Стандартни материали за Mental ray – хомогенни материали (Chess Board)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
За нашият чайник, ще направим нов материал.
Който да бъде от типовете материали, които са характерни за "mental ray".
Oсвен тези типови материали има и готови присети на видове материали.
Kоето ще рече, отделни библиотеки с типови материали.
Oт които ще започнем тъй като в тези, aко може така да се каже, касата материали.
По-скоро с удобни за нехомогенни материали.
А и след като тези ги имаме разработени и готови за "mental ray".
Наистина добре дай да ги познаваме и да видим, как работят.
Повече от тях вършата перфектна работа.
Особено пластмасите, метали, стъкла.
Но тези, които използват карти, ще ги обсъдим в следващият урок.
За момента, ще приложим върху нашият чайник, тип материал, който да бъде "plastic".
От списъка можем да си изберем, какъв точно да бъде вида на пластмасата, която искаме да приложим.
Имаме голям избор.
Аз ще избера този тип- "low gloss-black".
Kогато кликна два пъти върху него, този материал отива върху "sample slot", който съм селектирал.
Това са параметрите на типа на материала, който съм избрал.
Kойто да е "auto desk plastic/vinyl".
Първото нещо, което правя преди да започна, каквото и да било по материала.
E да променя името му и в случая това ще бъде "black plastic".
След като съм готов с името и типа на материала.
Селектирам обекта върху, който ще го прилагам.
Сервирал съм и "sample slot".
И вече по познатият метод, прилагам материала върху обекта.
Всички параметри, които са в тези патерни са така да се каже, базирани на физическите качества на реалния материал.
Затова не се налага да променям следващите параметри.
Защото те са физически правилни.
Ще се наложи да ги променя, ако искам резултати които са така да се каже нехарактерни.
С така приложеният материал, може да направим един бърз тест рендер.
За да видим, как се държи материала върху обекта.
Прилагането на тези материали е сравнително лесно и реалистично.
Малко по-особено е прилагането при текстурите.
Тъй като там се разчита на различни сортове на материала, който да отговарят за различни особености на материала.
Които се контролират с карти.
Там също е много логично и ще го разгледаме обстойно.
Виждам крайният резултат.
Това, от което трябва да се абстрахирам в момента е ето този "noise" или тази част, която е от качеството на самия рендеринг.
В сенките и този "noise" по повърхността.
Защото в момента пак напомням, че рендваме със сравнително ниски настройки.
Дори може да се каже много ниски.
За да ускорим рендеринг можем да ги намалим още.
Можем да намалим и разделителната способност, върху която работи в момента.
За всички тези неща ще говорим допълнително.
И ще ги обсъдим.
За момента трябва да ги приемем наготово, за да можем да разберем материалите.
Можем да видим, как изглеждат другите материали.
Ще направим върху нов "sample slot", нов материал.
Kойто да бъде някакъв вид метал.
Ще използвам "chrome", полиран.
Който ще го приложа върху обекта.
Обикновено материали, които използвам в сцената.
За техният "sample slot" използвам и бекграунд.
Този материал също съм го използвал, който се повтаря.
Но ако беше друг тестов материал, с който съм правил други опити.
И вече го няма в сцената.
На него му изключвам бекграунда.
И така ми отнема по-малко внимание.
Това допълнително допринася за по-бързата ми работа.
Когато е готов материала вече е приложен върху обекта, който тестваме.
И можем отново да направим тест рендер.
И така рендера приключи.
Това са резултатите за нашия хром.
Ще използваме само още един материал.
Някакъв вид стъкло.
И ще преминем направо към сцената.
С нашият шах, върху която ще приложим реално материалите, които разглеждаме.
Тук има доста за експериментиране.
Това може би не е достатъчно интересно, когато става върху единичен обект.
Но ви съветвам наистина първото опознаване на различен тип материал, който не познавате.
Да бъде върху единичен обект.
Тъй като в по-сложната сцена, взаимодействието върху някои материали и съседни обекти, може да окаже влияние върху материала, който създавате или който разглеждате.
Което да доведе до неточното разбиране на самият материал.
Ще използваме чисто стъкло.
Обикновено вместо интервал слагам долна черта в имената.
В имената на обектите и в имената на материалите.
След като е разработен вече материала, прилагаме го върху обекта.
И правим един тестов рендер.
Тук ще паузирам.
И ще видим, какви са резултатите след малко.
Това е, което получихме след рендера на чистото стъкло.
При наслагване на няколко стени от обекта, се получават по-тъмни части.
Можем да използваме различен цвят.
Така много лесно, с тези параметри, могат да се манипулират стойностите и параметрите на материалите.
Ще оставим тази тестова сцена, върху която разгледахме, различните хомогенни материали.
И ще се върнем в нашата постановка с шаха.
Върху която ще предложим някой от тези материали.

