Избор на render engine

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
От избора на render engine зависи?
следващият избор на светлини,камери и материали
начина, по който ще моделираме обектите
дали да използваме 3D обекти от друг софтуер
какви модификатори да използваме

Въпроси и отговори

  • Как да ползвам взаимно Mental ray  и V-ray

    Stanislav:

    Здравейте, как мога да ползвам 3d max на един компютър едновременно с Mental Ray настройки , и V Ray настройки, без да си пречат. (защото аз работя с V-ray и всички файловеса записани с него)?

    На приложената снимка съм добавил маса, която е правена с настройки на V-ray във файл с основната сцена на mental ray.
    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за жалост няма как да миксираш нещата по този начин. Ще трябва да избереш един от двата рендер-енджина, В урок 4 от модул 5 е обяснено по-подробно за работния процес и къде се намира рендера в него, но ако предпочиташ да работиш с Vray тази сцена за рендериране на единичен продукт не е трудно да се пресъздаде там - същата геометрия само сменяш светлините и камерата с Vray-ски съответно с Plane light и Physical Camera. 
    Имай предвид че с избора на рендер, вече си избрал с кои елементи и материали да работиш - избереш ли V-ray, използваш неговите материали, светлини, елементи и настройки - Mentalray не го използваш и обратното. Така че това е един доста важен момент, на които трябва да обърнеш внимание.
    Stanislav:

    Работата е там, че до сега съм работил с V-Ray и всичко ми е наместено за него, но сега като уча курса ми се налага да сменя настройките и малко се обърквам.(Аз си мислех че уроците са с V-Ray). Основно искам да знам има ли проблем, ако отворя нов файл наместя го с Mental ray (докато се уча). А после ако се налага, пак чрез нов файл да сменя на V-Ray?

    Ивайло Искренов:

    Няма как да направиш целия сетъп на сцената за Mentalray и да я използваш  с Vray, Няма как да очакваш добри резултати, а пък и имат някой абсолютно несъвместими елементи. След моделирането, започва сетъпа на сцената със материали, светлини и камери - за съответният рендер енджин.

    Ако искаш да бъде активен Mentalray като текущ рендеренджин, от менюто Rendering->Render setup-> първият табулатор Common -> последният ролаут Assign render -> бутона с трите точки и от списъка го избираш. Така съответно можеш да върнеш и Vray. 
    Stanislav:

    Благодаря! А искам да попитам , ще правите ли уроци за V-Ray ?

    Ивайло Искренов:

    Vray е отделен рендер, и темата за него също е доста обширна ( и интересна :) ), тъй като използването му предполага малко по-различен работен процес, плануваме да бъде отделен като отделен курс, където да се съсредоточим  върху неговите елементи и основно върху неговите преимищества.

    Stanislav:

    това е много добре. Ще се запиша и на него.

  • Може ли 3D Max 2013 с Mental Ray   и   3D Max 2014 с V-Ray  ???

    Станислав Неделчев Иванов:

    Мога ли да си инсталирам примерно 3д макс 2013 и да сложа рендер енжин Ментал рей, и да инсталирам 2014 на който да сложа В-рей ? Ще си пречат ли двата енжина? 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    няма никакъв проблем да имаш на един компютър няколко различни версии на Мах с различни рендер-енджини. Всяка версия си прави собствена папка и собствена файлова организация и не си пречат. 
    Станислав Неделчев Иванов:

    Благодаря ти много !



  • Защо на версия 2012 не ми излиза ментал рей за Active Shade?

    Станислав Неделчев Иванов:

    инсталирах си макс 2012 но не ми излиза на Active Shade нищо ??

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    този списък е празен защото за версия 2012, единственият избор е Scanline ActiveShade renderer. iRay ActivShade за Max 2012 става активен със "Subscription Advantage pack". Така че има вече избран рендерер, и ще се убедиш в това когато опиташ да рендерираш в ActiveShade mode,но този Scanline има мнооого ограничения, който можеш да видиш тук :
    http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-6430FB35-2232-4451-945A-C1EBD7080243.htm,topicNumber=d30e419872
    затова, може би е по-добре да използваш рендериране на регион вместо ActivShade или версия 2013 Design.
    Миглена:

    Здравейте, аз съм с версия 2016 на макс и в менюто за Active Shade имам избор между Default Scanline Renderer, NVIDIA iray и NVIDIA mental ray. Кое ще ми препоръчате да избера ? Благодаря ви :)

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за момента може да избереш Mentalray, по-късно ако решиш може да тестваш и iray.

