Populate

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Здравейте в това видео ще ви покажа един от новите елементи 3D Studio Max 2014 който се нарича populate тази новост има за цел лесно и бързо да добавя персонажи във вашата стена които да са анимирани и да могат лесно и бързо да се добавят и този процес отнема много време А какво точния в предвид по-лесно да го покажем отколкото да го обясняваме и така за да имаме достъп до тази функция трябва да отворим graphite модели като или риба на на 3D Studio Max като ставаше от ето този бутон и опцията за която говорим по билет всъщност е последният табулатор от дивана Първо трябва да дефинираме пътеката или пътя по който ще ходят хората които ще добавяме и това нещо става с Ето този бутон Create Flow клипове днес виждате Как е курса да се промени в стената сега докато активна тази команда междувременно са активни командите и Пан и rotate Как може да продължим да навигираме в стената и тази команда все още не е активна за да добавим пътеката по която ще вървят нашите хора първо кликвам веднъж нищо не плача просто кликвам и също кликване ще определя следващата точка от пътеката ще кликна Ето тук черните линии които виждате в момента Отгоре са пътищата по които ще се движат хората Ако обаче направим прекалено остър завой и тези черни линии изчезват Това значи че по тази крива линия не може да се симулира движение на хората Ето сега в момента няма да може тълпата да се движи по тази крива защото ъгъла е много остър те направиха няма да мога да завият там затова Ето това е най-малкият който можем да използваме за нашата демонстрационна цел страшната точка от тази крива Няма да има никакво значение затова аз просто ще кликна някъде с десен бутон ще приключа командата по създаването на Flow десен бутон за приключена стартирането на нов по и сега в момента имам така да го кажем един базисен вол или една баница на пътека по която да вървят с моите хора обаче да предположим че тази пътека в момента не ме устройва в този вариант тъй като тука кликнах прекалено навътре и хората които ще се движат по външната линия тук ще имат сблъсък с тази геометрия това нещо не искам да се случва Затова трябва да променя малко тази пътека по която се движат и това нещо мога да го направя от менюто Моисей когато отворя трибутите на Фол Виждам че имам две опции да селектирам точки или сегменти за този форум може да си представите че е прост една по-широка крива линия с прави сегменти между точките всеки ъгъл има по една точка да селектираме точки и в момента мога да селектирам Всеки край На кривата с преместване мога да дефинирам нова крива Ако избера сегменти мога да преместим тази част която е между две точки така да предположим че по тази пътека искам да се движат моите хора след като вече съм готов със създаването на този фон идва момента да симулираме и движението на хората това нещо става с бутона самолет натискам го и ще трябва да изчакаме малко Ето това нещо долу да се изпълни и да се появят нашите хора ще селектираме един само за да можем да се приближим и Кога слагаме в момента Ето това е диаметърът която е изграден този човек за типа на километър да имаме няколко варианта можем да изберем съвсем стилизирани фигури custom skin което ще рече че тук можем да добавим и да използваме други текстури които сме направили А в момента има приложен само един сив материал който в доста случаи тъй като стилизиран Давид може също да помогне можем да изберем кралски който е по подразбиране и има още една възможност за избор на персонал и с висока резолюция Утре ще рече че тук ще се смени и геометрията с по гъста мрежа и текстовете ще бъдат с по-висока резолюция обаче в момента ако кликна на този бутон няма да се случи автоматично тъй като нямам инсталирани тези текстури заповед при стандартното инсталиране на Макс и това нещо ще му дойде автоматично в сайта на autodesk откъдето ще мога да ги сваля и инсталирам допълнително няма да го правя В случай просто да имате предвид че това нещо ще се случи ако го нямате инсталиран и вие и че имате такава възможност За персонал и с висока резолюция За момента ще се върна наказ на скин ще сервирам отново слова който създадохме Първото нещо на което искам да обърна внимание chetime време на анимацията е променил и в момента имаме 300 казала това се регулира от 5 тази част след като вече сме симулирали тълпата върху пътеката тази част вече я не ми може би е по-добре да се върнем в кралския по-добре Може би сега ще ти дам примера Та така най-добрата част от това нещо е че хора вече са анимирани необходимо нещо друго да правим сега ако натисна бутона за стартиране на Ще видим че те Всъщност се движат анимацията безконечна и не свършва никъде може да резервирате и анимацията може да лети лети във всеки кадър статични изображения което си харесате аз се върна в нулевия кадър Ще се лакирам отново пътеката и тук искам да ви покажа още някои допълнителни функции на самата талпа аз също че обаче функциите са Ето тук долу и не се преместя в другата част ще трябва да скрия за момента с тези бутони и така първо можем да коригираме ширината На лентата по която се движат хората и съответно разстоянието между отделните пътеки имайте предвид че ако тук направи някаква промяна за да се отрази трябва да симулираме отново колко нагъсто да бъдат хората и това ще бъде ли колко хора да имаме на пътеката какво да бъде съотношението между мъже и жени Оттук може да го променяте Ако искате някой от двата пола да Преобладава посока на движението ако изпера най от ясно Ето по три стъпки ще се ориентирате всяка стрелка показва В каква посока се движат хората Значи по тази линия хората се движат в тази посока по тази линия подстрижат отдясно-наляво сега ако променим това нещо и го направим само в най-новата точка всички хора ще се движат отляво надясно ако го оставим в най-дясната ще се движат от дясно на ляво това тук са някакви вариации коя част направо дава повече искате да преподава някоя понеже промениха тук тези настройки ще симулираме отново новите хора които се добавиха отново са анимирани viaport Ами вече не се справя добре моята видео карта Много ясно че тук схванахте идеята последното нещо което искам да идва без Idol Aerius или Това са Зоя от персонажи в които не се движат по пътека стоя до определена зона и имат или поне може да се контролира Маската между отделните персонажи Отново ще ви покажа в този пример за какво става въпрос 500 създадем една такава зона Тя може да има различна форма кръг правоъгълник или свободна ф За момента ще използваме един кръг кликвам и влача и определям големината на залата в която да има статични персонажи пускам десен бутон докато не си ли пияна още зоната тук Отново мога да променям колко нагъсто да има персонажи а всъщност ето тези кръгове Нека да промени малко изгледам ето тези кръгове определят Колко на брой и какви През онази ще комуникират така да се каже помежду си сините са мъже розовите са жени този кръг означава че тука две жени ще комуникират помежду си тук трима мъже и така нататък това нещо отново можем да го коригираме от параметрите на самата група можем да определим Какъв тип да преобладават двойки ли Тракия групите какъв poe да Преобладава в цялата област Как може да си поиграете с другите параметри А за момента просто ще намалят тези дето и с така по 21 ще симулирам отново по принцип тези статични персонажи имат различни функции някой тях просто ходят с малки и бавни крал че и други общуват помежду си и трети симулират използването например някакви устройства но най-важното че има и връзка между някои от тях да пуснем анимацията което за жалост не се вижда много добре върви порта да не каза че не се вижда изобщо ще дам вечеря с малки бавни стъпки по един френд само за да вие същност Как би трябвало да върви симулацията като цяло текстовете които са използвани Тук не са много детайлни но пък от друга гледна точка за далечни рендери този инструмент е перфектен и не на ходилото да се купуват различни персонажи да се катализират или още да се купи каквото и да било време на в това нещо така че Сандия на този струмент да ви бъде полезен за в бъдеще