Тест за преминаване към следващия урок

 
Стандартните материали за Mental ray?
които са хомогенни, не са физически базирани на реални параметри
са материали, с които е за предпочитане да се работи, когато рендерираме с Vray
стават активни само когато Mental ray е избран да бъде render engine
не дават възможност за смяна на името на материала

Въпроси и отговори

  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    всички файлове, който са към уроците са съхранени за версия 2014, но към всеки първи урок, под списъка с уроците в ляво от съответният модул има архив за по-ниските версии.
  • Как да си изкарам в менюто с материалите Autodesk Material Library?

    инж. Калин Калинков:

    Създадох си нов файл, в който импортирах 3D файл от аутокад, зададох в настройките по подразбиране да се използва Mental Ray рендер и темата също да е Mental Ray, но като отворя редактора за материалите и кликна на Arch & Design и ми се отварят всички видове материали без тези от Autodesk Material Library?

    Да не би да се включват от някъде или аз нещо да съм пропуснал?

    инж. Калин Калинков:

    Само да добавя, че като отворя файла от урока всичко си е там, където трябва.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    библиотеката с материалите "Autodesk Material Library" може да се зареди като всяка друга стандартна библиотека :
    1) от матераилният редактор, кликни на бутона (1) Get Material
    2) от бутона с падащо меню (2), можеш да сложиш отметка на (4) "Autodesk Material Library" и ако ги имаш инсталирани (което е избор по време на инсталацията на Мах, но по подразбиране е маркирано) материалите ще се появят автоматично
    3) ако евентуално не се появят или искаш да заредиш нова библиотека избери от същото меню (3) "Open Material Library", намери файла на библиотеката и го посочи

    инж. Калин Калинков:

    Много благодаря за бързия отговор ;)

    Йорданка Димова:

    Здравейте,при отваряне и на вашата сцена и на моята липсва Autodesk Material Library ,на какво се дължи това и как да го оправя? 

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    ако Autodesk Material Library липсва изобщо в материалният редактор, тогава вероятно не е била инсталирана самата библиотека по време на инсталацията на Max, тъй като там е опция, която може да се премахне.
    Иван Йовчев:

    Здравейте! Как мога да инсталирам "Autodesk Material Library"? В момента следвам стъпките от поста по-горе и нямам "Autodesk Material Library" в списъка.Като натисна "Опен материал либрари" - там няма никакъв файл. Работя с версия 2016.

    Иван Йовчев:

    Updated: Всичко се оправи след като рестартирах програмата и без да зареждам никаква сцена отворих материал едитора. Библиотеката си беша на мястото. :)

  • Защо

    Славена:

    Защо когато сложа материал независимо дали е стъкло или метал на симпал солда ми е черен и когато го приложа върху обекта той също става черен , при рендерирането обаче си излиза както трябва . Къде бъркам? Или да не би това да е от това ,че нямам приложено осветление

    Ивайло Искренов:

    Здравй,

    не бъркаш, по принцип металите и стъклата са с много тъмен цвят (в Diffuse slot-a) - напълно черно или много тъмно сиво, а основните им параметри се контролират от това какво отразяват (Reflect - за металите) и как пречупват сетлината (Refract - за стъклата). В семпъл-слота и във вюпорта виждаш цвета в Diffuse, но имай предвид, че ако са правилни параметрите на стъклото (да му е зададена рефракция), във вюпорта също трябва да го виждаш прозрачно.
    Ивайло Искренов:

    припомням само, че за да получите добра визуализация трябва да имате налични всички основни компоненти - 3D модел / материали / светлини / камери / настройки на рендера.