  • Как да си оправя програмите ?

    Станислав Неделчев Иванов:

    Инсталирах си 2014 и си работих с нея , днес си инсталнах 2012 и исках да си я настроя с ментал рей, но забелязжам че по подразбирне са ми се променили всички файлове да се отварят с последната инсталирана програма 2012.Искам да ползвам и двете сами за себе си 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    След  инсталацията на втората версия на Мах, (която при теб е 2012), просто автоматично се е променила файловата асоциация в операционната система, като за файловото разширение .мах, Windows намира няколко програми с който да ги отвори и избира последната инсталирана. Но двете версии работят независимо една от друга и можеш всеки файл да го отвориш с която избереш от двете програми (през програмата с команда Open, или с влачене и пускане на файла в работния прозорец на Мах -> Open. Ако искаш да промениш версията на Мах, с която по подразбиране да се отварят файловете, тогава кликни с десен бутон върху някой Мах файл, избери Open With ..., и от този списък с програми избери версията която желаеш, ако тя не присъства в списъка използвай бутона Browse, за да намериш стартиращият файл на Мах (2014 в случая). Сложи отметка на "Always use the selected program ...) -> Ok
  • Защо във версия 2012 в редактора на материали имам допълнителен ролаут mental, мага ли да го прилагам при създаването на материала? 

    Ирина:

    Смених пресета и скайна,обаче след рестартирането на MAXа стана в този вид: маркирани Max.mentalray и DefaultUI , или не трябваше да променям?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    за смяната на присета (скина) на 3ds Max, няма никакъв проблем да го правиш - дори приложи ame-dark и ame-light, за по-осезаеми промени в цветовата схема.
    За ролаута mental, aко става въпрос за "mental ray Connection", това е възможност за промяна на някой параметри на материали, който не са "стандартни" за mentalray. Тези параметри сигурно няма да ти се наложи да ги променяш въобще. Ако използваш стандартните типове материали за Мах и Архитектурните на Autodesk няма да имаш никакви проблеми да ги рендерираш с mentalray.
    Ирина:

    Благодаря!!!

  • Георги :

    Ако имате само един обект, според мен, най лесно е да замените материала. Създайте си нов Arch + Desighn mat. и го пуснете върху обекта. Настройте си текстурите наново и готово. Предполагам обаче, че ще трябва да променяте материал на няколко обекта наведнъж или на цяла сцена може би. По лесен начин е да използвате някой скрипт, който в случая много ще ви улесни живота, а по вечето са безплатни и се свалят без всякаква регистрация. Във ScriptSpot по ключова дума "Material converter " излизат разни предложения. Трябва само да си изберете някое. На мен лично ми допадна ТОВА предложение, но може да изберете нещо друго.

    Maria:

    много Ви благодаря ,ще пробвам и ако не се получи пак ще пиша

  • Трябва ли да избера Mental ray задължително?

    Me:

    Здравейте,

    Разбирам че това да избереш сега рендер е много важно занапред, затова въпроса ми е тъй като искам да използвам V-ray за рендер, по-добре ли ще е от този урок нататък аз да премина към курса за рендиране с V-ray и да не гледам и разучавам уроците ,свързани с Mental ray напред, или е добре да изгледам тях първо и след това да премина към другия курс? Ще се объркам ли, ако започна с Mental ray, и после с V-ray или ако оттук нататък използвам курса за V-ray ще пропусна ли неща от програмата като цяло.. дано успях да обесня какво ме притеснява .. :/

