Персонализиране на стартиращите сцени (Custom Templates)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
В този урок ще ви покажа как можем да създадем startup template.
Първото нещо което не трябва е сцена, която да използваме за template.
Аз съм направил такава, която ще бъде приложена към този урок.
Това е сцена, която вече сме използвали.
Има леки модификация в нея.
Можете да я разгледате по-късно.
Тази сцена трябва да превърнем в шаблон.
Това което трябва да направим е да копираме тази сцена.
и да я сложим на място където са другите темплейти.
В случая е в "Programmes files", "Autodesk", "3ds Max 2016", "en-US", "StartupTemplates".
Kопирам тук сцената.
Връщам се в 3D Studio Max.
Отварям "Template Manager".
Tук отдолу има бутон за създаване на нов "template", който обаче в момента не мога да видя.
Тъй като резолюцията е по-малка отколкото може да е минимален екрана.
Ето това е бутонът.
Add new.
Когато кликнете тук се появява вече новият шаблон.
За този шаблон можете да направите кратко описание.
Можете да му зададете име.
Tук може да напишете всякаква информация, която смятате за необходима, при първоначалното разглеждане на шаблона.
Защото този темплейт може да го дадете на друг потребител да го ползва.
Посредством "export" и след това с "import" другия потеребител да си го вмъкне.
Този подсещащ текст е удобен за първоначалното стартиране на работа с шаблона, тъй като обяснява по-детайлно какво точно включва.
Аз няма да се впускам в подробности и ще напиша размерите на обекта, който може да се рендерира в тази стена.
След като направите описанието, може да посочите сцената или самия файл който копирахме.
Намира папката с шаблоните в системата папка на 3D Studio Max.
Тук посочвам файла, който копирахме.
Open.
Тук мога да избера в какъв "workspace" да се стартира.
Оставям го по подразбиране.
Избирам да са запазени настройките на "viewport" и да се използват "user paths".
След като съм готов, избирам "Done".
Нашият "start-up template" се появява, тук в редицата с другите шаблони.
Кликвам два пъти.
Ако сме използвали преди това файл с други размери, ще излиза това съобщение.
В случая избирам мерните единици от файла.
Когато се обнови и заради сцената следва да изтрием тестовия обект и да вмъкнем нашия и направо да рендерираме.
В това видео искам да ви покажа и още една допълнителна сцена, която също ще бъде приключена под урока.
Това е "Custom Lights" шаблон.
Копирам цялата папка.
Слагам я отново в папката "start-up template".
Копирам името "Custom Lights".
и ще го добавя ето тук.
Връщам се отново в Max.
Oтварям "Welcome screen".
Избирам "Open Template Manager" и тук създавам нов шаблон.
Избирам "add new".
Това е новият "template", който се създаваме.
Тук поставям името, което копирах.
Няма да слагам пояснения.
Избирам файла от главната директория на "3D Studio Max".
Избирам файла.
Кликвам на "open".
Прилагам същите настройки и избирам "Done".
Зареждам шаблона в сцената.
Това което съм забелязъл от практиката е, че винаги първоначалното зареждане на сцената да се обнови сцената, трябва да размърдате изгледа.
Аз използвам "pan".
Преди да съм пуснал средния бутон, натискам десния, за да не променям нищо.
По този начин обновявам изгледа.
В тази сцена в параметър колектора, който се стартира с клавишна комбинация "Alt + 2".
Tова са допълнителни контроли за осветлението в сцената.
В стандартната студийна сцена това нещо не е направено.
Ако там натиснете "Alt + 2", "Parameter Collector" там е празен.
Tам нищо не е запазенo по този начин, но това което имаме тук като възможност e анимирани движения на светлините.
По позиции за страничните и горната светлина.
Тук са изкарани и допълнителни параметри за цвета и интензитета на всяка от светлините.
Тази сцена с този "set up" и така събраните параметри могат допълнително да улеснят работата ви при продуктовото рендериране.