    Славена:

    Спряха да ми се показват материалите след рендерирането ... сега ще се опитам да кача и снимка

    Ивайло Искренов:

    направи Print_Screen и тук в полето за писане натисни Ctrl+V за да се добави снимката, че в момента няма прикачено изображение

    Славена:

    Ще Ви го изпратя на пощата понеже когато направя принт скреен и дам контрол+в мозилата се рестартирва пробвах с паст , изпраща се , но не се вижда

  • Защо моя списък с материали е ограничен?

    Ralitsa Boyadzhieva:

    Здравейте, опитах се да пробвам материалите, но моя списък е много ограничен. Работя с Мах 2014, избрала съм Ментал рей, но излизат само няколко материала. Въпрос на настройка ли е или на инсталация? Прилагам принт скрийн: 


    Ralitsa Boyadzhieva:

    Сама си отговорих на въпроса, Мах-а ми е забил и при следващото отваряне материалите си бяха на място в пълен асортимент :)




  • Ивайло Искренов:

    Здравей,

    в момента виждаш основният цвят на материала, който си избрала, който е черен. За металите е характерно да имат или много тъмен diffuse, или направо черно, а "металният вид" се определя от рефлекциите. За това резултата е такъв, би трябвало да няма никакъв проблем при рендерирането.
    Полина Каменова:

    Много благодаря!


  • Ивайло Искренов:

    Здравей, ако говориш за жълтата рамка във viewport-a, която определя видимата част на рендера, е достатъчно да натиснеш SHIFT+F и пак ще се появи.

    Оксана Червинска:

    Да точно това ми беше неясно!!! Много Ви Благодаря!!!!!!!

  • Може ли тази библиотека Autodesk Material Library да се инсталира допълнително по-късно?

    Betty:

    Може ли тази библиотека Autodesk Material Library да се инсталира допълнително по-късно, явно е пропусната при първоначалната инсталация на програмата. Когато отварям файла към урока, всичко е както трябва, но когато отворя моя сцена нямам нито тази библиотека, нито стандартните материали за Mental ray. Как да поправя това? Мога ли сега да ги инсталирам?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, до колкото си спомням в последните версии на Мах, не можеш да махнеш отметката на библиотеките и да продължиш инсталацията ... а и след като във файла от урока ги виждаш значи са инсталирани. Вероятно просто трябва да се добавят в материалният редактор.

  • Защо като кликна два пъти върху избрания материал, автоматично той се прилага върху всички обекти в сцената?

    Антония Антонова:

    Защо като кликна два пъти върху избрания материал, автоматично той се прилага върху всички обекти в сцената? Най вероятно е от някоя настройка на материалния редактор. Също така искам да попитам защо се получава това дублиране по екрана на материалите, само при плъзгане на курсора върху тях?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, когато кликнеш два пъти на сферата с приложеният материал, би трябвало да се отвори по-голямо превю на смпълслота, а не да се прилага материала върху обектите. Това допълнително меню на скрииншота се отваря, когато се натисне посоченият бутон в прикаченото изображение. Ако случайно работиш на лаптоп, провери дали бутоните на тъчпада (както и на мишката ти) рсботят нормално, защото тези менюта и команди работят с кликване и с влачене.

  • Как да направя настройките, за да имам всички видове материал, като в урока?

    ИЗабела:

    Защо с който и рендер да съм, кликвайки на Standart на материала излизат само тези няколко материала, нямам както е показано в урока метал, пластмаса, дървесина, как да стигна до тях? При натискане на 1 , с който и да е рендер, излизат само материалите на 2 без други опции?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, провери дали след прилагането на рендера е приложен и за материалният редактор, както на прикаченото изображение =>