Вградени архитектурни обекти и растителност (AEC and foliage objects)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Кой от изброените обекти не е от типа AEC ?
foliage
helix
railing
wall

Въпроси и отговори

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    ако за създаването на стените сме използвали инструмента "Wall", тогава може автоматично да вградим стандартни врати и прозорци в тях. Това става по следният начин :
    1 - включваме опцията за прихващане на точки - 3D snap
    2 - избираме стандартен архитектурен обект - например Pivot Door
    3 - с активираната вече команда snap изчертаваме вратата в някой ъгъл, така че да е прихваната точка от стената - за момента няма никакво значение къде точно е вратата, със следващата стъпка ще го корегираме
    4 - вече вратата е изчертана в стената и сега преместването и по основните оси ще води до динамично изменяне на стената и където и да я отворим, ще видим, че всъщност има отвор
       Ако използваме готови 3D обекти (врати и прозорци), можем стената да я превърнем в ProBoolean обект  и след това да "извадим " от него стандартен примитив с размерите на вратата например, на съответното място и да сложим нашият готов обект там. Повече информация за булевите обекти има към средата на трети модул.
    Александра Ганова:

    Много благодаря за отговора!

    Лилия:

    Здравейте!
    За съжаление не ми стана ясно как мога да задам дължини на стените,ако чертая стая различна от квадрат форма.Разбрах за задаването на дебелината и височината на стената,но не мога да разбера как да изчертая стая,като започна от една точка и чертая според размерите,които имам стена по стена според размерите докато не затворя стаята.Или трябва ли да ги чертая по отделно и след това да го съединявам.Има ли значение това за по-нататъшната работа когато поставяме материалите и искаме да са с различни цветове?
    Имам и втори въпрос за вратите и прозорците...Защо не мога да ги чертая на всички посоки,а само в една посока?

    Mihaela:

    Защо, въпреки спазвам всички указания за изчертаване на врати и прозорци стените ми не се разпробива. Когато дам % на open се вижда стена. Изчертавам ги с включена опция 3d snap, чрез долепване. Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здравей Лилия,

    за практическото създаване на стените според мен лично е по-удобно да се използва "подложка" (CAD чертежа) на самото помещение, отколкото да се използват стандартните архитектурни примитиви. Това е така, защото в много от случайте архитектурният план вече съществува и основата на стените вече е изчертана. много е удобно в CAD чертежа предварително да са подготвени нещата - всички контури на линиите, който описват стените да са затворени полилинии, за да може след това безпроблемно да се екструдват в Мах. Импортнатият чертеж може да послужи и за snap точки ако използваш инструмента за вградени стени "Wall" (тава е първият начин за определяне на дължината на стената :) ). 
       Ако използваме Wall и искаме да създадем стената по координати, това става, когато стартираме командата Wall, от roll-out-a Keyboard Entry. Въвеждаме първоначалните координати на стартовата точка на линията която ще опише стената и избираме Add Point. Въвеждаме следващите координати => Add Point (разгледай прикаченото изображение). 
       Когато се стигне до използването на материалите за тази стена ти препоръчвам да я конвертираш в Editable Poly и да работиш с нея като със всеки 3D обект. Можеш да Detach-ваш отделни части и да ги премоделираш и преместваш, да им слагаш модигикатори за текстури и т.н.
    Ивайло Искренов:

    Здравей Михаела,

    за да може да сработи "обединяването" на двата архитектурни примитива стена и врата (например), трябва : стената да е от типа Wall (не EditPoly) / когато изчертаваш вратата е хубаво да е активна командата snap и при изчертаването и да спазиш дебелината на вратата ... направи я със снап с размерита на цялата стена - така със сигурност ще имаш характерни точки за захващане, а след това корегирай размера на вратата от modify panel-a.  
    Mihaela:

    Като задържа бутона snap излиза подменю, кои отметки да поставя там?

    Ивайло Искренов:

    В случая може да оставиш само Vertex и End Point.

    Mihaela:

    Много благодаря. Спазвам всичко, но не мога да разбера защо не се получава. Да не би да е защото използвам някакви мой стари сцени?

    Ивайло Искренов:

    Добавихме нов урок по темата, във втори модул - ",Допълнителни вградени архитектурни обекти (Walls_and_Doors)", в който ще видиш практическото изпълнение и решението на проблема.

    Mihaela:

    Много ви благодаря! Изгледах го вчера много е полезен и подробен. Благодаря.

  • Георги :

    Здравей, За точно въвеждане на координати на линия може да се използва Keybord Entry които се намира в най- долната част на менюто за линия. Честно казано, това едва ли е най-удобния начин за въвеждане на координати на линия в 3DS Max. Какъв е принципа. Горе долу подобно е на задаване на относителни координати. За да начертаеш един квадрат с размери метър на метър задаваш първа точка 0 по Х и 0 по У .Натискаш Add Point.  Втора точка 100 по Х и 0 по У. Натискаш Add Point. Трета точка 0 по Х и 100 по У.Натискаш Add Point.  И последна точка 0, 0. Не знам дали този метод е удачен за чертане на по сложни задачи. Може би е по подходящо да се импортнат от друго приложение като аутокад или подобно. Ако все пак държиш на метода на адрес  http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/miauus-polyline  има един много подходящ скрипт за целта. За съжаление скрипта не е безплатен, автора му иска  мисля че 15 евро. Аз лично съм търсил "народна" версия но точно за този скрипт не успях да намеря.