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    хубаво е, че на това ниво се замисляш и го решаваш това, тъй като найстина е важно занапред. Има различия между двата рендер енджина в доста от основнит енасоки за работа- светлини, материали, настройки ... Въпреки това, съвета ми е да изгледаш този курс до край, дори и само информативно, тъй като след това ще видиш колко много общи неща има в структурата и типа на отделните различни обекти между двата рендер енджина. Още повече, до края на курса има и неща, който са общи и основни и са свързани с Мах, който също могат да ти бъдат полезни. Относно структурата на материалите в курса с Mental ray разглеждаме Arch&Design материала по подробно, на който ако познаваш свойствата, може много лесно с проста логика да прехвърлиш знанията си върху V-ray материалите. Същото е и за осветлението. Основната разлика, ще бъде в настройките на рендера, но в курса по V-ray са разгледани много подробно всички настройки с нагледни примери, така че там ще видиш повече за това и как да се избират и как да се използват настройките. Нещата са много аналогични и не би трябвало да се объркаш, а и няма лошо да познаваш и малко от Mental ray. Съвета ми е да си довършиш този курс и след това да се прехвърлиш на курса по V-ray. Ако имаш други въпроси и има нещо друго неясно, продължи темата тук и ще се опитаме да поясним отново нещата и да помогнем.

  • Защо не се получава да сменя по подразбиране типа на материала да е Arch&Design?

    Betty:

    При мен не се получава да сменя по подразбиране типа на материала да е Arch&Design. За render engine съм избрала както във видеото Mental ray, сменям на Max mentalray и ame-light, но когато рестартирам и проверя материалния редактор тип на материала по подразбиране е Physical Material, а Customize -> Custom UI and Default Switcher е DesignVIZ.ART - DefaultUI и не се променя колкото и пъти да опитвам.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, пробвай да рестартираш самият материален редактор от м Utilities - Reset Material Editor Slots.

    Betty:

    Пробвах това, но не се получава, стои си Physical Material. Колкото и пъти да му давам да е Max.mentalray, след рестартиране винаги се връща на DesignVIZ.ART

    Ивайло Искренов:

    След като приложиш Mental Ray като текущ рендер енджин използвай бутона Save as Defaults в същото каре и в Custom UI and Default Switcher ще се появи Max.mantalray. След като избереш от там типа на изгледа - аветъл или тъмен, рестартирай материалният редактор и след това и Мах.

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, за момента може да избереш Mentalray, по-късно ако решиш може да тестваш и iray.

    Миглена:

    Малко със закъснение отговарям - Благодаря :-)

  • Защо версия 2019 няма MentalRay?

    Radka:

    Здравейте! В началото на курса от линка който сте прикачили в 1 модул пробвах да инсталирам програмата, но нямаше версия 2014, затова реших да сваля 2019. На този урок обаче виждам че 2019 няма Mental Ray като renderer engine. Бих ли могла да инсталирам Mental Ray от някъде безплатно?

    И когато отварям ваш файл, програмата ми задава опция дали да конвертирам файла в ART renderer engine. До какво би довело това?

    Благодаря!

    Radka:

    Ако инсталирам версия 2017 или 2018 на 3ДС Мах дали те ще имат Mental Ray? Благодаря!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, MentalRay в последните версии на Мах е премахнат и е отделен плъгин вече, който е платен и не се разпространява безплатно с програмата, както беше преди. Ако работиш на по-новите версии на Мах те съветвам да гледаш курса за Мах с Arnold - това е рендеренджина, който сега се разпространява безплатно с Мах.

    Radka:

    Благодаря! Свалих версия 2017 и там го има!

  • Как бих могла да върна старият изглед?

    ИЗабела:

    Имам проблем след изпълнение всико, посочено във урока и запаметяване на новият рендер, материалният редактор ми изглежда така и нямам сферите като преди? Моля, някой да посочи как бих могла да се върна в обичайният изглед?

    Георги :

    От менюто горе в ляво " Modes" избирате Compact за да ви се появят сферите както преди. В момента сте на Slate Material Editor. или От бутона на материалния редактор натискате на стрелката и избирате иконката на компактния материален редактор.

  • Какво?

    Nikola Fotev:

    Какво точно представлява материала Arch and design? Защо не избираме един от другите материали на mental ray, а точно него? Заради самите настройски ли? Какво му е предназначението?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, избираме Arch and design тип на материала, тъй като той е най-универсалният и с него могат да се направят повечето типове материали. Има всички необходими параметри, с които да се контролират параметрите и свойствата на материала относно цвят, рефлекция, рефракция, неравности по повърхността и т.н. Другите типове материали се използват по-скоро когато с този материал не може да се направи нещо или е прекалено трудно да се нагласи. Всеки рендер енджин има по един такъв тип "универсален" (стандартен) материал, който се използва в повечето от случайте.