Въпроси и отговори

  • Как да променим размера на фигурите?

    Margarita:

    Как да променим размера на фигурите?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    след като създадеш crowd с populate, натисни бутона Simulate и след като приключи симулацията, в minilistener-a (позиция 1 в прикаченото изображение) напиши командата pop.realworldscale = 2 . 2 е фактора на скалирането, в случая фигурите ще станат два пъти по-големи. Ако искаш да са два пъти по-малки pop.realworldscale = 0,5 . След това е необходимо отново да натиснеш бутона Simulate (позиция 2 в прикаченото изображение), за да се обнови резултата с новите размери на фигурите.

    Margarita:

    Благодаря за отговора!

    Veronika:

    Здрастииии.... аз не мога да си открия бутона Populate...след Object Pain нямам нищо като бутони(версия 2013) :(

    Ивайло Искренов:

    Здравей, ако не се лъжа Populate е добавен във версиите от 2014 (включително) нагоре :(

    Veronika:

    Ясно....жалко:( ,изглеждаше интересно :)))

    Георги Желязков:

    Здравей, имам въпрос, изчертавам пътеката, но на нея не виждам черните линии и хората които да се движдат след като стартирам play animation

    Borislav Manolov:

    Привет, един въпрос-изчертавам пътеката, но не се виждат черните линии и хората ...?

    Stella:

    Здравейте, след като съм направила всички стъпки и натисна Simulate не ми излизат хора. Какъв е проблма?Версията ми е 2017

  • Защо прозорецът не се разпознава като такъв върху стената?

    модул97:

    Здравейте, Имам следният проблем. След като направя промени по стената, било то да сложа материал или да я намаля, вече изградения прозорец се затваря. Прикачвам снимка за да бъда правилно разбрана. Благодаря предварително!

    Ивайло Искренов:

    Здравей, стената и прозорците AEC Object ли са? Ако е конвертирана в Editable Poly, няма да могат да се "разпознаят" и няма да се свържат динамично.

  • Знаете ли защо? 

    Катя:

    Аз съм с версия 2017 на макс за урока populate за анимирани хора ходещи по пътека влизам си в Populate и display избирам вид човешка фигура и stimulate walk но не се зареждат хора изобщо а съм селектирала пътеката. Предварително благодаря

    Ивайло Искренов:

    Здравей, направи ако обичаш един скрииншот да видим как изглеждат нещата до този момент преди simulate ... също така ако не е инсталиран Populate както трябва може да не работи и заради това. Виж този линк и ако трябва го свали и инсталирай пак от този линк за версия 2017

    Aneta Stoqnova Videva:

    Здравей! Аз съм с версия 3ds Мах 2019. Трябва ли да инсталирам Populate или е опция в 3ds Max. След като иэтегля допълнението към урока, ме уведомява относно някакъв файл и ме пита, дали искам да иэтегля и инсталирам попилатни данни, и след инсталирането, да опитам пак. Каэвам да и опитвам пак и пак и пак эациклям :) Как ще мога да се справя с упражнението? Имам и затруднение при иэпълнение на командите от клавиатурата и сигурно, това е причината да предпочитам опциите от програмата, но и тогава понякога се эатруднявам, когато в урока се споменават, единствено клавишите от клавиатурата. За уроците, не ми е нужно много време да ги научавам. Надявам се, с ваша помощ, в кратък срок да се науча перфектно да се справям с упражненията.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, Populate по принцип е избор по време на инсталацията на Мах, ако не е избрано да се инсталира, може да се добави допълнително. Пробвай с последната актуална верси, която за момента мисля че е 5.0 и може да я свалиш от тук.