Основна тестова сцена

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Основната тестова сцена е за предпочитане да се използва когато?
рендерираме единичен обект или експериментираме с нови материали
рендерираме интериор
рендерираме екстериор
моделираме нов обект

Въпроси и отговори

  • Как се задава сцена за рендер?

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Здравейте, гледах уроците до края - за светлини и камери, но никъде нямаше описание как се сетва сцена за рендер. Затова задавам въпроса тук. 

    Моля за малко подробности - когато рендерираме единичен обект какво да позваме като рефлектор, какви светлини са подходящи? Правим ли plane?
    Също може ли повече информация за рендване на интериорна сцена от стая - трябва ли да има таван за дневна сцена, явно рефлектора са стените. А ако целта е интериор на вечерно осветление - какви светлини трябва да се сложат - има ли система за дневно осветление, как да се оформи сцената? Работя с МАХ 2014.
    Благодаря - Ралица
    Ивайло Искренов:
    Здравей Ралица,
       Въпроса който задаваш е много хубав и съм сигурен че е интересен и на други хора във форума. За жалост обаче отговора не е толкова кратък и прост, но все пак ще се опитам да поясня още малко темата. 
     За различните типове сцени има различни методи и похвати за тяхното визуализиране. Разбира се има и общи принципи, който могат да се спазват, но като цяло set-up-ите са различни. Това значи че в зависимост от типа на проекта който визуализираме имаме различни изисквания към светлини, материали, настройки на рендера и т.н. Именно по този повод в курса, който изцяло е посветен на рендерирането - „V-Ray Рендери за 3ds Max” сме разделили процеса на 4 основни „зони” -1- теория,  основни настройки, термини … / 2- рендериране на интериори / 3- рендериране на екстериори / 4- продуктово рендериране. Във всяка от темите има по нещо специфично … Основният стремеж обаче е да сме максимално близо до представянето на реална обстановка, пример – когато рендерираме интериор използваме външно осветление (от някаква дневна система), ако има вътрешно осветление което трябва да се вземе под внимание; когато правим екстериор използваме отновно дневна система; когато рендерираме продукти, имаме студиина постановка, която е може би изцяло взаймствана от предметната фотография. 
    Конкретно за въпросите който имаш :
       „Когато рендерираме единичен обект какво да ползваме като рефлектор, какви светлини са подходящи” – най-разпространеният вариант е с използването на L-образна равнина с плавен преход между рамената. Друг похват е използването на „Light Box” – ” Палатка за предметна фотография” (можеш да направиш малък Google Search да видиш как изглеждат и да се опиташ да ги симулираш, както и можеш да видиш директно изпълнението в модула за продуктово рендериране с V-Ray). Избора на светлини до голяма степен зависи от целта която искаме да постигнем – относно колоризирането, мястото на отблясъците, тяхната големина / интензитет и като цяло тези неща зависят от вида който искаме да придадем на обекта (заедно с frame-инга и композицията на изображението)
       „Трябва ли да има таван за дневна сцена, явно рефлектора са стените” – забелязал съм че при рендерирането на интериори е масова практика да се маха тавана или да се слага голяма площна светлина, която да осветява цялата сцена. Аз също използвах подобни похвати, преди да разбера, че проблема не е в количеството светлина, а в това как контролираме exposure-а. Фотографският метод за контрол на осветеността отново доказва че е N1 :) . Използсваме GI така че не само стените са рефлектори, но и всички обекти в сцената.
       „А ако целта е интериор на вечерно осветление - какви светлини трябва да се сложат” – отново имаме различни варианти. Може да използваш дневна система и да промениш позицията на слънцето към залез, но може би по-често използваният вариант е осветление базирано на изображение (просто трябва да си избереш подходящ HDR) … или може да съчетаеш и двата варианта. Въпроса е да получиш резултата който искаш, няма значение как :)
       Съжалявам ако не съм бил достатъчно конкретен, но се надявам да разбираш, че въпроса е доста обширен и няма „универсален” метод.

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Благодаря много за подробния отговор, хубаво е и че се говори повече в курса по V-ray, който започвам скоро.

    силвия:

    Какъв тип светлина трябва да използвам? Здравейте, не ми се получава добре светлината при моделиране на открит обект във фоайе на търговски център? Какъв background и светлини трябва да използвам за да се получи реалистичен изглед?