ги вдигам на определената височина на помещението. Селектирам правоъгълниците на всички прозорци и с инстанс Extrude вдигам височината на стената до височината на която трябва да е прозореца- примерно 90см. След това копирам тези боксове от прозорците, подравнени по най-горните точки по стената, без да са инстанси и им намалявам височината на примерно 40см - така се появява един отвор с големината на прозореца и след това там слагам готов 3D модел. Има много начини за това, но този е сравнително бърз - въпреки дългото обяснение :)

  • Може ли да ми кажете текстурите към урока качени ли са? 

    Неда Филипова:

    Здравейте, Текстурите като снимки, които се използват в урока качени ли са или нещо не мога да се ориентирам?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Неда, отиди в урок 1 от седмица 5 и там може да свалиш "Архив на упражненията за 5-та седмица за Max Design 2012 и 2013". В него има всички необходими файлове, включително и текстурите.

    Неда Филипова:

    Много благодаря за пояснението! :)

  • Как да създам custom настилка?

    Antonina:

    Здравей, работя по един проект за пешеходна улица, като колегите са разработили килимообразна сложна настилка - не мога да я пресъздам с никаква стандартна текстура или комбинация от такива. Как би ме посъветвал да разработя нещо такова? Публикувам въпроса тук, но е насочен и към уроците за фотошоп, предполагам:)

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    в случая имаш поне два варианта, като решение на задачата - единият е дa Unwrap-неш модела, който представя настилката и да рендерираш UVW Template и след това да направиш с него настилката в Photoshop. Другият вариант - понеже е "пъзел" от повтарящи се елементи - използвай този файл от прежюто което си направила като подложка в Мах и моделирай отделните елементи и ги подреди. Когато имаш подредена една част след това я копирай и така ще се мултиплицира бързо. Различните елементи не са много и ще се наредят бързо. Така ще имаш контрол на всеки отделен елемент, което в случая не е лоша идея.

    Antonina:

    Аз почнах вече по втория начин в Ревит да го правя, реших че ще стане по-лесно и бързо:) Но ще пробвам първия вариант като упражнение непременно в Макс!:)

  • Защо камерата изглежда по различен начин при мен?

    Betty:

    Защо при мен през повечето време изгледът през камерата изглежда така:

    Георги :

    Изгледа ви е "User Defended" един вид дефиниран от потребител, Пробвайте да го промените на Standart и би трябuser defenderвало да се получи.

    Betty:

    Много благодаря, поправи се като го смених на Standard.

  • Как да си оправя лага при зареждане на видео във вюпорта?

    Martin:

    Не е по темата, но днес забелязах нещо доста странно, зареждам няколко анимации от готовите в макса и се наслаждавам на зверски бавни кадри, просто не е плавно, с amd fx 8320 16gb рам и gtx 1080 съм. Някакви идеи?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за анимации или за симулации става въпрос? Имам предвид, дали е анимирана някаква симулация или е анимирано нещо като движение само без много трансформации. След като се зареди веднъж и я пуснеш повторно, пак ли е бавно? Възможно е да е и заради недостатъчно RAM - отвори си таск менаджера и пусни пак анимацията и виж колко ползва в това време.

    Martin:

    интересното е че не използва почти нищо рама ми е 16гб над 30% не се качва видеото над 4% не се кава процесора седи на 15-20% а когато задам да рендерира нещо се използва само процесора стига до 80% мисля че има някаква настройка която не разбирам сега ще пробвам с по-нова версия на програмата моята е 2014

  • защо

    Мадлен:

    защо не ми се появява материала тук?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, направи Vray текущ рендер и рестартирай сферите на материалният редактор след това (виж прикаженото изображение) ->

    Мадлен:

    Да, направих го преди да ви пиша, сетих се от ментал рей и там е така, но не излизат, сферите си стоят черни

    Ивайло Искренов:

    Когато се опиташ да рендерираш, Vray дава ли ти грешка с лиценза ?

    Мадлен:

    не, не ми дава