Работният процес и материалите

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Може ли

    Ана Апостолова:

    ако една сцена е почната с Vray,по някое време да се смени рендера с ментал рей,защото с Vray рендерирането ми става много,много бавно със или без светлини и камери на  мин.резолюция.Ще трябва ли всички материали да се правят наново?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    по принцип може да се конвертират различните материали за различни рендер-енджини. Ако не си използвала елементи на V-ray (материали, светлини ... ), а имаш само обекти, не е необходимо да правиш нищо - просто сменяш рендер-енджина. За да конвертираш материалите, може да опиташ с този скрипт :
    http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/material-converter-v0-98b
    Само информативно искам да добавя още три много важни неща - 1) ако смениш материалите, за да се рендерира правилно, ще трябв ада смениш и светлини и камери (за което може да се наложи да ползваш друг скрипт; 2) - след конвертирането може да има материали, които да изглеждат "малко по-различни" при рендерирането с друг рендер; 3) времето за рендериране с V-ray (освен, че зависи от хардуера който ползваш, което е в сила за всеки рендер-енджин ), много зависи с какви настройки е и как е оптимизиран. Винаги става въпрос за баланс между време и качество. Една и съща сцена може да се рендерира за 5 мин. и за 5 часа. 
    Сайта от който ще изтеглиш скрипта е много полезен, разгледай го и може и други интересни скриптове да намериш (който да споделиш с нас :)  )
  • Защо ми излиза това съобщение "V-Ray warning: Performance loss: dynamic memory limit too low"?

    Ана Апостолова:

    Здравей,незнам къде да постна този въпрос затова питам тука отново...... когато рендвам пак с Vray ето това съобщение ми се появява като error "V-Ray warning: Performance loss: dynamic memory limit too low" ,та въпроса ми е каква може да е причината за това....

    Ана Апостолова:

    ииии файла ми е много голям 460МБ,незнам дали е нормално...

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    от табулатора Settings на V-ray, пробвай да увеличиш лимита на Ram паметта която е "позволено да използва (1). За операционната система и други малки работещи неща по време на рендера около 2GB ще стигнат, затова например аз имам 16GB RAM и в това поле пише 14000 (в МВ е размера). Също така може да сложиш отметка на Low thread priority (2), за да може да не ти забива съвсем компютъра ако тръгнеш да правиш нещо по време на рендера. Ако ползваш процесор на Intel - сложи отметка на Use Embree (3) за допълнително ускоряване на процеса.

    Росица:

    Здравейте, може ли да обясните как да задам повече памет за версия 2013. В началото нямаше проблем,но сега е доста бавно и дава грешки.

    Благодаря

    Ивайло Искренов:

    Здравей Росица,
    коя версия на V-Ray ползваш?

    Росица:

    Здравей, използвам Mental Ray, но при опит да задавам материали, ми се появява грешка, че нямам достатъчно памет.

  • Може ли...

    Габриела Панайотова:

    Здравей, Искам да попитам дали може ли да покажете варианта, в който Import-ме 2D файл от Autocad и го превръщаме в 3D модел в 3Ds Мах? И също така може ли да започнем в 3Ds Max първо с 2D чертеж, както при Autocad и след това да започнем да издигаме в 3D? И ако може, как да чертаем 2D Обекти и да ги преместваме с точни разстояния и размери? 


    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    разгледай този линк на подобен въпрос за файловете от AutoCAD :
    http://aula.bg/question#id-104000000001
    В модул три са разгледани някои от основните модификатори - най-често използваният за превръщане на 2D обект в 3D е Extrude.
    Във втори модул може да прегледаш отново урока за преместване - там е обяснено преместването на точно разстояние. Също така има урок за точното измерване.
    Чертането в Мах не е застъпено сериозно, а по-скоро се залага на успешно модифициране с модификатори и допълнително моделиране на входен файл от CAD софтуери като AutoCAD. Тук постигането на формата е малко по-различно, може да прочетеш допълнително и тези теми :
    http://aula.bg/question#id-107968000001
    http://aula.bg/question#id-115520000001
    Разгледай тези неща за сега, пробвай нещо и ако не се получава пиши тук и ще помагаме
    Габриела Панайотова:

    Благодаря, ще се пробвам, аз сега се упражнявам с едни вити стълби и засега се справям, но не успях от Autocad да ги започна, а директно наново ги направих в Max, т,е, Autocad-ския файл не ми помогна особено. Когато Import-нах файла в Мах, исках някой от линиите да ги изчертая наново директно върху Аutocad-ския файл, но тогава не ми работи Snap функцията и не знам дали го изчертавам точно.

     От линковете, които сте ми постнали отварям само последния с вилицата. 
  • Могат ли 2D рисунки от Illustrator да се превръщат в 3D обекти в Max и с кои модификатори става това?

    Betty:

    Могат ли 2D рисунки от Illustrator да се превръщат в 3D обекти в Max и с кои модификатори става това?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Бети, от Illustrator най-често се импортират криви, който след това могат да се профилират с Модификатори като Sweep, Bevel profile ... а тези който се импортват за да станат 3D обекти, върху тях може да се използва Extrude модификатора, но имай предвид, че обема който получаваш ще е просто издължаване на контура. За получаване на реалният обем, може да се използват импотнатите референции и да се моделирт обектите в Мах.