Упражнение – хомогенни материали за шахматната дъска

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Как да прекъсна връзките между квадратчетата на шахматната дъска?

    инж. Калин Калинков:

    Здравейте, имам следният проблем. когато селектирам едно квадратче от шахматната дъска и искам да го направя бяло примерно, всички свързани с него квадратчета (от копирането при създаването на отделните блокчета) също стават бели. Така не мога да си разделя белите от черните и като използвам записаните селекции всички стават или в бяло или в черно съответно.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    вероятно кубчетата са групирани, отиди в менюто Group и избери Open. когато е отворена групата - можеш с всеки елемент по отделно да работиш (включително и с материалите). Когато приключиш можеш отново да затвориш групата с Close.
    При отворена група, направи селекцията на правилните кубчета и използвай бутона Assign Material to Selection от материалният редактор.
    Ако от първото кубче си направил другите с копиране тип Instance, тази връзка се разваля от бутона Make Unique, които се намира в Modify панела, но тази операция няма общо с материалите - дори да са Instance копията, могат да имат различни материали.
    инж. Калин Калинков:

    Ами опитах с Open на групата, но отново си селектирам един елемент, а като му приложа материала, същия материал получават и други обекти.

    Ивайло Искренов:

    Когато  избереш един елемент, само той ли се селектира? Опитай да приложиш материала с влачене върху обекта ... и виж дали излиза съобщението : Assign Material, с две опции за избор - to Object и to Selection.

    инж. Калин Калинков:

    Не ми излезе опцията Assign Material, но явно проблема е бил в Max-a, защото сега за пореден път се опитах да присвоя материалите на квадратчетата и се получи (а не съм правил нещо различно от предишните пъти). Благодаря все пак за помощта!

  • Как да нанеса различни материали на различни обекти?

    Георги Игнатов:

    Здравейте, Искам да нанеса три различни материала на три различни обекта. Всички обекти са създадени от примитив Box и са конвертирани в редактируем обект ( Editable Poly). Групирани са, но са отворени като групи и не са свързани помежду си. Сигурен съм,че селектирам само по един обект, защото долу в левия ъгъл на програмата ми се изписва: 1 Objekt Selected. Когато нанеса текстура на  единия обект се оцветява и другия. Когато оцветя и втория, се оцветява и етажерката която е над него, че и другата, която е в ъгъла на сцената, на която бях нанесъл текстурите преди това. Когато нанасям материал на някой от обектите излиза съобщение мисля че за замяна, но не съм много сигурен за какво е. Във видеото към урока, показвахте добавяне на материали в материалния редактор чрез влачене от едната клетка към другата. В тази сцена някой материали ги създадох по този начин но може и нещо да съм пропуснал.Благодаря

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    според мен всичко идва от имената на материалите ... ако върху 3 обекта използваш "материал_01", и този материал е върху някоя сфера (семпълслот), където можеш да го модифицираш, при промяната му в семпълслота, ще се променя динамично и върху трите обекта - до тук добре. Ако искаш на един от обектите да приложиш различен материал, който е с име "материал_02" - няма да има никакъв проблем и той ще се приложи само за този обект, защото ще присъства във сцената с уникално име. Защо при теб не се получава - защото мисля че правиш разновидност на материала който използваш, като копираш семпълслота, но не му променяш името (...ако го промениш всичко ще е ОК ...). За това, ако не го променяш, от менюто което ти излиза (което ти подсказва че материал със същото име се използва вече в сцената) избирай "Rename this material?" . Логиката е един материал в сцената да присъства с едно име на на него да отговаря един семпълслот, правиш ли разновидност на материала на базата на този, просто трябва да бъде с ново име.
    Георги Игнатов:

    Да с нови имена се получи. Много благодаря за отговора.

  • Къде  съм сбъркала?

    Велияна Тонева:

    Здравейте, бихте ли ми казали къде съм сбъркала. Като за начало съм изтеглила приложения от Вас файл и работя върху него. Отворила съм групата на квадратите от дъската и искам да приложа различни материали за белите и черните, но както и да се опитам да ги маркирам (поотделно) все се присъединява един и същи материал и на двата вида квадрати. Използвам начина, който е обяснен в урока, чрез избирането на квадратите от запазената селекция, но пак не се получава. Да не би да има някъде отметка, която трябва да премахна или нещо подобно?


    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    във файла всичко е наред - групата и запазените селекции работят както трябва. Може би използваш различни материали с еднакви имена и за това се получава това объркване ... провери за всеки сличай имената и ако не сработи, опитай в нов файл, който да свалиш от урока.
  • Защо светлината е прекалено силна?

