Основи на полигонното моделирането – подобекти и методи за селектиране

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кой от изброените подобекти за селектиране не се отнася за 3D обект ?
Vertex
Edge
Border
Segment

Въпроси и отговори

  • Как да селектирам само предните сегменти на даден обект?

    Георги Игнатов:

    Здравейте, Създал съм елемент куб / Box, без да е разделен на полигони, който е превърнат в редактируем обект. Искам да селектирам само предните два сегмента. Сложил съм отметка на  Ignore Backfacing. Обаче като селектирам двата вертикални сегмента във вюпорт Front , се селектират и задните. Как мога да селектирам само предните сегменти? Благодаря

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    Ignore Backfacing работи на следният принцип - селектира само видимите елементи. Когато си в ортогонален изглед, Мах приема задният ръб също за видим, защото напрактика не е невидим ... ако смениш фронт с перспектив ще видиш, че ще сработи, защото перспективните съкращения ще гарантират, че задният ръб не се вижда отпред. 
    Само за експеримента - пробвай как работи Ignore Backfacing със сфера.
    Конкретно за случая може да смениш метода на селектиране от Crossing на Window (иконката до командата Move), и с първата правоъгълна селекция в Тор да селектираш само предният ляв ъгъл, задържаш Ctrl и с още една такава селекция за предния десен ъгъл ще получиш маркирани само двата вертикални ръба. А най-лесно е да кликнеш с задържан Ctrl директно върху ръбовете, който искаш да маркираш.
  • Георги :

    Обекта ви е конвертиран в Mesh (Editable Mesh). Не съм много сигурен, но мисля че там няма Border и съответно Cap. За да затворите тези полигони според мене единия начин е да конвертирате обекта в Poly и после с Border.

    По лесния начин сякаш е да добавите модификатор Cap Holes който автоматично ще затвори лисващия полигон.

    Виолета Иванова:

    Благодаря

  • Ивайло Искренов:

    Здравей, конвертирай обекта в Editable Poly, а не в Editable Mesh и ще може да използваш тези команди.

    Виолета Иванова:

    Благодаря :)

  • Как да променя размера на борда?

    Valia_K:

    Здравейте, Опитах да моделирам кухненска мивка. Започнах с Box, заоблих ръбовете с Chamfer и накрая приложих Turbosmooth. След това прецених, че бордове 1,2,3 са твърде широки и искам да ги направя по-тесни. Как може да стане?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, селектирай най-външните ръбове на фигурата и ги скалирай навътре, както е показано на прикаченото изображение.

    Valia_K:

    Благодаря за отговора. Пробвах този вариант, но след като съм използвала Chamfer, като прибера ръбовете, отдолу остават едни "израстъци", които не зная как да прибера.

    Опитах да ги маркирам и да прибера и тях, но се изкривява долния ръб (2). Може би нещо съм объркала при използването на Chamfer, но не зная какво.

    Никола Петров:

    Ивайло е написал: "...най - външните ръбове..." Ръбовете се маркират последователно с бутона Ctrl. Лек ден и успехи!

    Valia_K:

    Точно това направих, г-н Петров, но като прибера тези ръбове на борда, отдолу остават ръбове, които са генерирани от заоблянето на ръба между борда и коритото на мивката. Опитах да селектирам и прибера и тях, но се получава изкривяване на формата на обекта. Пробвах няколко различни селекции - в някои случаи ми изчезваше външната стена на коритото на мивката или, погледнато отдолу, борда и стената на мивката ставаха почти в една равнина, т.е все едно няма борд. Или долния ръб на борда се прибира на нивото на стената, а горния е където трябва, тоест борда няма обем, а е само линия. Това е сравнително прост обект и мога да започна отначало, но невинаги ще е възможно. Затова ми се иска да разбера дали могат да се правят корекции след направени трансформации (в случая Chamfer) и как това да стане, така че да се получи правилната форма.

    Никола Петров:

    Chamfer-а направете СЛЕД като установите новите размери! Ето какво се получава и при мен: Разделете по височина кутията на три сегмента. Изберете Convert to editable poly. Маркирайте последователно ръбовете и ги намалете според желанието

    Никола Петров:

    Дано се вижда добре! Показани са новите размери и може да правим заобляне. Надявам се да помогна и дано е това, което се иска! Ако има проблеми, пишете! ( не съм работил отдавна и си припомних някои неща, благодаря!) Лек ден и успехи!

    Valia_K:

    Благодаря

    Никола Петров:

    И нещо от мен

    Никола Петров:

    Една друга мивка Лек ден и успехи!

  • Как в Max 2017 да изпълня следната настройка Views -> Viewport Configuration -> Visual Style & Appearance -> Lighting and Shadows -> Default Lights Follow View AngleНямам Tab Visual Style & Appearance?

    Betty:

    Как в Max 2017 да изпълня следната настройка Views -> Viewport Configuration -> Visual Style & Appearance -> Lighting and Shadows -> Default Lights Follow View Angle Нямам Tab Visual Style & Appearance.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, виж прикаченото изображение =>

  • Защо  ''border''   не ми работи, както в учебното видео по което  се уча ?

    Йордан:

    Защо ''border'' не ми работи,както в учебното клипче по което се уча ?

    целта ми е да хвана тези линии и после да натисна '' cap'',но не знам защо когато цъкна на бордер много често не мога да селектирам това което искам ... в момента с border, нищо не мога да селектирам по тази Кана, а на клипа се получава!!!

    Йордан:

    гледах клипа отново и видях,че тя делитва полигона вътре,но след като натисна cap при мен се получава криво капаче!!! Дали е от това,че мойте линии не са подравнени правилно ?

    Благодаря и се извинявам!