    За ръчно премащабиране на какви да е обекти най-удобно според мен е да използваш бутон F12. От менюто което ще излезе можеш да зададеш мащаб само по X само по У и  само по Z, както и процент за целия обект който мащабираш. Същия  бутон F12 работи и за другите бутони, преместване и завъртане. Там също можеш да зададеш точни стойности.
    Георги :

    Съжалявам, отговора е за долния въпрос

    Георги :

    За стена има също въвеждане на координати по Х и У . Там обаче е предвидена още една възможност: Pick Spline нещо като "посочи линията".  Можеш предварително да си построиш от линия контура на помещението, после да зададеш параметрите на стената, нейната височина и дебелина и с бутона  Pick Spline помещението ще се "построй" наведнъж. Това според мене е сравнително много удобен метод ако ще използваш стените на макса.

    Antonina:

    За построяване на обекти за архитектурни визуализации стените на макса ли е по-добре да се ползват, или extrusion-и?

    Ивайло Искренов:

    Зависи - въпрос на работен процес и избор. За много хора е лесно и удобно да използват Wall и AEC objects. И наистина, в много случаи са лесни и удобни,защото са прости. Аз лично предпочитам да използвам "подложката" от AutoCAD, да екструдвам линиите и да ги конвертирам в Editable Poly.Така имам по-голям контрол на отделните повърхности и след това ми е по-лесно да работя с материалите за отделните стени. Също така вградените врати и прозорци са ограничени типове и за тях също предпочитам да работя с 3D обекти от библиотеки. Предполагам, че в случая е както свикнеш и както по-лесно и по-бързо го правиш.

    Antonina:

    Благодаря!:)

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,
    за да промениш размерите на вече създадена стена, селектирай ниво на селекция Segment, селектирай отделна част на стената или цялата стена и промени съответният параметър (виж прикаченото изображение).

    Лиляна Митева:

    Благодаря за отговора, ще го пробвам веднага :)

  • Как да добавя размери и ъгъли на вече изчертани обекти?

    Daniel:

    Как да добавя размери и прави ъгли на стените които съм изчертал?

    Георги :

    Реално в 3ds Max няма такава възможност. Това е програма по скоро за визуализиране на идеи отколкото за чертане. Ако искаш да получиш чертеж с размери разгледай Аутокад. Все пак за 3ds Max има една добавка която може да слага оразмерителни линии в сцената [DIMaster(http://www.scriptspot.com/bobo/mxs9/DIMaster/) е безплатен и свободен за сваляне скрипт. Можеш да слагаш разни оразмерителни линии, мултилидъри, ъгли. Но не е много удобен за използване в среда на 3дс макс. Поне на мене. Друга опция е да кспортнеш сцената в друго приложение и там да я оразмериш. Като пример в Скетчупа:

    получава се сякаш доста по ясно като чертеж. И е по лесно за работа

    Daniel:

    Благодаря.

  • Как да инсталираме DIMaster II  в 3D MAX 2015?

    Hristo Gyuzelev:

    Привет, използвам мястото да вмъкна едно малко допълнение в исталирането на DIMaster. Аз съм с 3D MAX 2015, и още с инсталирането се сблъсках с малки проблеми, като промяна на пътя на файловете и липса на икони в толбара на DIMaster. В 3D MAX 2015 се инсталира по следния начин: - от rar файла DIMaster паппка PlugIn копираме съдържанието в C:\Program Files\Autodesk\3ds Max Design 2015\plugins - от rar файла DIMaster паппка MacroScripts копираме съдържанието в C:\Program Files\Autodesk\3ds Max Design 2015\MacroScripts Проблема с невидимите икони се решава, като : - от rar файла DIMaster паппка Icons копираме съдържанието в C:\Users\USER NAME\AppData\Local\Autodesk\3dsMaxDesign\2015 - 64bit\ENU\usericons Плъгина върши страхотна работа и може да се свали от тук http://www.scriptspot.com/bobo/mxs9/DIMaster/ Толбар се прави : - в 3D MAX 2015 / Customize / Customize User Iterface.../ Toolbars / от падащото меню Category/ DIMaster/ и от прозореца Action влачим иконите към празния толбар. Използването на плъгина става по следния начин. След активиране на плъгина натискаме 3D Snap / в зависимост как е настроен 3D Snap измерва от точка доточка, ръб и тн./ появявасе и меню с допълнителен контрол над обузначенията.

    Ивайло Искренов:

    Много полезно, благодаря за споделената информация :)

  • Как да приложа материали на прозорец без да превръщам  създадения прозорец в Editable Poly?

    модул97:

    Здравейте, След изчертаване на стени и поместването в тях на прозорци следва прилагането на материалите,но.. Това, което аз правя е да превърна прозореца в editable poly и селектирайки определени полигони да приложа стъкло. След това селектирам само рамката и прилагам дървен материал за дограмата. Проблемът е, че след превръщането на обекта в editable poly, той вече не се разпознава от стената като отвор. Грешен ли е подходът ми? Благодаря предварително за отговора!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, по принцип няма нищо погрешно в подхода ти. В самият обект елементите са разделени по Material ID's автоматично - например в Fixed Window ID=3 е стъклото (може да провериш всеки елемент кое ID е като трансформираш един обект в Editable Poly и в ролаута с настройките в Polygon:Material ID's срещу Select ID пишеше последователно 1 и кликвас на бутоба Select, 2 и кликваш на Selekt, 3 ...) и след това използваш Multi/Subobject Material и за съотверното ID прилагаш материал. Отнема време този подход, за това може да пробваш с библиотеки с готови архитектурни обекти ... не е и толкова страшно че стената не е интерактивна, конвертирая си я в Editable Poly и премести вертексите да паснат на прозореца :)

    модул97:

    Благодаря много, получи се доста по-удобно с използването на Multi-sub- object material.