    Ана Апостолова:

    светлината така ми "изгаря" сцената,импортнах готовите светлини и камера и бакграунд,да не е от Active shade-skyline renderer,него ми дава да го заменя с vray-ски само

    Ана Апостолова:

    извинявам се за двойното ми питане :)


    Ана Апостолова:

    изтрих двете светлини отстрани и намалих фронталната на половина,но пак е мнооого светла сцената  

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    проблема не е в светлините (и active shade няма нищо общо в случая) - разминавнето идва от контрола на общата осветеност в сцената - Exposure Control. Когато използваш V-ray, този контрол обикновено е през камерата, а когато използваш Mental Ray, обикновено е през менюто Exposure Control. По подразбиране в Мах няма установен такъв контрол и когато импортираш файл (или го присъединиш с Merge), в който е определен Exposure Control-a, той "не се наследява" във файла - с други думи там където са променени настройките за Exposure във файла който се merge-ва НЕ променят настройките на основният файл (ще видиш повече по темата "Exposure" в следващите уроци за светлини и камери). И така - настройките се намират в менюто за околнатасреда, но можеш да ги отвориш и директно от м. Rendering-> Exposure control ... При теб в случая ако отвориш това меню в табулатора Exposure Control от падащото меню сигурно ще е избрано <no exposure control> , а във файла от упражнението има установен такъв и настройките изглеждата както в прикаченото изображение.
    След като си изтрила някой от светлините, тези настройки няма да са валидни при теб защото те казват "колко от общата светлината и по какъв начин да се използва" (а при теб общата светлина вече е различна) ... , но ще е добро упражнение да се опиташ да намериш подходящи настройки за твоят случай, като променяш само трите параметъра - Shutter speed / Aperture / Film speed.
  • Защо

    Марианна Даверова:

    Това не е към темата, но питам от няколко дни, каква е причината във сцената фигурите да са нормално, а в рендера да са кота пияни моряци. Правени са по един и същи начин във Front Wir.

    Георги :

    Според мен пробвайте  да сложите на фигурите един нов материал Arch & Desighn без да променяте нищо по него и вижте резултата. С файла който е към урока,без да променяте нищо по него, имаше ли някакви проблеми. Материала за фигурите по какъв начин го постигнахте?

    Ивайло Искренов:

    Може би проблема е в самата геометрия - възможно е външната страна на фигурите да са опъката страна на полигоните. Ако е така може да се оправи по няколко начина - от м Rendering-> Render Setup , tab Common -> Force 2 Sided ; или като се трансформират обектите в Editable Poly - селектират се всички полигони - бутон Flip ; или може да се приложи модификатора Normal върху обектите със сложена отметка Flip Normals.

  • Как да реша проблема с прилагането на материали върху фигурите? Макс 2017!

    Mariyan:

    След като приложа материалите върху фигурите докато са в група се получава разминаване в поставения материал... А белия цвят дори не иска да се приложи върху всички бели(1) (поне така изглеждат във Вюпорта) След като рендерирам черните (1) стават бели(3) черните (2) си остават различни от другите черни (работя върху файла, който е с урока)

    Mariyan:

    След като замених офицерите и пешките нещата се понаредиха, но все още ми е загадка какъв е проблема с фигурите.

    Mariyan:

    Съжалявам за излишния въпрос, видях проблема си малко по горе с малко закъснение ;)

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    за да избегнеш този проблем във viewport-a смени от Realistic на Shaded =>

  • Как да set up-нем камерите, светлините и рефлекторите за сцената с шахматната дъска и часовника?

    Betty:

    Има ли упражнение, в което се учим как да set up-нем камерите, светлините и рефлекторите за сцената с шахматната дъска и часовника? При мен в сцената няма светлини и камери, а във файла от урока има. Могат ли да се нанасят материалите върху обектите без да има светлини и камери?

    Мария Жекова:

    Нанасянето на камерите и светлините е засегнато в следващите уроци , но най - общо да , материали могат да се прилагат без светлини и камери. В изготвянето на цялостната сцена материалите са 1во се залагат материалите , ( преди светлини и камери ) , при поставянето на осветлението , може да се наложи да се коригират техните настройки и параметри, спрямо ефекта , който се цели.

  •   Защо прилага един материал на различни селекции?

    Аделина:

    Здравейте! Искам да приложа материали на шахматната дъска. Отварям групата, избирам готовата селекция за белите/черните полета на дъската, проверявам селекцията и прилагам материала, но и слекцията за другите полета приема материала.Грешката се появява и в моя файл и във файла, който свалих под урока. Защо се получава това? Как да приложа материал само на едната селекция?

    Георги :

    Здравейте, Много е вероятно да коригирате и прилагате съществуващия материал. Той е приложен на всички обекти и може би затова така се получава За да направите шхматна дъска: Създайте нов материал с необходимия цвят и селектирайте нужните кубчета и го приложете

    Аделина:

    Здравейте! Правя материали на отделни слотове и след това прилагам. Използвам готовите селекции за полетата на дъската. Когато приложа материала, той се прилага и на неселектираните полета. Опитах да приложа материал върху отделно селектирани обекти, но отново всички полета приемат материала. Единствените полета без материал остават тези на царя и царицата ( които са make unique)

    Аделина:

    Отбелязах всички елементи като make uniqeu, материалът се приложи правилно.