Arch & Design (Cutout)

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Със слота Cutout се контролира ?
коя част от текстурата да бъде „отрязана“ при preview-то и във viewport-a
коя част да бъде видима при рендерирането на базата на черно-бяла текстура
колко да бъде изместването на повърхността на базата на черно-бяла текстура
дали обекта излъчва светлина

Въпроси и отговори

  • Как мога да приложа тази опция с cutout на V-Ray ?

    Станислав Неделчев Иванов:

    Искам да постигна такава прозразчност но на в-рей

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    това става със същата черно-бяла карта, но в слота "Opacity" за Vray.
  • Защо не се получава?

    Veronika:

    Защо не ми се получава огънят? Прилагам цветна карта, после същата, но черно-бяла, но не ми се получава Cutout-а?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,

    трябва да се получи - това е системата - черно-бяла карта в Cutout като черното ще бъде изрязано от Diffuse-a. Пробвай както е примера в началото на този урок със съвсем прост обект и някаква черно бяла карта в нов материал, за да можеш да проследиш промените които настъпват с промяната само на един параметър.
    Лилия:

    Какъв трябва е форматът на картите и всяка снимка ли може да бъде карта?Има ли библиотеки с карти или сами си ги създаваме първо цветни,а след това черно-бели jpeg-ци?

    Ивайло Искренов:

    Здравей Лилия,

    по принцип всяко изображение  (в подходящ формат) може да е текстура/карта. Най-често използваните файлови формати са .jpg и .png . Това включва и снимани от нас изображения, и правени във PS и от всякакви други източници. В много от случаите черно-белите ги правим на базата на цветните. Това обаче не прави всички изображения подходящи. Има някой основни правила (изисквания), който трябва да покрива изображението, за да можем успешно да го използваме като текстура :
    - достатъчно голяма разделителна способност. Препоръчително е да бъде около и над 2000х2000 pxl .Това гарантира достатъчно детайли при по-близки рендери без пикселизиране
    - изометричен изглед (без перспективни съкращения). Това е невъзможно да се избегне при снимането, но може значително да се намали, Поради тази причина сниманите текстури трябва да се коригират. 
    - без отблясъци / отражения по повърхността. 
    - без промяна в цвета
       И като заключение, всяка снимка трябва да се обработи, за да стане текстура и всяка текстура трябва да се обработи, за да стане чернобяла карта/ маска.
       Относно това дали има библиотеки с текстури, отговора е да - както за всеки сегмент от сферата на 3D-то, така и тук има компании, който се занимават само с това - да "произвеждат" текстури. Обикновено изображенията са тематично обединени (във volums / collections / packs ), например "Wood textures collection", "Concrete pack2", " Името-на-компанията textures pack1"
    Лилия:

    Благодаря ти,Ивайло за изчерпателният отговор!

  • Може ли да качите отново файлът "M05_L08_Arch_and_Desing_end.max".

    Hristo Pashev:

    Здравейте, може ли да качите отново файлът "M05_L08_Arch_and_Desing_end.max". Като се опитвам да го отворя ми дава грешка "File Open Failed ...". Благодаря

    Мария Балева:

    Здравей Христо, качихме файла и вече може да се изтегли.

  • Защо не излиза при ренедиране?

    Cveti Arsova:

    Здравейте, подобно на пейзажа, който е поставен зад прозореца, правя Plane, на който слагам снимка на вътрешен интериор, който да създава ефект за обем на помещението, но при ренедиране стаята остава куха и никъде не се появява равнината с приложената снимка.

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    вероятно виждаш гърба на равнината, а не лицевата страна - завърти я и пробвай пак да рендерираш да видим дали ще има промяна.

    Cveti Arsova:

    Май така се е получило, ама тогава като не ми дойде на ума, направих просто един много тънък box и му приложих фона. Благодаря за отговора, следващия път ще го имам предвид.

  • Защо излиза това съобщение при тест рендер

    Valia_K:

    Като натисна бутона за тест рендер ми излиза съобщение за грешка Missing Map Coordinates. Ако му дам да продължи с рендера, нищо не се визуализира.Как да го оправя?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    виж коментарите под следващият урок - "Arch & Design (Bump and Displace)". Там е дискутиран същият проблем.

  • Може ли?

    Nadezhda Stoyanova:

    Здравейте! Може ли да приложите снимка на Exposure Control настройките?

    Ивайло Искренов:

    Здравей,
    в приложеното изображение може да видиш exposure control-a който е използван в тази сцена. Използван е Indoor Daylight присет.

    Nadezhda Stoyanova:

    Малко прибързах с изображението. Проблемът ми се оправи. Благодаря много за отговора! :)

  • Кои настройки да използвам за да избегна неточности?

    Красимир Мичев:

    Здравейте! Въпросът ми е кои настройки е удачно да регулирам за да избегна многото неточности? Благодаря.

    Ивайло Искренов:

    Здравей, за да се повиши качеството на рендера, може да увеличиш още малко светлината през камерата и да намалиш бъмпа на пода. Относно настройките на рендера може да пробваш да увеличиш малко Final gather-a и Image Precision-a със слайдерите на прозореца в който рендерираш.

    Красимир Мичев:

    Благодаря за съвета ще пробвам от всичко.

  • Как едновременно може да имаме обекти със self illumination и glow при пуснати mrSun и mrSky и да се виждат с приложения ефект при рендерирането?

    Petar Ivanov:

    Използвам версия 2014. Създавам обект с приложен материал с ефект self illumination и glow . И щом пусна системата Daylight този ефект за приложеният материал изчезва. Какво трябва да настроя за да стане видим ефекта?

    Ивайло Искренов:

    Здравей, какъв тип материал използваш? Вероятно ефекта продължава да си го има след добавяне на дневната система, но просто е по-слабо забележим заради по-светлата обкръжаваща среда. Иначе двата параметъра не са свързани като настроки и материалите са отделно от осветлението. Направи скрииншот на настойките на материала и ако може и на рендера да видим как можем да помогнем.

    Petar Ivanov:

    Здравей! Увеличих параметрите и се появи ефекта Glow. Благодаря за съвета!